2575
Sök

låg

49 Inlägg
31 oktober 2005
Trådstartare
finns det nåt problem med att köra en bil som är sänkt eller har kjolpaket på vintern.
jag vet att det finns några som inte kör sina bilar på vinter på grund utav det.
vad kan hända.
behöver veta det..

638 Inlägg
31 oktober 2005
Finns ju många saker som kan hända, beror¨på hur låg den är iofs.

T ex att du förstör kjolpaketet om dom inte plogat,  bilen blir stötigare sänkt så komforten blir sämre. Etc etc etc

Sen finns det ju dom som ställer undan bara för dom inte vill köra sin älsklingsbil på vintern utan tar fram den på sommaren för att glassa smile

Kommer väl nånting här snart!

Jajjemen!
1 512 Inlägg
1 november 2005
Man måste ju köra med klappställ på vintern tongue Å de är väl inte säkert att man klarar hålla sig på vägen å kör du in i en driva så går garanterat kjolpaketet åt H-vete. precis som renjägarn säger "Sen finns det ju dom som ställer undan bara för dom inte vill köra sin älsklingsbil på vintern" en "vinterbil" kan du ju sladda med utan å behöva vara rädd att köra sönder kjolar o skada lack.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
1 november 2005
Eller, så gör man som jag tänker göra tills nästa vinter big_smile
Köper luftfjädring wink och ställer in höjden vid monteringen, så, att man får höja bilen 5-10 cm till vintern, och sänka den 5-10 cm till sommaren wink

401 Inlägg
1 november 2005
Kan ju alltid ta anstälning som Plogare! wink

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

12 086 Inlägg
1 november 2005
Sänkningen i vägghållningssynpunkt ger nog inga nackdelar. Dock blir ju bilen lägre och kanske inget man efterströvar på vinterväglag. Att ha kjolkit är ju inte det smartaste om man vill ha kvar fronten efter snön, visste funkar det på en helplogad väg men inte alltid vägarna är det!

Maskinmontör
139 Inlägg
1 november 2005
Fast vägarna är plogade så låssar det snö klimpar från bilarnas stänkskärmar som ofta fryser fast i vägen lr annors bara är frusen och hård och dom kan komma upp ganska oväntat pang säger då och så är fronten sönder och det är inte så trävligt  hmm

Rwd 4 Fun :D

SSS -12
3 217 Inlägg
2 november 2005
Av med bodykit iallafall... Om man nu kör med sin bil på vintern! Det ska jag, måste öva halka ju big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök