2753
Sök

Dieselkraft eller KCR

8 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
#1
Hej jag undrar om nån har nån erfarenhet när det gäller att trimma nya diesel bilar. jag har en Saab 9-5 3.0 TID. och det finns trimm-boxar till den som
ger mer effekt.

från Orginal 177hk till 215hk orginal Nm 350 till (415 Nm) = Dieselkraft.´=4895kr

          ----Jag vill nog ha det billigaste men är det pålitligt?--- Dieselkraft erbjuder öppet- köp 30dar  3års box garanti medans KCR 30dar öppet-köp men 2 års garanti

från orginal 177hk till 215hk, orginal Nm 350 Till (390 Nm) = KCR=6900kr
                ----Jag vill nog ha det billigaste men är det pålitligt?---
Dom här 2 alternativen har jag hittat o välja på men frågan är vilket företag som e störst eller pålitligast. KCR är lite dyrare men ger lite mindre effekt på Nm(350) medans Dieselkraft erbjuder (415Nm)

Sen har jag hört rykten att många överdriver lite med olika fantasi effekter bara för att locka kunderna. Därför undrar jag om Dieselkraft verkligen erbjuder lite mer Nm (vridmoment) än KCR

IT-Tekniker
376 Inlägg
16 oktober 2007
#2
Det blir nog ungefär samma resultat vilket du än väljer ska du se smile


288 Inlägg
16 oktober 2007
#3
Var med när en BMW 120 diesel kördes i bromsbänk. Med trimbox blev det 40 hk mer  på hjulen än utan. Dock ingen av dessa boxar. Bromsbänkningen var o partisk och hade inte med boxen att göra.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 oktober 2007
#4
Dock bör man ju tänka på att det sliter ganska så mkt mer. En trimmad bil ska man ju aldrig varva/gasa mkt mer kall osv... Blir till att köra lite mer med huvet!


Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
16 oktober 2007
#5
jag vet ingenting om dieselkraft, men jag är återförsäljare av KCR och det är riktigt bra kvalitet på dom boxarna.. aldrig haft problem och sålt dom i flera år. håller med om att KCR är dyra jämfört med andra, men dom är också störst och säljer kvalitet. skillnaden mellan KCR och andra är att dom inte höjer något laddtryck utan ökar enbart bränsletryck/mängden och på så vis (tack vare Dieselprincipen) får man mer effekt (framför allt på låga varv). detta leder till mindre belastningar på motorns kringliggande delar -> längre livslängd på motorn. det står väldigt bra på deras hemsida om hur det fungerar.

den är också enkel att koppla in och ur, det är en kabel man kopplar in så är det klart.

jag har bara massor utav erfarenhet på KCR:s produkter, någon som vet något om just Dieselkraft?

man lever bara en gång så lev väl!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
16 oktober 2007
#6
JAg vet iaf att KCR funkar skitbra. HAr kört lastbilen på det i ca 4a år nu å den drar mindre å går fan så mkt bättre. de ä min erfarenhet av KCR

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

8 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
#7

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
18 oktober 2007
#10
Vi har en box ifrån KCR i volvon, e absolut nöjd med den! Smidig att montera/ demontera å minskade bränsleförbrukningen en hel del! Samt att bilen vart lite piggare på köpet! tongue

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Mycket snack lite verkstad
98 Inlägg
18 oktober 2007
#11
Vet en som hade lite problem med KCR. den svart rök som bara den.. . visst det är en diesel men det ska väl inte en soppas ny bil göra. det är L200 typ 5 år lr så.. .


128 Inlägg
18 oktober 2007
#12
bjorken_88 skrev:
Vet en som hade lite problem med KCR. den svart rök som bara den.. . visst det är en diesel men det ska väl inte en soppas ny bil göra. det är L200 typ 5 år lr så.. .

vaddå problem? det ska ju ryka svart när du trampar fullt! farsan är kcr återförsäljare å så mkt har jag snappat upp att det inte är något fel.
Senast redigerat av black_sirpa (18 oktober 2007)

För att spela metal krävs en bra muiker, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt!

288 Inlägg
18 oktober 2007
#13
Bullo skrev:
jag vet ingenting om dieselkraft, men jag är återförsäljare av KCR och det är riktigt bra kvalitet på dom boxarna.. aldrig haft problem och sålt dom i flera år. håller med om att KCR är dyra jämfört med andra, men dom är också störst och säljer kvalitet. skillnaden mellan KCR och andra är att dom inte höjer något laddtryck utan ökar enbart bränsletryck/mängden och på så vis (tack vare Dieselprincipen) får man mer effekt (framför allt på låga varv). detta leder till mindre belastningar på motorns kringliggande delar -> längre livslängd på motorn. det står väldigt bra på deras hemsida om hur det fungerar.

den är också enkel att koppla in och ur, det är en kabel man kopplar in så är det klart.

jag har bara massor utav erfarenhet på KCR:s produkter, någon som vet något om just Dieselkraft?

Just att man INTE ökar laddtrycket gör att den ryker. Det är väl inget att ha som agument att den ska vara bäst. Mappa bilen och den ryker inte/eller i allafal mindre. När man ökar laddtrycket så matar man mer luft och då blir det renare förbränning.
Senast redigerat av BiggerDigger (18 oktober 2007)

288 Inlägg
18 oktober 2007
#14
black_sirpa skrev:
bjorken_88 skrev:
Vet en som hade lite problem med KCR. den svart rök som bara den.. . visst det är en diesel men det ska väl inte en soppas ny bil göra. det är L200 typ 5 år lr så.. .

vaddå problem? det ska ju ryka svart när du trampar fullt! farsan är kcr återförsäljare å så mkt har jag snappat upp att det inte är något fel.

Nej, det är inte fel på boxen, den funkar ju så att den inte ökar laddtrycket.

550 Inlägg
20 oktober 2007
#15
KCR box är en kompromiss eller alla piggyback boxar överhuvudtaget till dieselbilar.. En riktig chipning ger mer effekt och bättre förbränning alltså lägre avgasutsläpp.


10 Inlägg
15 januari 2008
#16
Har själv testat Dieselkrafts trim till V70-99  140 Hk o den höjde både bränsletrycket o  laddtrycket en del,vet ej om KCR gör samma??

1 Inlägg
15 januari 2008
#17
Bullo skrev:
jag vet ingenting om dieselkraft, men jag är återförsäljare av KCR och det är riktigt bra kvalitet på dom boxarna.. aldrig haft problem och sålt dom i flera år. håller med om att KCR är dyra jämfört med andra, men dom är också störst och säljer kvalitet. skillnaden mellan KCR och andra är att dom inte höjer något laddtryck utan ökar enbart bränsletryck/mängden och på så vis (tack vare Dieselprincipen) får man mer effekt (framför allt på låga varv). detta leder till mindre belastningar på motorns kringliggande delar -> längre livslängd på motorn. det står väldigt bra på deras hemsida om hur det fungerar.

den är också enkel att koppla in och ur, det är en kabel man kopplar in så är det klart.

jag har bara massor utav erfarenhet på KCR:s produkter, någon som vet något om just Dieselkraft?

Kallar du det kvalitet, en liten plastdosa som inte ens är vattentät? Jag kunde glömma att få ny på garantin sad. För mig obegripligt hur man kan tillverka nåt som inte ska monteras där det ska monteras!! Vad menar du med att laddtrycket skulle öka belastningen? Förbränningstrycket är högre än kompressionstrycket. Har du funderat över de termiska belastningarna som uppstår om du inte tillsätter mera luft?

1 072 Inlägg
15 januari 2008
#18
bjorken_88 skrev:
Vet en som hade lite problem med KCR. den svart rök som bara den.. . visst det är en diesel men det ska väl inte en soppas ny bil göra. det är L200 typ 5 år lr så.. .

Om han vill behålla sin 200 körduglig så ska du se till att trimmet tas bort. Flertalet L200 har fått motorhavveri pga trim oavsett vilket märke! Och då gäller inte garantin!


1 Inlägg
8 oktober 2008
#19
Jag har köpt dieselkraft till min volvo v70 D5 och det gör inga problem med att det slår ut säkerhets systemet eller något sånt som BSR uppmanar. Det justerar bara parametrarna för insprutningen . Det snacket med partikelfiltert sotas igen kommer bara på 06. orna .  Alla v70 fram till 06. har inga partikelfilter. Skillnaden mellan KCR och dieselkraft är ändast priset . Kcr marknardsför sig mer än vad dieselkraft gör det är det vi får betala för. I princip är det samma skit  vilket du än tar. . Så vilken som är bättre det får man själv bestämma båda arbetar på samma princip. De båda är inte skadliga för motorn. Det är så fall om du vrider upp det dubbla.  Då pallar matrialet inte längre ! Ha de

Smålänning
7 883 Inlägg
8 oktober 2008
#20
Även ferrita har trim till dieslar numer. Deras boxar görs av Dieselkraft, men ferrita lämnar 2 års garanti /30 000 mil på motor och växellåda och 3 år på boxen i sig.

http://www.ferrita.com/produkter/effekt … tboxar.php

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök