3395
Sök

B21ET som rycker kaftigt

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Hej, jag har en B21ET som rycker vid gaspådrag, men inte när man står stilla och varvar.
Förut var det bara vid laddtryck den ryckte men efter jag bytt växellåda så rycker den även strax innan laddet kommer. Jag har bytt tändstift, tändkablar och vacuumslangar, någon som vet vad det kan vara?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 oktober 2007
tändningen skulle jag tro smile å den ska kollas med pluggad vakumslang till fördelaren

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Får ta och kolla det! Tack för snabbt svar big_smile

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Det var inte tändningen heller :S

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 oktober 2007
kan du beskriva ryckningarna mer? är det även om du gasa lugnt 
är det motorn som tvekar på gasen eller? rycker den en gång eller flera ?
går den bra på fullt laddtryck?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
19 oktober 2007
rycker den när du står still eller när du börjar köra iväg?,
om de är när du far iväg så kan de vara dämp fjädrarna på lamellen,  den hoppar inte över nån cylle då? att du typ har nån ventil borta?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Det går om man gasar väldigt lungt men när man börjar närma sig fullt ladd så rycker den igen. Ryckningarna kommer upprepade gånger i ojämn takt och det är precis om man klipper bränslet.

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Har även bytt bränsle filter och jag ska prova en ny tändspole nu...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 oktober 2007
står kamremmen rätt då ?
kolla om båda bränsle pumparna funkar åsså

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Kamremmen ska jag kolla imorgon när man ser ngt, men hur kollar jag bränslepumparna på lämpligt sätt?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 oktober 2007
starta bilen å lägg dig på golvet å känn på pumpen under den bör låta å vibrera
pumpen i tanken höra om du öppnar tanklocket det brukar oxsidera vid tank pumpen å då kan både sopparör å sladdar gå av så kolla lite där smile

Mr White
1 072 Inlägg
19 oktober 2007
Va kör du på för ladd?De kan vara laddspärren som säjer ifrån när de blir gör högt ladd...Den sitter vid rattstången om de är en 240/245.

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Det är original laddtryck...

Mr White
1 072 Inlägg
19 oktober 2007
Ok...Kan vara membranet i styrtrycksventilen som är dåligt...Då får dom symtomen å börja rycka då dom får för lite soppa...Men börja kolla upp tändning å soppa.

736 Inlägg
19 oktober 2007
turboforssen skrev:
starta bilen å lägg dig på golvet å känn på pumpen under den bör låta å vibrera
pumpen i tanken höra om du öppnar tanklocket det brukar oxsidera vid tank pumpen å då kan både sopparör å sladdar gå av så kolla lite där smile

Ta bort säkringen till huvudpumpen, be någon dra runt motor 0.1 sekund då ska tankpumpen gå i några sekunder, men om du har mycket soppa i tanken ska självfallet ner till huvudpumpen räcka... så om du har problemet både vid tom och full tank låter det orimligt.

ps. bilen går inte på bara tankpumpen.

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Pumpen under verkar fungera men pumpen i tanken hör jag iaf inte... Får ta och kolla lite närmre på den!

207 Inlägg
21 november 2007
jag har precis samma fel på min (b230ft) jag har satt på värre bränslepumpar. och det gör bara så när jag laddar 1 bar. när jag laddar 0,6 gör den aldrig så. men min rycker bara ibland..

136 Inlägg
22 november 2007
Kolla vevhusventilationen om den är tät så trycker han ut olja där det går oftast via turbon , annars ås är lagrerna slut i turbon.

Sök