3395
Sök

Racism!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQ … page%3D209

okey. för att det skall bli klart för er redan nu: jag är inte det minsta rasistisk. har många utländska vänner och har aldrig sett ner på någon pga hudfärg. MEN!

på senare tid har jag börjat tycka att våldet i sverige har ökat..?  bara jag som har fått den känslan ? mer och mer irreterande saker har börjat hända som tex: jag har svenska kompisar som blivit misshandlade/rånade utav utlänningar. och jag har även skötsamma utlänningar som kompisar och dom har aldrig blivit rånade..
vi får inte säga ordet negerboll längre fasten ingen av mina utländska kompisar inte har nått emot det...  man blir mer och mer rädd för att gå ute sent i gbg/stockholm ...
och man ser allt mer o mer reportage som detta jag länkade.. jag vet att det var insider och dom vinklar säkert detta lite fel med, fast fan det börjar gå långt nu.. det är just dessa utlänningar som misshandlar/våldtar/rånar/trakasserar... som jag inte gillar.. dessutom är vårat rättsystem uppbyggt så dåligt att dom bryr ju sig inte om dom åker fast..  det spelar väll ingen roll om dom får 2000kr i böter när dom lyckats sno en plasma tv för 15000kr..????

vad tycker ni?  vill ha många åsikter om detta...  börjar sverige balla ur totalt? är vi för fega för att sätta ner foten och säga stopp!? klassas man som rasist bara för att man vill bli tryggare på gatorna och minska våldet i samhället samt spara skattemedel? .... fan man är ju rsist om man har en svensk flagga på bilen idag...  i alla andra länder kan man ha sitt lands egna flagga hängandes på sin bil och det är inget fel i det.   men i sverige är man rasist och dum-i-huvudet...  nu börjar jag iallafall bli trött på detta, kanske dags att motvilligt rösta på SD..? 

fan för längesedan ägde vi norge finland damnark och en del av ryssland...  idag kan vi knappt kontrollera vårt eget land, norge/danmark e rikare?? en enskild människa har inget att säga till om.. en utlänning kan säga vad fan han vill, jag får inte ens försöka yttra mig...då är jag rasist...   hmm

(kladda inte ner tråden med rasims nu! och för en ordentlig diskution!)
Senast redigerat av richardoo290 (13 oktober 2007)

Avstängd
92 Inlägg
13 oktober 2007
jag tror nog man får se sverige bli nya iraq om 10år det kommer in 40tusen nya från iraq hit vid månadslutet.dom får bostäder .pengar.kläder mm.det finns svenskar utan bostäder
är inte dom viktigare?
Senast redigerat av FREE30 (13 oktober 2007)

It Get´s Only Better

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
FREE30 skrev:
det kommer in 40tusen nya från iraq hit vid månadslutet.dom får bostäder .pengar.kläder mm.det finns svenskar utan bostäder
är inte dom viktigare?

precis, vi har hemlösa svenskar idag och ensamstående 3-barns mammor som får klara sig med dålig inkomst.
och sjukvården skall vi inte ens tala om!  förr var den på topp... nu har den sjunkit långt ner..
varför satsa så mycket pengar på att få hit muslimer när vi istället skulle kunna använda pengarna till bättre sjukvård och vårat egna folk som det är synd om?

att vi behöver arbetskraft från utlandet är ju en annan sak, dessa asylsökande kan väll ta sig till finland eller nått hädanefter... vi har tatt emot så det räcker och blir över? vi måste själva börja inse att det finns en gräns på hur många vi kan ta in?
Senast redigerat av richardoo290 (13 oktober 2007)

Wallraff
319 Inlägg
13 oktober 2007
Jag har alltid tyckt allt ni skrivit, men det kvittar ju..
det är väl bara att acceptera..
eller rösta på något parti så det kanske blir ändring..

Men det lär ju ta ett jävla tag innan SD når upp så högt som andra partier:P

2 594 Inlägg
13 oktober 2007
ja det måste ju till hårdare straff tilloch med  invandrare röstar på sd för dom vill ha bort dom som smutskastar deras rykten,!! sverige måste vakna upp nu! fan en vanlig arbetare har ju knappt råd att gå till tandläkaren längre medans vissa ska gratis tandvård sjukt
fattar inte varför sverige ska va så jävla duktig och riktig hela tiden blir så less

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
13 oktober 2007
Den här tråden kommer nog bli kaos om ett tag wink

C H E V R O L E T <3

863 Inlägg
13 oktober 2007
De ligger nåt i de ni säger!

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

blacken
13 oktober 2007
Visst har våldet ökat ute på "gatorna", Visst så ser man att det inte till så liten del utövas av individer med ett "icke nordiskt" utseende. Men man måste ta i hänseende att dom är i regel andra eller t,o,m tredje generationen födda i Sverige. Det är inte invandraren i sig som individ som är problemet.  Jag känner många "invandrare" som är hur justa som helst problemet ligger i den politik som makthavarna och massmedia med tillhörande "kultur elit" har bedrivit.  En annan del av problemet är "folkmunsfakta" en hel del individer svänger sig med felaktiga uppgifter om invandringen/invandrare, och på så sätt skapar en felaktig och mörk bild av hela problematiken ibland allmänheten. En annan del är vissa individer som har massmedias öra som gapar vitt och brett om "hets mot folkgrupp", "rasism", osv,osv  . När man surrar med dom polare som jag har ibland "invandrare" om dom begreppen så garvar dom bara och tycker att man är lite knäpp,för dom tycker sig inte ha märkt någonting av det hela.  Nu så ska man inte sticka under stol med att visst finns det ena riktiga rasister och andra skitstövlar ute i vårat avlånga land och som är för jävliga emot invandrare och andra utsatta.  Men jag vägrar att tro att dom är så många som massmedia och berörda politiker bestämt hävdar.

TheBabe
13 oktober 2007
Jag säger negerboll, jag har sagt så så länge jag kan minnas och jag tänker fortsätta säga det. Jag säger inte negerboll för att vara rasistisk utan jag säger så för att enligt mig heter det så. Inte mitt fel att dom som tar illa upp tar illa upp, jag gjorde inte så att det ordet helt plötsligt vart rasistiskt.

2 014 Inlägg
13 oktober 2007
Så här i nyvaket tillstånd har man lite svårt att avgöra vad man ska göra med denna tråd. Den har trots allt inte spårat ur ännu, men att låta den fortsätta känns som att be om trubbel. Trots detta har jag åsikten att man i forumet ska kunna föra diskussioner om de flesta ämnen, så länge det sköts på ett snyggt sätt.

Så vi säger så här: denna tråd får ligga kvar så länge diskussionen håller sig inom ramarna för vett och etikett. Hot, personangrepp, främlingsfientliga uttalanden, etc är alltså (som vanligt) inte tillåtna. Alla får ha en åsikt, men det innebär inte att man får uttrycka den på vilket sätt man vill. Jag och säkert fler moderatorer med mig kommer att hålla ögonen på den här tråden, och varningar kommer att utdelas flitigt om inte reglerna följs.

Detta gäller tills någon annan moderator eller administratör tycker annorlunda.

Som vanligt kan ni rapportera störande inlägg eller skribenter med hjälp av den inbyggda funktionen som heter "Rapportera". Ni kan även skicka PM direkt till mig.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Avstängd
92 Inlägg
13 oktober 2007
bästa off topic tråden nu-det är tunga saker vi diskuterar.men det är nu viktigt om vi ska kunna va här fortfarande.snart är sjukvården slut.snart har ingen arbetare råd med att laga tanden.har ni sett dom nya sjukskrivnings grejjerna?man är nu tvungen att gå till jobbet dagen efter blind tarms operation.jag vet att det beror på massinvandringen.de inte rätt att ett land ska gå helt ner.vara så fattigt.man kan hjälpa när kapasitet finns.men inte nu längre.nu måste detta stoppas.jag hatar ingen.jag har vänner som är utländska.dom är dock ansvarsfulla och har erkänt själva-ingen mer vatten.det har redan börjat spilla över

enda som tar stor ansvar är ju finland över sitt land i norden.se så bra det går för dom.utvecklingen är på topp och ökar.alla har nya hus.ingen är på gatan.finnarna
leder utvecklingen nu.sverige har stannat.vi får inga bra lösningar.bara sämre hela tiden
vad gäller sjukerkättning om man verkligen är sjuk så måste man ändå jobba.de helt fel
det har blivit dax för mig att rösta på SD det lilla ansvaret har man i sig att ta nu

It Get´s Only Better

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 oktober 2007
Jag kan dra en sann historia som antagligen inte är unik..

Bodde med min pappa i en lägenhet. Många av grannarna hade parabol på balkongen så vi tänkte också sätta upp en. Detta kräver hyresvärds tillstånd så vi gick till honom.
Svaret vi fick var att man inte fick sätta upp en parabol.
-"Men många av våra grannar i samma hus har ju det?!"
-"Ja, men dom är invandrare och vi kan inte säga nej till dom för då blir vi anmälda för att vara rasister."

Tycker jag är sjukt att det ska vara så...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 418 Inlägg
13 oktober 2007
Förbjud all sorts invandring, spelar ingen roll vad dom har för hudfärg eller ursprung (norge eller tex irak). Och det enda lämpliga straffet på invandrare som bryter mot sveriges lagar är självklart utvisning ur detta fina land! Vi har nog med problem som det är nu! Vore bättre och lägga skattepengarna på arbetslösa Bengt för att få ut han i arbetslivet än att kasta bort dom på nyinflyttade Ibrahim som ska använda pengarna till att köpa sig en bmw, merca eller liknande....
Senast redigerat av Lindberg88 (13 oktober 2007)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
13 oktober 2007
Lindberg88 skrev:
Förbjud all sorts invandring, spelar ingen roll vad dom har för hudfärg eller ursprung (norge eller tex irak). Och det enda lämpliga straffet på invandrare som bryter mot sveriges lagar är självklart utvisning ur detta fina land! Vi har nog med problem som det är nu! Vore bättre och lägga skattepengarna på arbetslösa Bengt för att få ut han i arbetslivet än att kasta bort dom på nyinflyttade Ibrahim som ska använda pengarna till att köpa sig en bmw, merca eller liknande....

Håller med till fullo. Se hur Finland gör.

1 174 Inlägg
13 oktober 2007
vet ej vad ja ska säga men våldet har inte ökat pga "svarta" utan av film å olika kulturer!

Som ett stort exempel sickan, Fotbolls våld! sedan folk började kolla på football factory eller green street hooligans, så har fler å fler folk anslutit sig till den kulturen, när typ alla natzi/skin filmer kom så drog sig folk till den kulturen å deras våld!

men jag håller me dig finns förmycke av icke nordiska i sverige men vafan dom behövs väl dom också? eller kanske inte? va vet ja!
Senast redigerat av Akka (13 oktober 2007)

137 Inlägg
13 oktober 2007
Lindberg88 skrev:

Äh, mer kebab åt folket. smile

"Shackle-razzle-futzal-craz"

Avstängd
92 Inlägg
13 oktober 2007
men kom ihåg valet nu om 3år

vill du ha lite av skatte pengarna själv RÖSTA PÅ SD
vill du betala folk från andra länder en massa av de du tjänar .gör inget

ta ert ansvar SD

It Get´s Only Better

557 Inlägg
13 oktober 2007
Jag personligen tror problemet är det att invandrarna inte sprids ut ordentligt i landet. Plassera lika många invandrare på olika ställen så tror jag våldet skulle minska ordentligt, men sverige är helt klart för fega för att säga STOPP! vi har för stor respekt för dom, jag menar skulle vi svenskar få åka till ex Turkiet och bygga en svensk kyrka där? haha, nej skulle inte tro det.

Idag finns det fan fler invandrarkyrkor i sverige än det finns svenska kyrkor. Men det jag stör mig så in åt helvete mycket på är att man inte får sjunga våran nationalsång längre, vad fan är det för jävla påhitt!!!?? det är vår nationalsång för fan!!

Jag skulle kunna tänka mig att rösta på SD om dom hade nått bättre att komma med.

SD's politik:

Hur skulle ni få in pengar till sverige? Svar: Vi kastar ut alla invandrare.
Hur skulle ni kunna göra skolan bättre? Svar: Vi kastar ut alla invandrare.
Hur skulle ni kunna göra vården bättre? Svar: Vi kastar ut alla invandrare.

assa en sån politik håller inte, man kan inte bara kasta ut alla sen är det bra sen. Jag tycker att vad gäller invandrare så ska dom utvisas från sverige för minsta lilla sak... Skulle då åka dit för misshandel, våldtäckt, mord, stöld, rån, ja allt som kan ge ett straff... ut med dom bara, det skulle göra invandrarna fega och resultera i att våldet skulle minskas för att dom ska få stanna kvar... En annan sak jag tror skulle vara bra är om föräldrarna fick samma straff som sina barn då tror jag föräldrarna skulle sätta ungarna på platts...

//Jerry

2 014 Inlägg
13 oktober 2007
Fimpha skrev:
assa en sån politik håller inte, man kan inte bara kasta ut alla sen är det bra sen. Jag tycker att vad gäller invandrare så ska dom utvisas från sverige för minsta lilla sak... Skulle då åka dit för misshandel, våldtäckt, mord, stöld, rån, ja allt som kan ge ett straff... ut med dom bara, det skulle göra invandrarna fega och resultera i att våldet skulle minskas för att dom ska få stanna kvar... En annan sak jag tror skulle vara bra är om föräldrarna fick samma straff som sina barn då tror jag föräldrarna skulle sätta ungarna på platts...

Utvisning för grövre brott/våldsbrott skulle kunna vara en möjlighet, och det finns väl redan i dagsläget även om det endast praktiseras i väldigt sällsynta fall.

Att säga att man skulle kasta ut invandrare/flyktingar för minsta lilla borde även innebära att man kastar svenskar i fängelse för minsta lilla:

- Stjäl du en kexchoklad på Statoil och är invandrare = automatiskt utvisning?
- Stjäl du en påse Gott & Blandat på Shell och är svensk = automatiskt tre månaders fängelse?

Stödjer inte riktigt den teorin. För grövre brott/våldsbrott, visst. Men straffen bör stå i proportion till brottet, annars kommer rättssäkerhet och förtroende för systemet att sjunka ännu lägre, om detta nu är möjligt.

Din sista del lät riktigt skum... Guilty by association? Möjligtvis något kännbart resultat för samtliga föräldrar (inte enbart invandrare/flyktingar), men långt ifrån samma straff. Skulle du tycka om att sitta i finkan på livstid för att din son mördat någon? Skulle du tycka det var coolt att inte våga duscha i två år (i fängelse) på grund av att din dotter sminkade sig i bilen och råkade köra över någon på ett övergångsställe? Tvivlar på det...

Jag är helt klart för skärpta straff här i landet, men straffet ska som sagt stå i proportion till brottet! Och detta ska gälla alla, oavsett etnisk tillhörighet, ursprungsland, kultur eller religion.

Trots att jag har några bekanta och kamrater från invandrarbakgrund ska jag inte påstå att mina tycken om dem är helt neutrala. Det vore väl naivt av mig att påstå att man inte åtminstone till viss del påverkas av erfarenheter och nyheter. Jag anser dock att man bör låta tankar och inte känslor styra när det gäller såna här saker. Med känslor landar man alltför lätt i generaliseringarnas träskmarker. Det är kanske smidigt att vara den som generaliserar, men ingen av oss tycker om att placeras i ett fack och åläggas egenskaper som inskränkta eller mindre intelligenta individer åsätter hela grupper av människor.

Det finns bra och dåliga människor av alla hudfärger, kulturer, religioner, nationaliteter, sexuella läggningar och yrkesgrupper.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Yellow bug!
1 640 Inlägg
13 oktober 2007
Muz skrev:
Jag har alltid tyckt allt ni skrivit, men det kvittar ju..
det är väl bara att acceptera..
eller rösta på något parti så det kanske blir ändring..

Men det lär ju ta ett jävla tag innan SD når upp så högt som andra partier:P

" Sverigedemokraterna är på väg att bli landets tredje största parti bland män. Det visar en ny opinionsundersökning från SIFO. Samtidigt belyser resultatet vikten av att sverigedemokraterna profilerar sig tydligt i frågor som i större utsträckning tilltalar kvinnor. "

Själv tycker jag det är helt okej att vi hjälper de som har det sämre än oss. Men isåfall ska de vara tacksamma. De ska starta sin egen pizzeria, spara ihop pengar till sin fina bil, betala sin lägenhet själva, sköta sig som annat folk gör. Inte råna, slåss, och våldta.

Ett bra exempel är ju nationalsången, den är förbjuden i ett flertal skolor över landet. Just för att invandrarna känner sig kränkta.

Och de sista verserna, de vackraste i hela nationalsången, slopades för länge sen.

"Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
/:din fana, högt den bragderika bära. hmm

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
hmm Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. hmm"

Tippar på att det är många som inte ens vet om att den finns.

När vi firade nationaldagen, fick jag spottloskor på bilen.

Då börjar man undra vart Sverige är på väg.

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Sök