3203
Sök

Volvo C70 T5 400 Hk ( Film )

98 Inlägg
12 november 2005
SIGGE_C70R skrev:
MrVain skrev:
N0kan skrev:
hahaha sigge_c70 fan va skön filmen var när m3an utmana volvon smile
Vare originalsystem på volvon? Den lät jväligt skön iaf men verkade inte vara nåt större utblås

gå in på Autopower finns en tråd där om detta. Den har avgas, chip å luftfilter, sen så är M3an en Cab som väger 170 kg mer än en vanlig M3a

volvon var faksitskt trimmad sama sak med m3
och volvon väger faktiskt mycket mer en vad en m3 så tänk på det
inte e det första gången jag ser volvo vinna m3

har seet s40 vinna m3 240 vinna m3 850 vinna m3 o mycket mer så spela roll om volvo vägde lika mycket som en m3 så skulle intes volvo kunkurera med de bilarna de gör nu volvo = starka motorer du kanske har seet
s60 org vs m3 cab org sog du hur bmw:killen blev spöat
han börga svära på volvo o han erkännde sj att den var stark

och inte bara det min kompis tony som äger otrimmad  nissan v6 komer inte i håg vad den hete han spöade en m3 trimmad o bmw killen trode sig vara grym med sin bil men min kompis tony spöade honom o vann 2000 kr wink

Tur att du vet det då. Eftersom M3an är snabbare än C32 amg, S4an chippad osv då måste ju volvo S60 t5 va snabbast i den klassen.. Med sina 0-100 på närmare 6.5-7 sek.. För att inte tala om orginal 240, menar du turbon då lr?

258 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare

258 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
Slayer9 skrev:
SIGGE_C70R skrev:
MrVain skrev:

gå in på Autopower finns en tråd där om detta. Den har avgas, chip å luftfilter, sen så är M3an en Cab som väger 170 kg mer än en vanlig M3a

har seet s40 vinna m3 240 vinna m3 850 vinna m3 o mycket mer så spela roll om volvo vägde lika mycket som en m3 så skulle intes volvo kunkurera med de bilarna de gör nu volvo = starka motorer du kanske har seet

och inte bara det min kompis tony som äger otrimmad  nissan v6 komer inte i håg vad den hete han spöade en m3 trimmad o bmw killen trode sig vara grym med sin bil men min kompis tony spöade honom o vann 2000 kr wink

Tur att du vet det då. Eftersom M3an är snabbare än C32 amg, S4an chippad osv då måste ju volvo S60 t5 va snabbast i den klassen.. Med sina 0-100 på närmare 6.5-7 sek.. För att inte tala om orginal 240, menar du turbon då lr?

du sog racet o du vet vem som vann å så men allså s60 e  inte snabbast u den klassen du menar men allså m3 e skit som man säger ingen bil man ska ha

har flera kompisar som tröttnat på sina bmw bilar eftersom deras motor e skit som man säger motorn hoppar av hur som helst och det har hänt o vart med om en volvo kan du göra hur mycket du vill varva hur mycket du vill men som sagt det tål

på tall om det e inte s60 du ska kunkurera med m3 uttan s60r på 0-100 under 5 sikunder wink den e bilen du ska gemföra med m3 å så vidare wink
och en sak volvo 240 hade enorm stark turbo o mer hästar medans m3 väge mycket mindren va 240 wink

342 Inlägg
12 november 2005
det löjligaste jag läst nån gång tror jag.. jag skulle ta en M3 E46 framför vilken volvo som helst!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

904 Inlägg
12 november 2005
SIGGE_C70R skrev:
MrVain skrev:
N0kan skrev:
hahaha sigge_c70 fan va skön filmen var när m3an utmana volvon smile
Vare originalsystem på volvon? Den lät jväligt skön iaf men verkade inte vara nåt större utblås

varför står du å ljuger mig rakt upp i ansiktet? gå in i tråden och läs fakta istället, M3an var  "INTE" trimmad och den vägde mer än S60in.

Så S60in har ca 300hk med trimmet och väger mindre
och M3an har 353 hk orginal och väger mer

Det är väll ganska logiskt att de går ganska lika då?

De ska va gött å leva

904 Inlägg
12 november 2005
SIGGE_C70R skrev:
Slayer9 skrev:
SIGGE_C70R skrev:

du sog racet o du vet vem som vann å så men allså s60 e  inte snabbast u den klassen du menar men allså m3 e skit som man säger ingen bil man ska ha

har flera kompisar som tröttnat på sina bmw bilar eftersom deras motor e skit som man säger motorn hoppar av hur som helst och det har hänt o vart med om en volvo kan du göra hur mycket du vill varva hur mycket du vill men som sagt det tål

på tall om det e inte s60 du ska kunkurera med m3 uttan s60r på 0-100 under 5 sikunder wink den e bilen du ska gemföra med m3 å så vidare wink
och en sak volvo 240 hade enorm stark turbo o mer hästar medans m3 väge mycket mindren va 240 wink

har du kört en S60R nångång? en steg 2 trimmad S60R, ja just det en "R" gör 0-200 på ca 24 sekunder, det är sämmre än den gammla M3an med 321 hästar.

De ska va gött å leva

258 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
NEJ NEJ volvo s60r gör org 0-200 runt 15-16 sikunder det e skit snack du säger och med steg 2 skulle den klara 12 sikunder wink

258 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
Saunela skrev:
är det ända du gör på garaget lägger ut massa länkar på bilar eller????

vad har du med det o göra jag vill läga bilder o filmer
för att vissa en massa fina saker

904 Inlägg
12 november 2005
SIGGE_C70R skrev:
NEJ NEJ volvo s60r gör org 0-200 runt 15-16 sikunder det e skit snack du säger och med steg 2 skulle den klara 12 sikunder wink

Nu ljuger du igen! Nya M5 E60 med 501 hästar gör 0-200 på 13 sekunder... vet du hur långt efter S60R är då? S60R är så slö så en chippat S2a kör ifrån den. Läs vilka prestanda tidningar som hällst, ALLA säger helt annadra saker än vad du gör.

De ska va gött å leva

904 Inlägg
12 november 2005

De ska va gött å leva

98 Inlägg
12 november 2005
Sigge: Om du kollat in mitt garage så är en S60R registrerad där.. Har provat 0-100 etc med den Bästa 402 tiden jag åstadkommit var 14.7 sluthastighet strax under 160 Dvs på 15 sek kommer den upp till inte ens 160.. 0-200.. det tar mycket längre tid.

MrVain: Om han nu inte tror på tidningarna så har jag kört gtech på S60Rn å min S2.. Och s2an upplever jag som mycket snabbare.. Men jag ljuger om jag  säger att S60R är långsam. Men 0-100 avverkas på drygt 5.8-5.9 bevisligen! Dock kan jag erkänna att S60n har bra mycket bättre väghållning, Faktiskt riktigt nöjd med öhlins insats på den på tanke på att tjänstevikten på bilen ligger på 1870 kg!

/Mvh Andreas

342 Inlägg
12 november 2005
en s60r har 300 hk va?
känns bra att man tar en sån me stortysken.. big_smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

904 Inlägg
13 november 2005
Slayer9 skrev:
Sigge: Om du kollat in mitt garage så är en S60R registrerad där.. Har provat 0-100 etc med den Bästa 402 tiden jag åstadkommit var 14.7 sluthastighet strax under 160 Dvs på 15 sek kommer den upp till inte ens 160.. 0-200.. det tar mycket längre tid.

MrVain: Om han nu inte tror på tidningarna så har jag kört gtech på S60Rn å min S2.. Och s2an upplever jag som mycket snabbare.. Men jag ljuger om jag  säger att S60R är långsam. Men 0-100 avverkas på drygt 5.8-5.9 bevisligen! Dock kan jag erkänna att S60n har bra mycket bättre väghållning, Faktiskt riktigt nöjd med öhlins insats på den på tanke på att tjänstevikten på bilen ligger på 1870 kg!

/Mvh Andreas

Jo jag tror dig smile

här är en film vi klippt ihop med S60 här, ska enl BSR vara dryga 360 hk ...
http://www.x40nordic.com/Media/Filmer/Övriga/S60R.MPG
Jag som filmat och klippt.

Btw så körde vi 14,61 med min bil i sommras, den var då enbart chippad.. 280 hk och 1770 kg med 18"are smile

De ska va gött å leva

98 Inlägg
13 november 2005
MrVain:   Hehehe. Syftade på att sigge inte skulle tro mig.. Med hans drömsiffror smile Spanade in din S4a! Gillade det jag fick se ska du veta! Trevlig film där! Ser att den är kopia av den som står på uppfarten, så när som på navi! Mycket trevligt ljud, låter lite trimmad 5a på höga varv *like it* smile

fr3drik: Inga problem med att du heller skulle ta S60n, jag menar S60n är helt okey för va standardbil.. Men that's as far it goes! Medan audi 2.2t motorer är helt underbara att plocka effekt ur.. går som fan även om man inte har så mkt av den varan smile Dock är dom ju alldeles för farliga att köra fort med, man känner ingen skillnad på 110 och 210 big_smile

/Mvh Andreas

904 Inlägg
13 november 2005
Bra skrivet big_smile Men det går att få bra fart på volvo femmorna också, men just 4wd verkar äta upp på tok för mycket effekt på R modellerna hmm

De ska va gött å leva

98 Inlägg
13 november 2005
Ja det känner man som fan.. Den går rätt friskt när den inte använder bakhjulen alls.. Men med bakhjulen i kopplade förlorar man sekunder i acceleration! Sen en nackdel. Den beter sig som en framhjulsdriven i kurvorna, Så konstant system och vända på motorn och köra torsendiff hade ju inte varit helt fel!! Får se vad volvo lyckas med me nya S80n, det är väl tal om V8 biturbo med strax under 500 kusar? Vet att morfar min är seriös spekulant iaf! big_smile

258 Inlägg
13 november 2005
Trådstartare
mm det har du rätt i att v8 på biturbo och den har 315 hk tror jag den hade som jag kommer i håg

men den komer gå ruskig snabb o den e fartbägrensad

18 Inlägg
16 november 2005
Inte kul om ni hade smällt i 275 km/h ni hade varit som flugskitar i rutan!

Skönhet kommer ur smärta

Sök