3749
Sök

Audi 100 rycker till på låga varv?

12 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
motorn rycker/hackar till några gånger vid gas på drag mellan 1000 och 2000 rpm. Någon som kan ha en vettig förklaring om vad det kan vara?

Den har jämn tomgång när den är varm strax under 1000rpm och vid kallstart ligger den strax över.

jag har bytt soppa filter, har även satt på sport luftfilter nyligen, men det var samma problem innan.

bilen är en audi 2,8 v6 quattro...

mvh Gurra.
Senast redigerat av aktersnurra (11 oktober 2007)

Mer gas spar tid.

584 Inlägg
11 oktober 2007
Hmm min brors volvo 240 gör exakt likadant.. störande som fan, jag tror det är ngt med tändningen .. den där grejen som snurrar slår inte jämt på dom där blecken.. ja kommer inte ihåg vad dom heter men min morfar visade mig för några dar sen.. tongue fast ja vet ju inte om det är samma på din bil men man vet ju aldrig.

111 Inlägg
11 oktober 2007
Hej Gurra.
Problemet uppstår det bara när du trycker fullt på låga varv eller är det o beroende av hur mycket du gasar?

12 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
oberoende på hur jag gasar blir det lika, typ som om den inte skulle få soppa eller tänd fel...

Mer gas spar tid.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
11 oktober 2007
Kollat tändstiften / tändspolarna? Kan även vara vakumläckage någonstans då de kan ge de mest underliga fel.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

12 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
var nyss ut och provade... det är 3-4- grader ute och då går den som den ska förutom att tomgången är något högre pågrund av auto choken. skulle tippa på att det blir lika när den blir varm igen...

Mer gas spar tid.

Sök