3325
Sök

Racism!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 oktober 2007
Ja har läst lite smått här nu, dom är ju som sagt ett problem i många fall. Men som någon skrev tidigare: Sprid ut dom, så det inte är stora grupper i få ställen. Har dom nyss kommit till Sverige får dom även följa lagarna, dom ska ha samma straff som oss i alla brott utom våldsbrott.
T.ex. om någon invandrar till Sverige så ska ha utvisas vid Misshandel, våldtäkt och mord. Alla andra brotten ska han ha samma straff som vilken svensk som helst för.
Sen ska dom ta seden dit dom kommer, förstår inte varför dom ska ha en moske här?
Och till sist, ta bort ordet Rasist ur ordboken, det ställer bara till med problem för oss och fördelar för dom.
Försöker vara rättvis nu.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Hmm.
13 oktober 2007
Brilljanta idéer allihop. Har ni sett oceans 13? då vet ni vad jag menar.
Uppror nästa?

Sleeper
3 084 Inlägg
13 oktober 2007
På svenska stavas det Rasism! Och hur puckad får man vara om man röstar på BROTTSLINGAR! Ser likheter med de såkallade Nazisterna. Många länder har ofantligt många smygrasister Sverige inkluderat det är ju bara kolla på alla okunniga idioter som röstar på SD.
själv är jag >85% svensk och <25% finsk.

Trångsynta människor hmm
Senast redigerat av Sushikocken (13 oktober 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

459 Inlägg
13 oktober 2007
TheBabe skrev:
Jag säger negerboll, jag har sagt så så länge jag kan minnas och jag tänker fortsätta säga det. Jag säger inte negerboll för att vara rasistisk utan jag säger så för att enligt mig heter det så. Inte mitt fel att dom som tar illa upp tar illa upp, jag gjorde inte så att det ordet helt plötsligt vart rasistiskt.

Det heter Winerbroad.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
13 oktober 2007
Fan jag trodde denna tråden skulle ha spårat ut mer ... Snabbt svar : Ja Sverige är för fega, Kan inte tänka mig ngt annat land som är så fördummat vänliga mot alla kulturer o religionsprövare.

Men detta gatvåldet tror jag är ett uppror för att få en snevriden respekt av andra för att själv inte bli attackerad.

NUförtiden är det ju "tufft" att sparka /hoppa på folk som ligger ner, slå ner ensamma offer när man är en grupp , menar det finns inget direkt hederscodex längre där man använder nävarna en mot en. Men detta gäller inte bara invandrare ut it goes for all of us i stort sett.

Hur många gånger har man själv inte tänt till på random retards på stan för de kanske spillt ut ens öl eller liknande.

Sverige behöver hårdare lagar om man skall kunna tygla ett växande våldsproblem som detta, man har ju inte direkt lust att det blir USA kaos här där man måste i stortsett köpa pansarglas till bilen för den inte skall bli hijackad

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

1 417 Inlägg
13 oktober 2007
Håller med Mäki här. Ta seden dit man kommer.
Hade vi flyttat till andra länder så hade vi snällt gjort som vi blivit tillsagda, och gjort som alla andra där vi bodde, eller hur?
Då tycker jag folk kan försöka göra som alla andra i sverige också. Man ska inte behöva bli specialbehandlad för att man flyttat långt. Om man varit med om otäcka saker i krig osv är det beklagligt, krig är inte bra.
Men många som kommer hit flyttar ju av andra anledningar. Samma regler för alla.
Och det ni pratar om att sprida ut folk mer låter bra. Är det inte så att norrland avfolkas mer och mer nu? Flytta dit invandrare då.

Och att inte få sjunga nationalsång i kyrkan på skolavslutningen? Det är det fegaste jag hört. Blir arg när man hör om det. De nysvenskar som bor här måste ju valt sverige av en anledning? Att sverige är ett rätt bra land ändå. Men ingen som bor i landet ska få fira det? Varken svensk eller invandrad. Hur fan låter det?!

MissMarilyn
13 oktober 2007
Håller med en del av Er!!

Jag är patriot utan att för den sakens skull vara rasist. Jag älskar och värnar om mitt land, Sverige. Med det innebär också att jag älskar och värnar om mina medmänniskor, svarta som vita. Sverige är för sårbart för att vi ska kunna fortsätta som vi gör. Vi lever inte som vi lär helt enkelt.

Det kommer mycket folk till sverige som bidrar med gott, bidrar till Vår utveckling och gör det tillsammans med oss, fantastikt bra! Det kommer även mycket folk till sverige som motarbetar Vårt försök till uppbyggnaden av detta vackra land. Detta är oacceptabelt! Vi måste än en gång blicka tillbaka och se hur vi vill leva, att få tillbaka hoppet för det vi en gång trodde på och kämpa för det!. Vi måste skaffa lite mer ryggrad och pondus, sluta dalta! Sen om dessa personer som inte vill dela det med oss är födda i Irak, Afrika eller Danmark struntar jag högaktningsfullt i.

Dom som måste hjälpa nu är uppenbarligen regeringen med prioriteringar, lagar och rättsystem. Men framför allt samhället, och då menar jag inte myndigheter osv utan vi, Du och Jag. Jag tror även att s.k " skötsamma" invandrare kan bidra med mycket, vara med och lära att i sverige betyder respekt just respekt och inte rädsla. Vill vi leva annorlunda så måste Vi förändra, vi kan inte längre hoppas på att någon ska lösa det åt oss. Vi kommer inte vakna upp en dag och så är alla "dumma" människor borta från sverige!

Känner definitivt inte att SverigeDemokraterna är lösningen, med deras stenålders politik kommer vi ingenstans.
Sen tror jag också att vi måste sätta en strålkastare på den omvända rasismen. Har fler än en gång diskuterat med invandrare som öppet är rasister gentemot sverige och norden. Detta är naturligsvis inte heller acceptabelt.

Någon bra lösning finns det ju som bekant inte utan vi får jobba fram en lösning tillsammans, vi som har samma mål!

Tack för en bra tråd!!

106 Inlägg
13 oktober 2007
Håller helt med dig Blacken, för en gångs skull:)
blacken skrev:
Visst har våldet ökat ute på "gatorna", Visst så ser man att det inte till så liten del utövas av individer med ett "icke nordiskt" utseende. Men man måste ta i hänseende att dom är i regel andra eller t,o,m tredje generationen födda i Sverige. Det är inte invandraren i sig som individ som är problemet.  Jag känner många "invandrare" som är hur justa som helst problemet ligger i den politik som makthavarna och massmedia med tillhörande "kultur elit" har bedrivit.  En annan del av problemet är "folkmunsfakta" en hel del individer svänger sig med felaktiga uppgifter om invandringen/invandrare, och på så sätt skapar en felaktig och mörk bild av hela problematiken ibland allmänheten. En annan del är vissa individer som har massmedias öra som gapar vitt och brett om "hets mot folkgrupp", "rasism", osv,osv  . När man surrar med dom polare som jag har ibland "invandrare" om dom begreppen så garvar dom bara och tycker att man är lite knäpp,för dom tycker sig inte ha märkt någonting av det hela.  Nu så ska man inte sticka under stol med att visst finns det ena riktiga rasister och andra skitstövlar ute i vårat avlånga land och som är för jävliga emot invandrare och andra utsatta.  Men jag vägrar att tro att dom är så många som massmedia och berörda politiker bestämt hävdar.
Senast redigerat av bosing (13 oktober 2007)

286 Inlägg
13 oktober 2007
Jag tror vissa har fått detta med SD om bakfoten dom slänger inte ut alla utlänningar utan dom utvisar dom som gör brott och detta tycker jag är helt rätt.

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

Titel??
30 Inlägg
13 oktober 2007
Alecci skrev:
Så här i nyvaket tillstånd har man lite svårt att avgöra vad man ska göra med denna tråd. Den har trots allt inte spårat ur ännu, men att låta den fortsätta känns som att be om trubbel. Trots detta har jag åsikten att man i forumet ska kunna föra diskussioner om de flesta ämnen, så länge det sköts på ett snyggt sätt.

Så vi säger så här: denna tråd får ligga kvar så länge diskussionen håller sig inom ramarna för vett och etikett. Hot, personangrepp, främlingsfientliga uttalanden, etc är alltså (som vanligt) inte tillåtna. Alla får ha en åsikt, men det innebär inte att man får uttrycka den på vilket sätt man vill. Jag och säkert fler moderatorer med mig kommer att hålla ögonen på den här tråden, och varningar kommer att utdelas flitigt om inte reglerna följs.

Detta gäller tills någon annan moderator eller administratör tycker annorlunda.

Som vanligt kan ni rapportera störande inlägg eller skribenter med hjälp av den inbyggda funktionen som heter "Rapportera". Ni kan även skicka PM direkt till mig.

Håller fullständigt med! Den här tråden har en viktig poäng.
Svenska politiker tänker nog med fel hjärnhalva...
Satsar på problem utomlands när man har egna problem.

"Man kan inte hjälpa nån annan om man inte kan hjälpa sig själv" har jag hört sägas...
Senast redigerat av Illzi (13 oktober 2007)

\\ Original är för Gubb-jävlar! //

1 297 Inlägg
13 oktober 2007
Nu har jag inte märkt av detta i någon större utsträckning för problemet är förmodligen inte äns en tiondel i luleå som i sthlm.

Något som jag irriterar mig över är alla dessa idrottsmän och kvinnor som inte bor i sverige. Dom slipper betala skatt men likförbannat så ska dom hit och representera oss i os, vm osv osv. Vem står för den kostnaden?

2 014 Inlägg
13 oktober 2007
Att kalla trådskaparen för "fortis utan vett i huvudet" kommer bra nära personangrepp/förolämpning. Jag brukar inte bry mig så mycket om sånt, men för att den här tråden ska ha en chans att få leva kvar så är jag VÄLDIGT KÄNSLIG i just denna tråd.

Nästa gång blir det varning. Som jag tidigare sa, alla har rätt till en egen åsikt och att uttrycka den, men det betyder inte att man får säga vad som helst hur som helst.

Kan man inte hålla tungan/fingarna i styr, så avstå från att svara. Dylik argumentation tjänar ändå oftast till ge skenet av att man befinner sig i underläge.

Hoppas nu alla förstår hur pass hårt åtminstone jag kommer hålla på takt och ton i denna tråd.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

MissMarilyn
13 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
TheBabe skrev:
Jag säger negerboll, jag har sagt så så länge jag kan minnas och jag tänker fortsätta säga det. Jag säger inte negerboll för att vara rasistisk utan jag säger så för att enligt mig heter det så. Inte mitt fel att dom som tar illa upp tar illa upp, jag gjorde inte så att det ordet helt plötsligt vart rasistiskt.

Då ska du inte ta illa upp om någon kommer och säger Svenne till dig då.

Varför skulle man ta illa upp...jag är ju svensk/svenne...förstår inte logiken!!!

9 108 Inlägg
13 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:

Han säger ju inte negerboll till invandrare utan till ett bakverk wink

130 Inlägg
13 oktober 2007
Håller med många av erjag själv behandlar alla lika tills jag inser hur personen i fråga är. Jag har kompisar av istrot sett alla "raser" men tycker snart det här underbara landet går till spillo. Jag har varit med om många toppar och dalar, bland annat för ett par år sedan då jag vart knivhotad av sex invandrare, pga. att jag skrattat när de var i närheten och de ansåg att jag skrattat åt dem så då ställde de sig i en ring runt mig plockade upp kniv och satte den mot min hals. Efter det kända jag att vårt land var på väg utför, jag dömer inte invandrare efter denna händelse, utan när detta hände för snart 10 år sen så insåg jag att det var på väg utför.

Andra saker jag defintivt ska ses över är våra bidrag till andra länder, jag menar toppen var när vi i vårat lilla land gav nästan dubbelt så mycket pengar till pakistan efter jordskreden.
visst själv klart ska man ge bidrag men att ge bidrag för att synas är helt fel, andra länder skrattar åt oss. vi har stora skulder till USA vi betalar räntan som blir varje år men inte mer. är det inte bättre att dra ner bidragen och satsa först på att bli av med lånen och sedan av detta kommer vi få mer pengar över till att förbättra sjukvård och medborgares ekonomi, betala en tredje del av sin lön varje månad till skatt är för mycket.

Tycker även vi skall följa danmarks exempel de har (eller åtminstonde hade) lag på att invandrarna ska under ett och ett halvt år skaffat sig ett jobb och hunnit klara ett prov på det danska språket. klarar de inte det så får de inte stanna.

Som ni tidager skrivit så behövs en blandning på vart invandrarna flyttas, en jag känner av spansk bakrund har bott här i över 14 år och han klara knappt språket. (tror inte han skulle klara ett prov på det svenska språket). Detta tror jag främst beror på att han umgåtts med kompisar som har samma ursprung och pratar spanska. Så en blanding på invandrarna behövs för bor de bland svenskar "tvingas" de till att lära sig språket och vår kultur för att göra sig förstodda.

Sen det jag tycker är värst av allt är att man blir kallad/klassad rasist när man firar sin national dag. invandrarna själv tycker/älskar ofta sitt hemland men vi får inte älska vårat hemland för då är vi rasister.

Blev ett långt inlägg men det här behövs verkligen göras nått åt, jag tror inte det hjälper att rösta på SD men vi måste för en gångs skull börja tänka på oss själva  för att kunna få en bra och stadig grund att stå på.

285 Inlägg
13 oktober 2007
Provocerande text borttagen. Läs inlägget några rader upp. Har du något att säga, så gör om och gör rätt, vårda språket! / Alecci

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
13 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
TheBabe skrev:

De var väl fan inte de han menade?! De heter negerboll!! Bara o inse de! Men du får väl säga svenneboll om du hellre vill de!

>Varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök>

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

2 014 Inlägg
13 oktober 2007
golfarn_nr1 skrev:
De var väl fan inte de han menade?! De heter negerboll!! Bara o inse de! Men du får väl säga svenneboll om du hellre vill de!

>Varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök>

Att säga negerboll har inte samma innebörd som att säga vitlök. Neger är inget vedertaget begrepp i svenska språket förutom vad avser just mörkhyade personer. Vit däremot är en färg. Korrekt term om du ska hänvisa till "vitlök" borde i så fall vara "svartboll".

Däremot håller jag med om att det alltid hetat "negerboll" tidigare, och vi har haft mörkhyade personer bosatta i landet långt innan någon politiker bestämde att bakverkets namn utgör något slags hets mot folkgrupp.

Ditt sistnämnda argument håller, som jag ovan påpekade, inte trots detta.

Och koncentrera dig på att hålla bättre ton.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 014 Inlägg
13 oktober 2007
golfarn_nr1 skrev:
Jaha nu börjar de igen?! Man får fan inte tycka nånting i de här jävla landet!!!!!

Som tidigare sagts, du får tycka vad du vill men du får inte uttrycka dig hur du vill. Hur pass svårt är det att förstå?

En del inlägg som gick OT och tillika var provocerande har raderats.

Tråden vart tillfälligt låst för att jag skulle hinna med att moderera.

Till en del av deltagarna här: om någon skriver ett stötande/störande/provocerande inlägg, så rapportera det till moderator istället för att besvara det!

Att bemöta dumheter med egna dumheter får det hela att eskalera och leder troligtvis till att ni själva får samma medicin som provokatören, eller i slutänden till att tråden låses.

Några har uttryckt intresse för tråden och dess ämne, se till att hålla en vettig nivå på inläggen så får den vara kvar.

Commodum Habitus Ex

10 287 Inlägg
13 oktober 2007
Känsligt ämne detta.....

Själv så jobbar jag i en extremt mångkulturell miljö på en avdelning med ca 25 nationaliteter plus folk som kommer och går från hela världen.

När jag var ung så var det "finnjävlar" som var skällsordet hemma i byn (60-talet) men numera när man åker hem till byn så är det helt borta och där är det fullständig assimilering.

Man kanske är lite blind på det öga som ser folk av egen nationalitet för rannsakar jag mig själv så har jag nog lättare att "lacka ur" på invandrare som inte gör någon ansträngning för att försörja sig själv när jag vet att problemet finns även bland svenskar. Detta trots att jag jobbar i din niljö som jag gör och trots att jag är "bildad" och har läst massor med historia och kulturhistoria.

Det finns en gammal sketch med Hasse Aöfredsson där han börjar att säga att "jag älskar alla i hela världen", men allt eftersom han börjar tänka så hittar han fel hos alla - utom hos sig själv.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök