2925
Sök

Fått böter ikväll!! rätt??

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
Saab_girl skrev:
Kan väl säga såhär, för sista gången, att mitt syfte med tråden var att kolla upp lite vad andra folk fått i samma situation.  inget annat.

Nu vet du
Förut var böterna 600
Nu är dom 1200
Böterna kan skilja beronde på snäll/sur polis risker osv.

Du fick korekta böter.

...

FEL!
detta ändrades för mer än 3v sen.
böterna ska ju inte ha med hur sur /glad polisen e.
de har ju bestämda summor o förseelsenr som de skriver på boten o de kan de inte bara ändra på.

mot jobbet!

Två ord räcker, SAAB knäcker

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 oktober 2007
Saab_girl skrev:
böterna ska ju inte ha med hur sur /glad polisen e.
de har ju bestämda summor o förseelsenr som de skriver på boten o de kan de inte bara ändra på.

Själva bötesbeloppet ska inte ändras utan är ett fast belopp.
Däremot kan polisen vara schysst med att "missa" annars klockrena anmärkningar.

Men det är som du säger; beloppet är ett satt "pris" och får inte ändras.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 oktober 2007
En glad polis kan se mellan fingrarna på vissa saker o ge böter för ntåt lättare medans en "sur" polis ger dig korrekt full böter på alla fel du gjorde/gör

Bmw osv..

385 Inlägg
13 oktober 2007
UseDubbelTurbo skrev:
KG skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Tuffing. Man är inte en moraltant för att man säger till någon "du gjorde fel" Moral tant är man om man följer alla regler som finns.

När man säger "du gjorde fel " till nån som gjorde fel är man typ en realistisk vättig människa

Ursäkta mig då för att jag inte skrev ner vartenda ord och mening som sk. moraltanter säger.  bahhh!

Du kan ju inte kalla folk moraltanter när du fan inte ens vet själv vad det är.. fattar du väl själv? Hallå? nån hemma?

Vad en moraltant egentligen är vill jag ha till att vara ganska subjektivt. Jag tycker att en moraltant är en person som hela tiden ska påpeka vad man gjort för fel osv, och du tycker det är en person som aldrig gör fel. Lägg ner detta nu o gå o lägg dig istället...

Master
179 Inlägg
13 oktober 2007
Palla märka ord.

Min bror fick böter för dimljusen på OCH att han körde i centrala stan efter 22 vilket man inte fick och åkte på böter över 2000.
Jag körde med 6 pers i bilen och utan några lysen på överhuvudtaget (jag vet, beröm mig cool) och då SA snuten att det skulle gå på 2200. När boten kom fick jag 1400 och vad jag vet har böterna höjts? Men samtidigt får man väl mängd-rabatt om man får fler böter samtidigt?

Så just nu har jag inte en aning om hur fan snutarna tänker när dom sätter sina böter. neutral

83 Inlägg
13 oktober 2007
Böter för allt med belysning att göra skiljer väl om det är skymning/gryning eller nattid?

En polare fick iaf bara hälften i böter när han körde utan belysning när det var skymning.

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.

1 418 Inlägg
13 oktober 2007
Har själv suttit och funderat på varför dom kan ge så olike belopp för samma brott? fick 500 kr böter för dimljus + halvljus, det var för kanske 2 månader sen.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 297 Inlägg
13 oktober 2007
Jag kan berätta varför du fick 1200kr i böter.

1. du körde med dimljus igång när det var mörkt = 600kr
2. du hade inte halvljus igång när det var mörkt = 600kr

totalsumma = 1200kr

hade du kört halv och dim så hade du bara brutit mot en regel = 600kr

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
MrTobias skrev:

totalsumma = 1200kr

ooofasen , kan de vart så???
fan brukar köra m halv o dim ibland ju=/

Två ord räcker, SAAB knäcker

658 Inlägg
13 oktober 2007
Deathcore skrev:
Palla märka ord.

Min bror fick böter för dimljusen på OCH att han körde i centrala stan efter 22 vilket man inte fick och åkte på böter över 2000.
Jag körde med 6 pers i bilen och utan några lysen på överhuvudtaget (jag vet, beröm mig cool) och då SA snuten att det skulle gå på 2200. När boten kom fick jag 1400 och vad jag vet har böterna höjts? Men samtidigt får man väl mängd-rabatt om man får fler böter samtidigt?

Så just nu har jag inte en aning om hur fan snutarna tänker när dom sätter sina böter. neutral

Får du 3 eller fler böter/anmärkningar får du 50% "rabatt" på den tredje eller om det bara är den billigaste, kommer inte ihåg till 100%

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

658 Inlägg
13 oktober 2007
Saab_girl skrev:
MrTobias skrev:

totalsumma = 1200kr

ooofasen , kan de vart så???
fan brukar köra m halv o dim ibland ju=/

Precis så ligger det till. Så då vet du ju att í fortsättningen är det bara att hålla även halvljuset igång på kvällen wink

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

557 Inlägg
13 oktober 2007
Tror du fick 600:- på dimljus och 600:- på parkeringsljuset därför din böter blev högre skulle jag tro.

//Jerry

Toyota Supra MKIV
209 Inlägg
13 oktober 2007
Satan så dryga polisen är, jaga någon som har dimljus på med blåljus. Men var ju inget nytt

med lem
1 147 Inlägg
13 oktober 2007
det känns tryggt att polisen jagar folk som kör med dimljus istället för att stoppa dödsskjutningar och dödsmisshandel. otroligt fantastiskt....man skäms ju inte att bo i sverige längre..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

349 Inlägg
13 oktober 2007
suiit skrev:
jag har också fått böter för dimljus för några månader sedan, fick 500:- men en annan kompis körde nått tag senare med dimljus och fick 1200:-, det är någon slags ljus kombination man får högre böter med. minns inte hur de var.

det är väll när man har dimljus + parkeringsljus då blir det väl dubbla böter! kör man med halvljus+dimljus blir det väll mindre om jag inte har förstått det hela fel

2 594 Inlägg
13 oktober 2007
Saab_girl skrev:
men herregud ; FAN VAD FOLK ÄR TRÖGA!!!!!! har jag NÅGONSIN skrivit att de inte gör sitt jobb o klagar på något sätt?? HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
frågan var hur mkt ni har fått, inte vad som jag gjort rätt o fel, för det vet jag mkt väl vid det här laget!!!

äh lägg ner tråden

håller med va fan är det me folk det går ju snart inte göra en tråd innan brorduktig och trådpoliserna kommer in och rättar, tycker detta är ännu ett exempel på va vissa är trögafattade här!!  Less på livet,bitter eller fått för lite ***? kan man fråga sig

304 Inlägg
13 oktober 2007
dallelito skrev:
det känns tryggt att polisen jagar folk som kör med dimljus istället för att stoppa dödsskjutningar och dödsmisshandel. otroligt fantastiskt....man skäms ju inte att bo i sverige längre..

Japp... Alla poliser jagar folk med dimljus, finns INGEN polis som jagar mördare och misshandlare, BARA folk som har dimljus. Det visste väl alla?

Muttley
13 oktober 2007
du klagar ändå på polisen, för att du gjort fel. De är ju också fel. Tänk hur de blivit om vi absoulut inte haft de ute på gatorna ?
hade slutat i kaos.

tycker att man ska inte behöva säga snutjävlar för att de gör sitt jobb. de är ju trots allt trafikpolis som tog dig.

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
13 oktober 2007
Om jag uppfattat det hela rätt så får du köra med dimljus + p-ljus dagtid, men efter skymmning så gäller endast halvljus eller halvljus + p-ljus (ev. positionsljus), då många bilars p-ljus inte går att stänga av.

En teoretisk fråga: Om du kört med helljus i stan, hade du då klarat dig från böter?
Visst det är irriterande och störande för andra, men med tanke på att du faktiskt får ha alla ljus kombinationer på vid just helljus så hade du inte gjort fel i ljuskombinationen, eller? tongue
Eller är jag ute och cyklar?

//Edge

Snickar guru
278 Inlägg
13 oktober 2007
Bara lära sig att inte använda förortsljus så slipper man sånt här wink

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

Sök