2527
Sök

Volvo C70 T5 400 Hk ( Film )

98 Inlägg
16 november 2005
Nej det är vanliga V8an som har 315 hk! Men den kommer komma med biturbo oxå pratas det om!

202 Inlägg
16 november 2005
*suck* säger jag bara. Nivån på en viss användares inlägg är under all kritik.
Sen verkar han vara mytoman också till råga på allt.

Visst kan man höja ett visst märke till skyarna, men detta är löjligt.
Köp du din 240 så köper jag en M3 istället. Fattar inte ens hur du tänker när du jämför?
M3orna går bra original, motorn tål mycke stryk och är avsedd för den effekten. En toktrimmad volvo lär knappast hålla i längden, sen original är dom inte så jäkla häftiga heller. Skulle va möjligtvis S60R som har lite att sätta emot, men hallå, 500k för en volvo? Aldrig i livet.

258 Inlägg
17 november 2005
Trådstartare
allså merl jag känner många bmw förare som inte alls har trivits med sina bilar o det du säger 500 hk i en volvo alldrig livet så ska jag säga dig
en kille körde i strippen med 800 hk i en 5 cylindirg motor o det var 850
bmw bajsar skiten urr de för att få en v10 som e så jävla stark men det gör de endå inte en volvo 5:a e som bmw v10 ska du veta de e ruskig snabba nya bmw m5 med v10 550 hk gör 0-100 km/h på 6,0 ska du veta det gör nästan en t5 sport volvo och en s60r med 5 cylindrig 300 hk motor gör den 0-100 km/h på 5 sikunder så e det ska du veta  v5 vs v10 ser su skilnaden med de 300 hk vs 550 hk hur tänker du på det och om du inte tror mitt tal så skulle jag kunna bevisa till dig den info om m5 ska du veta

du kanske har hört talas om VOLVO T6 ROADSTER

motor = t6 s60 motor biturbo
hk = 330 hk
0-100 = 3,1 sic
toppfart = 340 km/h men i usa:s info sägs det 380 km/h

och snart e det bara början för då komer inte t6 ligga i den utan xc90 v8
på runt 500-600 kussar wink

904 Inlägg
17 november 2005
SIGGE_C70R skrev:
allså merl jag känner många bmw förare som inte alls har trivits med sina bilar o det du säger 500 hk i en volvo alldrig livet så ska jag säga dig
en kille körde i strippen med 800 hk i en 5 cylindirg motor o det var 850
bmw bajsar skiten urr de för att få en v10 som e så jävla stark men det gör de endå inte en volvo 5:a e som bmw v10 ska du veta de e ruskig snabba nya bmw m5 med v10 550 hk gör 0-100 km/h på 6,0 ska du veta det gör nästan en t5 sport volvo och en s60r med 5 cylindrig 300 hk motor gör den 0-100 km/h på 5 sikunder så e det ska du veta  v5 vs v10 ser su skilnaden med de 300 hk vs 550 hk hur tänker du på det och om du inte tror mitt tal så skulle jag kunna bevisa till dig den info om m5 ska du veta

du kanske har hört talas om VOLVO T6 ROADSTER

motor = t6 s60 motor biturbo
hk = 330 hk
0-100 = 3,1 sic
toppfart = 340 km/h men i usa:s info sägs det 380 km/h

och snart e det bara början för då komer inte t6 ligga i den utan xc90 v8
på runt 500-600 kussar wink

Nummer ett , jag personligen gillar inte BMW men det du sitter och säger är ju ren Lögn... IGEN!

Nya M5 gör 0-100 på 4,7 sekunder, S60R gör det inte ens under 6 sekunder, och då väger BMWn 150 kg mer och är enbart bakhjulsdriven....
Ser du logiken i det du skriver?

Och VOLVO T6 ROADSTER är ett bygge av en Föredetta anställd på Volvo som byggt den själv. Alltså VOlvo har bara bistått med delar från andra Volvo modeller som S80... Detta är ingen bil som Volvo ens överväger att bygga så hur kan du ens dra upp den? och förövrigt så stämmer inte dina uppgifter om hur snabb den är...inte ens i närheten...

Sen att du skriver att det går Volvo 850 på strippen med 850hk ur turbo femman... det stämmer ju men dom kör ju på gränsen till 10 sekunder med dom hästarna. har du kollat på Matias Stertmans S2 med 806hk som kör 9or på strippen?
Eller har du rent av missat Vidar strands M5a med 1150 hk som kör 8or? 2sekunder på strippen är närmare 10 billängder om bilarna skulle kört brevid varann så då kan du ju tänka dig själv hur långt efter volvon skulle varit...

Och denna gång tycker jag att du kan svara nogorlunda på mitt inlägg istället för att prata bort dig bara...

De ska va gött å leva

Golfare
164 Inlägg
28 november 2005
Grabbar, ursäkta att ja lägger mej i denna heta disskution MEN det verkar ha utbrytigt någon form av "märkes-krig" här som ja har svårt att hålla truten åt å vill bara säga detta.. ;

oavsatt VAD grundstommen av bilmärket är så är det ett faktum att ingen bil som trimmats med 500-600 hästar extra är så mycket av en ORGINAL bil
att den bör dras in i något märkeskrig..

ex; det fina bygget av VOLVO T6 ROADSTER är ingen "volvo orginalbil", sen att den är byggd delvis med volvodelar gör ju inte tex volvo s60R till en bättre bil bara för att roadstern är byggt på en volvo,
precis som att tex en M5a med 1150 hk inte gör att M5:an blir en bättre bil än s60r i orginalutförande.
massa delar e utbytta för att få mer hästar och för att få saker att hålla!
sen är det ju körkänslan någon som ni verkar ha glömt bort, hästar e inte allt,
för varför ska man ha hästar om man inte har nått stall ? wink

hade jag haft dessa pengar som bilarna ni nämner kostar hade ja nog inte köpt dom i syfte att trimma "sönder" dom, då köper man ju hellre en äldre bil för mindre pengar å trimmar sönder den för en trejdedel av priset wink
sen att "småtrimma" pajar ju ingenting men de e ju inte småtrimningar ni snackar om heller smile

kalla de oavgjort eller va som helst men ni snackar inte BMW eller Volvo i rak bemärkelse utan mer om den som har mest kunskap och pengar till att göra mest saker med bilen..

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
28 november 2005
MrVain skrev:
Sen att du skriver att det går Volvo 850 på strippen med 850hk ur turbo femman... det stämmer ju men dom kör ju på gränsen till 10 sekunder med dom hästarna. har du kollat på Matias Stertmans S2 med 806hk som kör 9or på strippen?
Eller har du rent av missat Vidar strands M5a med 1150 hk som kör 8or? 2sekunder på strippen är närmare 10 billängder om bilarna skulle kört brevid varann så då kan du ju tänka dig själv hur långt efter volvon skulle varit...

Jag tycker det är grymt att köra tior med framhjulsdrift...

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

258 Inlägg
28 november 2005
Trådstartare
mm du ha rätt men allså bmw bygger på v10 or och v80 or å så vidare men jag tycker inte den bilens motor ger den effekten till bilen
men att volvo med 5 o framhjulsdriven e ganska snyggt wink o de vet alla sen 240 komm så var de redan starka bilar volvo med deras 4or och vissa med 8or wink

men sj klart grabbar ni som sitter här tror jag e så begåvad av volvo eller avguddar den nej nej tro inte det
men som alla ska veta bilen jag gillar e sj klar SUPRA
för mig e supra mycket starkaren en bmw fast den bara sitter en v6 biturbo eller singel turbo så kan den spöa skiten ur 10 bmw m5 or tillsamans
tror inte bmw skulle kunna göra 7or på strippen med en 6a de kan intes det med en v10 o det som jag tycker e tråkigt med bmw att de ställer in en v10 i m5 och m6 och jag har sett m7 som komer 2007 alla e likadana de sätter en v10 å fartbägrensar de till 250 km/h värför gör de inte en vanlig v8 v6 som gör det redan runt 250-280 km/h bmw tror sig med att ha en v10 under huven medans den gör 250 med fartbgn hellt sjukt tyvker jag o de läger bara en massa pengar

mb gör bilar med v8 kompressorer som åtminstonde toppar 330km/h det vissar att de e starka o lyxiga men bmw gör inte det bmw ligger i sama nivå som saab satt ni vet hur skiti bil det e om ni andra bmw älskare tar ått er e det inte mitt fel men det e mina åsikter om bilen o det e inte bara jag som tycker det det e många som hänger med min åsikter om den bilen och en sak ska ni vet till

min kussin som e 34 år gammal äger en bmw fabrik i tyskland o han har jag snakat med om sama sack o han tyckte lika dant men han sa till mig att bmw tänker mer på lyx en fart men du har rätt om att de sätter en v10 under huven å de sant de sa han de borde lägga nåt svagar istället men de bygger starkare för att tro sig med deras v10 or men jag sa till han att jag inte gillar bmw bilar skit bilar han sa till mm du har rätt å dina åsikter men att de inte e lyxiga e lögner

men aja glöm inte heheheh.... SUPRA POWER

VW-Guru
7 Inlägg
28 november 2005
Min kusin är 12år och säger att han äger en rymdstation! Hans rymdraket har mycket högre topphastighet än Sigges tilltänkta supra!

Snacka om dagis nivå!

Jag åker volkswagen som är en segare bil än både M5 och Supra, men jag åker i min bil med stil! Gör ni?
För mig så är min Corrado en drömbil! Och sen kan ni ju komma med 100 olika argument, men till vilken nytta? Trots allt så skulle jag inte vilja byta bort min gammla häck från -89 mot en flashig bmw!

Skulle jag vilja haft en så hade jag skaffat mig en sådan, istället för att plöja ner åtskilliga tusenlappar i en gammal slö folka.

Gott folk...

Det enda som räknas är DIN egen känsla, skit i resten!!!

Administratör
11 911 Inlägg
28 november 2005
Den här tråden är ett mycket bra exempel på varför forumet "Film och foto" numera endast tillåter eget material.

Hur länge handlade den här tråden om film/foto? smile

Jag tar och flyttar den till Allmänt där den mer hör hemma.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

258 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
Fripper skrev:
Min kusin är 12år och säger att han äger en rymdstation! Hans rymdraket har mycket högre topphastighet än Sigges tilltänkta supra!

Snacka om dagis nivå!

Jag åker volkswagen som är en segare bil än både M5 och Supra, men jag åker i min bil med stil! Gör ni?
För mig så är min Corrado en drömbil! Och sen kan ni ju komma med 100 olika argument, men till vilken nytta? Trots allt så skulle jag inte vilja byta bort min gammla häck från -89 mot en flashig bmw!

Skulle jag vilja haft en så hade jag skaffat mig en sådan, istället för att plöja ner åtskilliga tusenlappar i en gammal slö folka.

Gott folk...

Det enda som räknas är DIN egen känsla, skit i resten!!!

jag bryr mig fan intes om din volkswagen om du åker i still så kan du inte tro dig nåt nu för alla som åker i värsta bilarna åker med stil om det komer en ferrari o en volkswagen så tror jag alla skulle bli mer uppmärksama om den som kör ferrarin så tänk på vad du säger en supra e stark snygg sportbil så jag tror inte nån skulle se bilen utan att fråga en massa saker wink
och sj klart åker vi i still det gör alla som kör sköna bilar

RaceWars
12 Inlägg
30 november 2005
hahahahahha håller med dig fan.. Vw bilar är riktiga symaskiner för fan.. okej kan juh säga så här,, som förstabil så kan man väll alltid tacka ja till en Golf VR6,, ellr Corrado VR6.. det är okej... men om man tänker på den andra sidan,, att man vill ha en snygg, stark, snabb o grymm sportbil.. Så är fan supra nr1.. ( MK4:orna då,, heheh ).. Lätta o trimma o går som satan!

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
30 november 2005
2FAST2LUNATIC skrev:
hahahahahha håller med dig fan.. Vw bilar är riktiga symaskiner för fan.. okej kan juh säga så här,, som förstabil så kan man väll alltid tacka ja till en Golf VR6,, ellr Corrado VR6.. det är okej... men om man tänker på den andra sidan,, att man vill ha en snygg, stark, snabb o grymm sportbil.. Så är fan supra nr1.. ( MK4:orna då,, heheh ).. Lätta o trimma o går som satan!

För det ligger ju ingen prisskillnad mellan en gammal  Golf Vr6 och en Supra MKIV?
Och att Vw bilar är symaskiner? Hört talas om  Passat Phaeton? Golf R32? Eller varför inte brutalaste bilen jag känner till Dahlbäcks Golf? Lägg Dahlbäcks RSI golf mot en MKIV ska vi se....Ser ju att du har ett grymt vrålåk upplagt själv.... Konstigt då alla som klankar ner på olika bilmärken inte ens har en egen bil. Och nej, jag e ingen Vw freak... Har aldrig ens kört en. Jag kör VOLVO!
Senast redigerat av Imon (30 november 2005)

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

904 Inlägg
30 november 2005
SIGGE_C70R skrev:
mm du ha rätt men allså bmw bygger på v10 or och v80 or å så vidare men jag tycker inte den bilens motor ger den effekten till bilen
men att volvo med 5 o framhjulsdriven e ganska snyggt wink o de vet alla sen 240 komm så var de redan starka bilar volvo med deras 4or och vissa med 8or wink

men sj klart grabbar ni som sitter här tror jag e så begåvad av volvo eller avguddar den nej nej tro inte det
men som alla ska veta bilen jag gillar e sj klar SUPRA
för mig e supra mycket starkaren en bmw fast den bara sitter en v6 biturbo eller singel turbo så kan den spöa skiten ur 10 bmw m5 or tillsamans
tror inte bmw skulle kunna göra 7or på strippen med en 6a de kan intes det med en v10 o det som jag tycker e tråkigt med bmw att de ställer in en v10 i m5 och m6 och jag har sett m7 som komer 2007 alla e likadana de sätter en v10 å fartbägrensar de till 250 km/h värför gör de inte en vanlig v8 v6 som gör det redan runt 250-280 km/h bmw tror sig med att ha en v10 under huven medans den gör 250 med fartbgn hellt sjukt tyvker jag o de läger bara en massa pengar

mb gör bilar med v8 kompressorer som åtminstonde toppar 330km/h det vissar att de e starka o lyxiga men bmw gör inte det bmw ligger i sama nivå som saab satt ni vet hur skiti bil det e om ni andra bmw älskare tar ått er e det inte mitt fel men det e mina åsikter om bilen o det e inte bara jag som tycker det det e många som hänger med min åsikter om den bilen och en sak ska ni vet till

min kussin som e 34 år gammal äger en bmw fabrik i tyskland o han har jag snakat med om sama sack o han tyckte lika dant men han sa till mig att bmw tänker mer på lyx en fart men du har rätt om att de sätter en v10 under huven å de sant de sa han de borde lägga nåt svagar istället men de bygger starkare för att tro sig med deras v10 or men jag sa till han att jag inte gillar bmw bilar skit bilar han sa till mm du har rätt å dina åsikter men att de inte e lyxiga e lögner

men aja glöm inte heheheh.... SUPRA POWER

Jocke Sahlin kör 8 sek på strippen med sin BMW 4a.. smile sen förövrigt så kan du ju inte jämnföra en trimmad SUPRA med en Otrimmad BMW då öven BMW föraren kan slänga på ett turbo kitt på sin V10 å få betydligt mer hästar än supran kan få i sin Raka 6a..

De ska va gött å leva

258 Inlägg
2 december 2005
Trådstartare
det du säger en snubbe kör 8or på strekan så skickade min kompis filmer på 3 supror  världens snabbaste men tyvär filmerna finns inte men de gör 7
och 6or på strippen medans de har en v6 singel turbo på runt 1600 hk ta den här da och föresten du säger gemför inte otrimad bil mot en trimmad ok jag har en v6 värför komer du då med en v10 du vet sj vilken e stark men för supra e en v12 som en kx80 motor hämta en v6 bmw m3 så får vi se skilnaden tar du det där nä det e bara o ärkänna 7-6or på strippen kan ingen bmw göra o det finns säker många starkare supror som vi intes har hört om ferstår du o du gemför bilar som en m5 mot en vw polo ferstår du en starkare motor men endå så supra tror jag skulle spöa skiten ur 1000 m5or i strippen o vart som helst

cossie jens
127 Inlägg
6 december 2005
att ni bara orkar... va stolta över det ni kör själva istället o skit i vad andra tycker grabbar ha det bra...

291 Inlägg
6 december 2005
SIGGE_C70R skrev:
det du säger en snubbe kör 8or på strekan så skickade min kompis filmer på 3 supror  världens snabbaste men tyvär filmerna finns inte men de gör 7
och 6or på strippen medans de har en v6 singel turbo på runt 1600 hk ta den här da och föresten du säger gemför inte otrimad bil mot en trimmad ok jag har en v6 värför komer du då med en v10 du vet sj vilken e stark men för supra e en v12 som en kx80 motor hämta en v6 bmw m3 så får vi se skilnaden tar du det där nä det e bara o ärkänna 7-6or på strippen kan ingen bmw göra o det finns säker många starkare supror som vi intes har hört om ferstår du o du gemför bilar som en m5 mot en vw polo ferstår du en starkare motor men endå så supra tror jag skulle spöa skiten ur 1000 m5or i strippen o vart som helst

försöker du hjärntvätta oss lr.???? värkar som om du skulle försöka få alla att tycka om supra här, tyvärr kan jag säga redan på förhand, du kommer inte att lyckas... PS: har inget alls emot supra, jävligt fina bilar...
Men smaken e som baken "delad"
skall man ha en bil som går bra på strippen, så är jänkarna ganska överlägsna, men visst finns det många andra snabba bilar oxå...

904 Inlägg
6 december 2005
SIGGE_C70R skrev:

Hahah, jag säger då bara det HAHAHA är du alvarlig?

För det första lär dig skilladen på Rak och V 6a

Tänk på att Supran har TURBO!!! Rak 3 liters 6a med turbo och 330 hk orginal!
BMW M3 E46 har en 3.2 Liters rak sexa UTAN turbo och 343 hk ... sug på den du.
Vist är supra en bra bil, men varför används inte dessa motorer i Dragsters då som kör 4 sekunder på stripen? jo för att jänkarna byggde bättre doningar redan på 60 å 70 talet... kallas visst V8a.

Om Supra var så bra som du försöker få det att låta så skulle alla köpa en oavsett pris, men så är de tinte du får fortfarande idag ge närmare 300 tusen för en vettig bil i bra skick å då är den 10 år gammal. Och då är det enda som är bra med den att den är snuskigt snabb rakt fram.
Å du ska veta det att dom bilarna du drar upp här är det i prinsip inget som är orginal, obyggnaden för dom hästarna lär kosta närmare miljonen.

De ska va gött å leva

258 Inlägg
7 december 2005
Trådstartare
Din duma idiot en ska ska du fatta det finns folk som har olika smack fattar du ??
och jag bryr mig fasans fan inte om dig o din äckliga m3 den stopar du i göten på dig det du säger att de inte anväder supras motor till dragster e inte för att det betyder  "SVAGA" utan dte finns inte så många supror just här o där o vissa har går många mil och om du ska köpa en sprilans ny 98 model så tycker jag du ska sälja allt du har häma bo i gatan fast äga en supra för 400.000 eller snara kanske 500.000 kr
supra e japansk tillvärkar gjord för trimm o styling det har japanerna sakt själva om du vet nåt om japanska bilar där med skyline också
och du har säkert hört amrikanska v8or som kallas musckel bilar det e för att det e amerikanska bilar som nästan bara finns v8or

det e inte bara v8or
det finns rak 4 som har runt 4000 hk acura integra motor
supras 6 finns på 4000 hk med
det finns många motorer å vad sätter du dig backom datan o snackar bulshit om dessa motorer du säger värför inte en supras motor som dragster

så e det lika dant som att säga värför inte viper v10 motor eller ferraris v12
fattar du dessa v8 komm tydligen från usa som började göra så starka motorer å så å det började redan då från 1962 talet där det började med musckel bilarna o bilarna de köper e biliga camaro för typ 120.000 kr
värför ska de då preja pengar 400.000 kr för en supras 6 medans det fins v8 för 120.000 kr fattar du nä det gör du inte för du håller inte på med v8or som jag vet men det gör min kusses team de gör från 6or till 8or å jag vart med o vet mycket om deras musckel bilars historia så ska en skit snubbe som dig komma lära mig nåt om musckel bilar eller om bilar snarar

och du Aatos  vadå hjärn tvätta dig det e vad jag tycker inte vad du tycker och om du tycker jag fersöker det så värför besöker du dena tråd för
så svårt e det inte
och vadå lyckats jag äger redan en supra din tönt en mkiv 96 330 hk org singel turbo å den e på trimm nu lägger en t75 turbo å så vidare så den ska ligga på 800-900 hk
så du ska bara hålla käften tills vidare o gör nåt med din bil "OM DU LYCKAS"

764 Inlägg
7 december 2005
SIGGE_C70R skrev:
Din duma idiot en ska ska du fatta det finns folk som har olika smack fattar du ??

Nu tar vi o vårdar språket lite här inne.

TeQuilla

258 Inlägg
7 december 2005
Trådstartare
MrVain skrev:
SIGGE_C70R skrev:

Hahah, jag säger då bara det HAHAHA är du alvarlig?

För det första lär dig skilladen på Rak och V 6a

Tänk på att Supran har TURBO!!! Rak 3 liters 6a med turbo och 330 hk orginal!
BMW M3 E46 har en 3.2 Liters rak sexa UTAN turbo och 343 hk ... sug på den du.
Vist är supra en bra bil, men varför används inte dessa motorer i Dragsters då som kör 4 sekunder på stripen? jo för att jänkarna byggde bättre doningar redan på 60 å 70 talet... kallas visst V8a.

Om Supra var så bra som du försöker få det att låta så skulle alla köpa en oavsett pris, men så är de tinte du får fortfarande idag ge närmare 300 tusen för en vettig bil i bra skick å då är den 10 år gammal. Och då är det enda som är bra med den att den är snuskigt snabb rakt fram.
Å du ska veta det att dom bilarna du drar upp här är det i prinsip inget som är orginal, obyggnaden för dom hästarna lär kosta närmare miljonen.

OCH DU DIN TÖNT ska du fatta en sak

supra för det första väger mer och en m3 har bara en kamaxel medans en
supra har dubbla kammaxlar och supras avgassystem e sj klart sötren en m3
och en supras cylinder/ kbk mm e stören en m3 å så vidare
men supra med dens 330 hk räcker det got o väl för att köra om en bmw m3 med supras reg nr sug på den
fattar du och det e inte så stor skilnad med en 330 och en 343 hk inte så mycket om vi gärmför dagens bilar

som sagt min kompis körde med sin  org nissan 240zx
mot en m3 å som sagt m3 föraren trode inte sina ögon o istället för att m3 killen ska titta på backspegeln så titta han på framrutan där det stog en nissan 240zx org
och m3 killen prejade 2000 kr till han
så om du tror bmw m3 e nåt så e det bara en cykel med 4 hjul
o inget anat så jag tycker du ska sitta läsa o jobba med trimm som jag gör då får du många svar om du äger en firma som jag
så får du se o lära dig men först tycker jag du ska sitta o fyndera på en massa saker .

mvh/ sigge

Sök