Hej, jag har en B21ET som rycker vid gaspådrag, men inte när man står stilla och varvar. Förut var det bara vid laddtryck den ryckte men efter jag bytt växellåda så rycker den även strax innan laddet kommer. Jag har bytt tändstift, tändkablar och vacuumslangar, någon som vet vad det kan vara?
kan du beskriva ryckningarna mer? är det även om du gasa lugnt är det motorn som tvekar på gasen eller? rycker den en gång eller flera ? går den bra på fullt laddtryck?
rycker den när du står still eller när du börjar köra iväg?, om de är när du far iväg så kan de vara dämp fjädrarna på lamellen, den hoppar inte över nån cylle då? att du typ har nån ventil borta?
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Det går om man gasar väldigt lungt men när man börjar närma sig fullt ladd så rycker den igen. Ryckningarna kommer upprepade gånger i ojämn takt och det är precis om man klipper bränslet.
starta bilen å lägg dig på golvet å känn på pumpen under den bör låta å vibrera pumpen i tanken höra om du öppnar tanklocket det brukar oxsidera vid tank pumpen å då kan både sopparör å sladdar gå av så kolla lite där
Ok...Kan vara membranet i styrtrycksventilen som är dåligt...Då får dom symtomen å börja rycka då dom får för lite soppa...Men börja kolla upp tändning å soppa.
starta bilen å lägg dig på golvet å känn på pumpen under den bör låta å vibrera pumpen i tanken höra om du öppnar tanklocket det brukar oxsidera vid tank pumpen å då kan både sopparör å sladdar gå av så kolla lite där
Ta bort säkringen till huvudpumpen, be någon dra runt motor 0.1 sekund då ska tankpumpen gå i några sekunder, men om du har mycket soppa i tanken ska självfallet ner till huvudpumpen räcka... så om du har problemet både vid tom och full tank låter det orimligt.
jag har precis samma fel på min (b230ft) jag har satt på värre bränslepumpar. och det gör bara så när jag laddar 1 bar. när jag laddar 0,6 gör den aldrig så. men min rycker bara ibland..