2800
Sök

automat eller manuell 855 t5r.

204 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
tjeenare ja ska nu köpa min första bil:
antingen en (http://www.blocket.se/vi/13735897.htm?ca=17_s)
med automatlåda som har rasat, gör inte såmkt för ja ska ändå renovera motorn över vintern!
eller så blire det en (http://www.blocket.se/vi/13233252.htm?ca=17_s)
men den kan jue vara sönderkörd tyvärr, pga trimmet å så.

men ja kan inte bestämma mig angående växellådan antingen automat eller manuell.
men automat-bilen är ett hyffsat bra köp om man kan mecka. eller så konverterar jag den till en manuell växellåda, enheldel att byta men kan ju vara värt det,

kan jue också säga att ja helst vill ha en R bil men ska ju chippa så ja vet int om automat lådan håller:(

det står imellan dom bilarna. skulle vara redigt shysst om ni skulle kunna hjälpa mig å välja.
ska som sagt vara förstabil.
har bara prövat manuell växellåda men är det bra me auto?

mvh fidde

Large Cap
1 816 Inlägg
14 oktober 2007
Har hört att på 850/855 så är automat turbinen dålig, men det gäller nog inte alla.
Men med manuell så ska det väl inte vara några problem. smile

Evolution Garage
1 299 Inlägg
14 oktober 2007
Gillar du att köra "inspirerat" så är automatlåda inget alternativ, otroligt tråkigt!

Sky´s the limit...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
14 oktober 2007
automat är som en slapp f**** det duger i krig men det är fan inte roligt tongue

Basberoende
10 Inlägg
14 oktober 2007
Dusty det var fan i mig det roligaste jag hört på länge! Hahahahaha!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
14 oktober 2007
kul att göra någon glad tongue

956 Inlägg
14 oktober 2007
manuell måste ju vara roligare

eldus veldus

1 582 Inlägg
14 oktober 2007
Manuell utan tvekan smile

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
14 oktober 2007
Automat köper man när man börjar närma sig 50 big_smile

FreddeK
14 oktober 2007
manuell

204 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
okay ja tycke också det är med känsla i manuell helt klart!smile
men ja ska köpa den med automat och sen byta till en manuell låda samtidigt som ja renoverar motorn, för det är nått mer R som ja gillar big_smile

har sett nåra prochektloggar hur man byter ifrån automat till manuell inte värdens största sak faktiskt bara att man har en manuell 855 tillgänglig,(krockad)
men en sak som jag inte har klart för mig är hur man gör med oljan.

men när ja sökte på nån bildelssida så stog det att de fanns en 6 växlad låda men ej i lager, var kan man i så fall få tag på det om dom inte har de?

dom hade en massa manuell lådor men bara till 855 95-96 men inga till t5-t5r men dom kanske går under samma kategori då.

ja kan ju köpa eventuellt köpa den andra men den har ej 3" och har inte genom gått "stora 24000mils" servicen och är ej R men har steg 2 chip(kan jue vara sönderkörd)
så hue ska ja göra

Sök