Funkar det att sätta i en b21et rakställd i en 142:a utan att flytta bromsservo eller liknande? eller måste jag sneställa den och göra eget grenrör för att turbon ska få plats? Om det går att ha de rakställd hur gör man då med växellådan/sprängkåpan? Växellådan kommer juh komma snett? Väldigt tacksam för svar och hjälp! Mvh vispen
Blir väldigt trånt för bromsservon,hade en 142 med "rakställd" b21 et i å på den så var bromsservon förlängd,ang växellådan så får du göra om spakstället,alltså låt lådan sitta snett.
Har tyvär inga bilder,förlängningen var gjord när jag köpte bilen så vet faktist inte hur det var gjort men såg ut som dom bara förlänt det man ett vanligt rör,såg faktist ganska "tattert" ut,Spakstället gjorde jag om,har för mig att ja gjorde om fästena på lådan så spakstället hamnade i rätt vinkel.
Har tyvär inga bilder,förlängningen var gjord när jag köpte bilen så vet faktist inte hur det var gjort men såg ut som dom bara förlänt det man ett vanligt rör,såg faktist ganska "tattert" ut,Spakstället gjorde jag om,har för mig att ja gjorde om fästena på lådan så spakstället hamnade i rätt vinkel.
Vet du hur bromssaken ser ut innanför "röret"? Och fick du plats med turbon med orginal grenrör när den var rakställd? Är lite intresserad om du vet hur man ska göra motor fästena också.
Har ingen aning om hur "röret" ser ut innuti,hade orginalgrenrör å orginalturbo men det var jävligt trångt, kommer inte ihåg hur motorfästena var gjorda,var trots allt några år sen jag ägde bilen.
Har ingen aning om hur "röret" ser ut innuti,hade orginalgrenrör å orginalturbo men det var jävligt trångt, kommer inte ihåg hur motorfästena var gjorda,var trots allt några år sen jag ägde bilen.
Okej.. Jag är också osäker:D Skulle grna vilja ha ritningar på hur man gör med fästen, spakställ och bromshuvudcyl.
Ni som är erfarna av detta eller har en 142 med b21et kan gärna skriva ett Gb till mig och mkt gärna skicka bilder m,m.! vill veta vilket sätt som är lättast att göra på!.