Rednik skrev:
dallelito skrev:
det känns tryggt att polisen jagar folk som kör med dimljus istället för att stoppa dödsskjutningar och dödsmisshandel. otroligt fantastiskt....man skäms ju inte att bo i sverige längre..
Japp... Alla poliser jagar folk med dimljus, finns INGEN polis som jagar mördare och misshandlare, BARA folk som har dimljus. Det visste väl alla?
Det är den sjukaste uppfattningen av polisen som jag hört, och det är inte första gången!
Du har ett väldigt tragiskt tankesätt, min vän... Alla poliser är inte satta till att jaga pedofiler, mördare och andra liknande samhällsskandaler! Det gäller att känna till hur det fungerar i detta avlånga, det finns ju trots allt poliser som upprätthåller ordningen i trafiken och det finns poliser som jagar i de djupt brottsliga kretsarna...
För helvete, när vi tog våra kära plastkort så fick vi trots allt veta vad som gäller, vad som är tillåtet och vad som är förbjudet! Så varför i hela fanskapet kan ni komma och klaga om de stoppar er med felaktig belysning, eller att ni kört för fort... Jag har själv dragit på mig massvis med samtal med poliser, säkerligen ett antal samtal med samma poliser! Böter har jag också fått, men jag gillar läget... För det är nämligen jag som har skapat situationen!
Tro inte att icke E-märkta lexuslampor eller slicks, neonljus och annat skit som sitter på bilen är tillåtet, och klaga inte när ni blir tagna för detta! Det är inte synd om någon, det är snyggt, men det skiter polisen fullkomligt i...
Allt för mig! Trevlig helg