3025
Sök

Fått böter ikväll!! rätt??

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
men herregud ; FAN VAD FOLK ÄR TRÖGA!!!!!! har jag NÅGONSIN skrivit att de inte gör sitt jobb o klagar på något sätt?? HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
frågan var hur mkt ni har fått, inte vad som jag gjort rätt o fel, för det vet jag mkt väl vid det här laget!!!

äh lägg ner tråden

Två ord räcker, SAAB knäcker

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 oktober 2007

Rätt också två ? det tar jag som du tyckte att dom gjorde fel men dom gjorde så rätt som dom bara kunde.. snut bilen som itne stoppa dig först gjorde fel..
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (13 oktober 2007)

Bmw osv..

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
mellowd skrev:
ni missar poängen med tråden eller?
hon klagar inte på att hon fick böter, hon fick dubbelt så mycket som kompisen som åkte dit för samma sak?

Lite gej tycker jag. Jag hade ringt polisen och frågat vad bötesbeloppen för dimljus + pljus nattetid är.
svarar dom 1200 spänn, okej.
svarar dom 600, ja, varför fick du då 1200?

TACK DU ÄR UNDERBAR  o jävligt mkt smartare än resten av packet!!

tack tack o det är precis vad jag ska göra:)
folk här verkar inte fatta att de ska ska svara på en enkel fråga...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 oktober 2007
Saab_girl skrev:
mellowd skrev:
hon klagar inte på att hon fick böter, hon fick dubbelt så mycket som kompisen som åkte dit för samma sak?

Lite gej tycker jag. Jag hade ringt polisen och frågat vad bötesbeloppen för dimljus + pljus nattetid är.

Folk här verkar bara starta onödiga larviga trådar roll
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (13 oktober 2007)

Bmw osv..

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:

Rätt också två ? det tar jag som du tyckte att dom gjorde fel men dom gjorde så rätt som dom bara kunde.. snut bilen som itne stoppa dig först gjorde fel..

ja RÄTT me 600 o 1200 för samma grej...

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
Saab_girl skrev:
mellowd skrev:

Folk här verkar bara starta onödiga larviga trådar roll

konstigt att folk börjar svara på dessa så oerhört larviga trådar då...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 oktober 2007
Din kompis i sthlm kanske bara hade p-ljusen eller bara dimljusen.

Sen var de inte alltförlänge sen polisen höjde bötterna på allt inprincip

Punktpunktpunkt.....

Bmw osv..

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
MrTobias skrev:
han sa ju varför du fick högre böter.. extra stor risk att det händer något då du inte ser människor i stan när du har fel belysning.

nej han sa inte varför jag fick HÖGRE, utan varför jag fick,,.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 oktober 2007
onödigt att starta en sån här tråd då.. winkwink bara ring konstapel polisen och fråga.. big_smilebig_smilebig_smile

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
men jallefall punkt slut.smile

nån som vill tillägga nåt så kan ni ju säga hur mkt ni fick om ni råkat ut för samma.
resten e ointressant:(

385 Inlägg
13 oktober 2007
Fan vad jag hatar folk som ständigt ska komma o säga "du gjorde fel" osv... Jävla moraltanter gå o lägg er om ni inte har nåt vettigare för er!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 oktober 2007
vad är jallefall för ord?

Bmw osv..

424 Inlägg
13 oktober 2007
600kr kostade det innan. Numera kostar det ca 1200kr istället. Sedan kan bötesbeloppet variera.  Samma med böterna för fortkörning. Enligt mig så är det bättre att folk som inte följer lagen får böta med belopp som känns! Att få 600kr i böter är ju ingenting. Får man däremot 1200kr istället så börjar det kännas! Om vi fortsätter med fortkörningen, att få 3500kr i böter för fortkörning lär ju minska antalet bilister som kör för fort.

Drop Shop
926 Inlägg
13 oktober 2007
UseDubbelTurbo skrev:
vad är jallefall för ord?

talspråk på iallafall?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 oktober 2007
KG skrev:
Fan vad jag hatar folk som ständigt ska komma o säga "du gjorde fel" osv... Jävla moraltanter gå o lägg er om ni inte har nåt vettigare för er!

Tuffing. Man är inte en moraltant för att man säger till någon "du gjorde fel" Moral tant är man om man följer alla regler som finns.

När man säger "du gjorde fel " till nån som gjorde fel är man typ en realistisk vättig människa

Bmw osv..

424 Inlägg
13 oktober 2007
KG skrev:

Ungefär lika tjatigt som alla som startar trådar om att dom har gjort fel eller? roll

385 Inlägg
13 oktober 2007
UseDubbelTurbo skrev:
KG skrev:

Tuffing. Man är inte en moraltant för att man säger till någon "du gjorde fel" Moral tant är man om man följer alla regler som finns.

När man säger "du gjorde fel " till nån som gjorde fel är man typ en realistisk vättig människa

Ursäkta mig då för att jag inte skrev ner vartenda ord och mening som sk. moraltanter säger.  bahhh!

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
Kan väl säga såhär, för sista gången, att mitt syfte med tråden var att kolla upp lite vad andra folk fått i samma situation.  inget annat.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 oktober 2007
KG skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
KG skrev:

Ursäkta mig då för att jag inte skrev ner vartenda ord och mening som sk. moraltanter säger.  bahhh!

Du kan ju inte kalla folk moraltanter när du fan inte ens vet själv vad det är.. fattar du väl själv? Hallå? nån hemma?

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 oktober 2007
Saab_girl skrev:
Kan väl säga såhär, för sista gången, att mitt syfte med tråden var att kolla upp lite vad andra folk fått i samma situation.  inget annat.

Nu vet du
Förut var böterna 600
Nu är dom 1200
Böterna kan skilja beronde på snäll/sur polis risker osv.

Du fick korekta böter.

...

Bmw osv..

Sök