2964
Sök

Volvo Modellbeteckningar?

9 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Jag läste på Flashback's forum om olika Volvo modellbeteckningar.

GL = Grand Luxe
GLE = Grand Luxe Executive
GLT = Grand Luxe Turisimo
GLT 16 Valve = Grand Luxe Turisimo, 16 Ventiler(4st per cylinder)
TURBO Intercooler = Överladdad med turbo
SE = Special Edition

*Kopierat från Flashback*

Då undrar jag vad det är för skillnader på alla dessa modeller, förutom "namnet"?
Till exempel, vad är det för skillnad mellan en GL och en GLT? Motor/utseende?

Förklara gärna skillnader mellan dessa modellbeteckningar.

MVH Samuel

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
14 oktober 2007
de är motorn utrusting  sen äre typ inge mer inredningen på viss typ som 240 turbon har svart innertak medans dom andra har vit
Senast redigerat av xorox_88 (14 oktober 2007)

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

bjompa
14 oktober 2007
ja som trodde SE va Snik Edition

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
14 oktober 2007
bjompa skrev:
ja som trodde SE va Snik Edition

hehe SE är den mest utrustade modellen typ

bjompa
14 oktober 2007
nja de vete fan, tycker man är tvungen att packa på en jävla massa utrustning själv oavsett vilken modell man väljer. om man ser till 800-serien så är väl både GLT å turbovarianterna mer utrustade än SE

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
14 oktober 2007
nä men när de gäller 240i iaf så är de den mest utrustade

bjompa
14 oktober 2007
jaja men kom inte SE som sista modell? asså sista året? de borde väl vara en "classic" men ja har bara sett 245 classic....

9 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
bjompa skrev:
jaja men kom inte SE som sista modell? asså sista året? de borde väl vara en "classic" men ja har bara sett 245 classic....

Jo, SE var sista modellen på 740 i alla fall.

bjompa
14 oktober 2007
Volvo74O skrev:
bjompa skrev:

Jo, SE var sista modellen på 740 i alla fall.

ja de me..

9 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Jag har planer på att köpa en 740 GL -85 som första bil, för/nackdelar?

blacken
14 oktober 2007
Volvo74O skrev:

Fördel billig att köpa.
nackdel obefintligt rostskydd, ofta nerfilade.
köp en ifrån -88 och uppåt istället.

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
14 oktober 2007
Volvo74O skrev:

Är du ute efter en billig bil som är lätt att reparera själv och billigt så är den kanon. Du sitter och åker väldigt skönt i den också. Dock är GL:en lite trög om man gillar att gasa, den duger till vanlig svensson trafik. Är den riktigt inställd och bra skött så drar den inte så mycket bensin heller fast gillar du att gasa så drar det ju iväg.

det som brukar döda dessa tidiga 740 är ju rosten och är den misskött så kan den kännas väldigt trött och sliten. Är den däremot skött och körd med som folk så håller dom länge.

Berätta gärna lite emr om den bil du är intresserad av så kan vi ge ett bättre svar ang. just den bilen.

//Per-Arne

9 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Volvo_Perka skrev:
Volvo74O skrev:

Är du ute efter en billig bil som är lätt att reparera själv och billigt så är den kanon. Du sitter och åker väldigt skönt i den också. Dock är GL:en lite trög om man gillar att gasa, den duger till vanlig svensson trafik. Är den riktigt inställd och bra skött så drar den inte så mycket bensin heller fast gillar du att gasa så drar det ju iväg.

det som brukar döda dessa tidiga 740 är ju rosten och är den misskött så kan den kännas väldigt trött och sliten. Är den däremot skött och körd med som folk så håller dom länge.

Berätta gärna lite emr om den bil du är intresserad av så kan vi ge ett bättre svar ang. just den bilen.

Volvo 740 GL -85 stylad med plast & son kjolpaket runt om, röd tonade bakljus och R-Sport klädsel.

Originalfälgar + sommardäck och 17" Masitaly Sagitta + sommardäck (slitna) medföljer.

Sök