Lite bygg bilder mm går från 100% standad t som står nu.. projektet började vintern 2006 och kommer fortsätta.. massor av timmar i garaget åh massa timmar på jobbet.. men allt går bara man vill
Info
chevrolet camaro rs -92..
305 tbi från början uppgraderades t ett holley tpi system. så lite andra lätta modifieringar headers 3" brola.. msd tändning. och så en procharger centrifugal kompressor med intercooler.. som mappades av mig åh då blev det 366hk 485nm enligt g-tech riktig map så bör d va nära 400hk.. ´men inte lönt byta allt annat på 5l block för få d hålla när laddet ska upp.. så bilr en ny spis.. åh nytt e ju nytt så kommer ett fabriks nytt 383 block 6,3l.. sen så e lite annat uppgraderat me stötdämpare fjädrar stag mm cassi förstarkt.. mer info finns på min sida på garaget
383 cui Dart Block..
.Liter: 6.3
.CC: 6276
.4 bullt block med arp bulltar
4340 Forged steel crank - K1 / Carrillo
.4340 6.000 Forged H-beam rods - K1 / Carrillo
.Mahle or JE forged pistons
.Moly file fit rings
.New Dart block painted your choice of color
.Dura-bond cam bearings
.Block plug kit
.Oil filter adapter
.Comp Cams Solid roller cam
.True double roller timing set
.Custom gasket set
.Chrome timing cover
.Professional products balancer
.Balancer bolt
.Melling high volume oil pump
.Melling oil pump drive shaft
.Melling oil pump pickup
.Solid roller lifters
.Dart Pro 1 aluminum heads
.7/16 screw in rocker stud
.Comp push rod
.Aluminum full roller rockers
.ARP head bolts
.Chrome valve covers
.Custom oil pan
.Autolite spark plugs
.Oil filter
.12 pt bolt kit
.Block sonic checked for thickness
.Block pressure tested @40 psi
.Block stroker clearanced
.Block square decked w/BHJ fixturing
.Aligned hone mains
.Bored and honed w/torque plates
.All clearances checked to the nearest .0001”
.Rotating assembly balanced
.Engine blueprinted w/specs sheet on file
.Dyno tested 460hk 690nm
Insprutning: Holley Stealth Ram MPFI Systems
Insprutning Typ: Multi-port
Insugs Platta: 8st 45mm Insugs Kanaler Polerad Holley
Insugs Mattrial: Polerat Alu
Fuel Rails: Holley
Spjäll Hus: Holley 2st 58mm Spjäll 1,200 cfm
Spjäll Hus: Matrial: Billet Alu
Spridare: (lbs/hr): 24 lbs./hr *ska uppgraderas*
ECM: Holley
Holley: Bredbands Lamba
Bränsle Pump: Holley 120psi
Bränsle Trycks Regulator
MAP Sensor
IAT Sensor
TPS Sensor
IAC Motor
Ny Kabel Härva
Holley Comander 950 Data Box
Luft: ProCharger öppet filter Moroso vevhus vent
Överladdning: Procharger P1-cs intercoold system
kompressor:P1-CS
Intercooler: procharger 60x40x10cm 3"
soppa pump:borsch 135pis
soppa trycks regulator: procharger
Dump Ventil:procharger
tryck rör: 3" polerat
P1-cs Info
Volute Diameter: 9"
Max Supercharged HP: 925
Base HP Range of Motor:200-550
Max Flow: 1300 cfm
Max boost (psi): 32 *2,1bar*
Inlet Hose Diameter:3,75"
Inducer Diameter: 3,75"
Exducer Diameter:6,25"
Outlet Hose Diameter:3"
Outlet I.D:2,62"
Max Impeller RPM:65 000
laddtryck: 0,6bar på 305an uppgraderas t ? kompressor max 32psi *2,1bar* på 383an
Avgassystem: Borla 3” Rostfritt Från Katt.. sen egen byggt från bakaxel 3" ut till 2st centrerade ss style slutrör..
Headers: Pace Setters 1 8/5” Och 3” Ut
Katalysator: Rostfri Race (100 cell 3”)
Bakaxel GM 7.625.. och *Eaton Differential* på g..
Växellåda T-5 (manuell)*Under Uppgradering*
Fälgar, däck och bromsar:
Zenetti Five 20x10" bak 20x8,5" fram
Däck Falken 245-35 20 Bak 305-25 20.
bromsar SSBC slitsade skivor fram är amrikanskt så trummor bak men *Uppgraderas med nya bakaxlen t skivor 2 kolvs ok bak*
Chassi:
KYB AGX Adj 8 level rear 6 level front Shocks Struts
Eibach Springs 1,7"
förstärkt chassi med båge.. *
Mer Uppgraderingar på gång*
Interiör / Inredning:
2 sportstolar i läder. extra mätare t a-stolpen bränsle tryck laddtryck och luft/bränsle mix
sparco Fyrpunktsbälte
sparco växel knopp
sparco pedaler
Övrigt:
1992 innebar Camarons 25 års jubileum och sista årsmodellen för tredje generationen. Det var också sista årsmodellen som tillverkades i Van Nuys fabriken norr om Los Angeles, den enda Camarofabriken sedan Norwood stängde 1987. Versionen tillvärkades i 602 ex.
Sommar 06 hämtar bilen malmö.. efter fått för mig köpa en camaro
Sen så ville ha nya fälgar.. pratade om 18" först men va fan 18" e t volvo 240is.. slutade me 20x10 krom
Dax ställa av 06/07 kunne man ju inte låta bli bilen när den bara står.. blem nytt sprut mm mm
avgas uppgradering
Chassi
Klart för sommar 07
hösten 07.. slö bil hmm kompressor åh intercooler måste väl göra susen?
Blev d Skillnad? mja vi må pröv :woohoo:
det va dom 20" däcken d ja :blink:
bilen innan ställdes in för sommaren 07
och så kom vinter 07/08 där vi e nu.. på börjat nytt projekt
började me böja till en båge i sommras 45mm rör med 3mm gods för bli godkännt..
lackering själv..
bara börja riva inredning åh igång svetsa:)
va f*n går ju inte stänga dörren mer måste modifieras
motor 305 inge kul ju.. far kom med iden att byta t 350.. men inte kul nog.. slutade med fabriks ny motor byggd av företag i usa 383 dart block någ komp maskin för ta mer ladd
så kom på lika bra lägga ny lack motor rum när motor e ur?
Väntar på motor så hade inte så mycke göra.. så byggde fjäderbens stag bak.. rostfritt 35mm 3 mm gods..
Söndags kvällen gick till klippa åh böja lite alu plåt. Till extra mätare.
nya odern summit + heldel mer men orkade inte spara mer bilder
ACCEL 32 lbs./hr 336.0cc/min 14.4 ohms, Eaton Detroit Lockers, Fule Cooler, McLeod Street Twin Clutch Kits god för över 1200hk ,MSD MAP Sensors 3Bar
nya dumpen kom med.. Greddy Tper R
Kör platt-järn i plan-slipen.. ska bli fläns t dumpen..
Planad fint som snus trots slipen e från 60 talet..
Sågat ut min fläns bara slipa till hålet åh kanterna..
så där ja svetsat klart
Weastgate ombyggt för ta plats på tryckrör.. hoppas det funka..
Ute tvättad..
Tråkigt så lackade lite saker
kom hem par lådor me saker från summit racing
Koppling modell extrem twin för över 1200hk
Soppa Kylare
Grövre spridare
Inte så kul om kadanen far i marken..
plockade ihop gammla motorn körde med i sommar
Race kalmar..
Halt men piss vattnet dom kastar ut!
fick hem äntligen hem skärmarna mm väntat 4 månader på att företag i usa har gjutigt det
3.5" bak 2" fram.
dax börja kapa.. lite läskigt gå lös me kapen åh hand släggan
Delat. slå upp inneskärmen..
Punktat fast innerskärmen. bara kapa bort ytterskärmen med..
Test
lite mera plats får bli spacer på 20" men race däcken går in. brädda bmw plåtisar..
Modifiera dit orginal sidorna igen.. hmm kan bli många timmar med det..
för kort spoiler bygga på 20mm.
sido kjol fram spacklad slipad en gång..
plastat bak jävla pill me former mm.. men börja sakta men säkert byggas fram
mera glasfiber.. börja bli segt nu.. men en sida till på bilen sen..
Laga i efter emblem. pill
Ska det hålet va där? nja..
Där ska ju d hålet vara istället.
Börja se ut som något nu iaf.. efter 3 helger dyngnet runt i garaget
plastat gammal mot ny skärm
Lagom hjulhus
Så blir det me 20"ana
Inge kul montera saker som dom ska ju.. vingen e lutad bakåt för inte se ut som på andra bilar.. åh delad på kanten istället.. bilderna förklara bättre
Förlängd
Delad i lagom bitar
Så ska det bli bara plasta ihop allt..
Börja på ta form..
Bredad tröskel
åh så nya tanklocket på plats
Lite bredare
gjoter d sista snyggar till i hjulhusen
jaha blev d mer plats för hjulen.. mja 325or e för smalt iaf
Och efter 3 månaders kapande svetsande plastande åh slipande så e det äntligen klart för skicka på lack.. fått ett lack test.. kommer 4 till snart sen bestämma det på med färg.. sen kan man börja jobba med d roliga igen.. maskin.
hehe ser ut som epa
Mumma vilken röv ho fick
passform kallar ja det
så blir det..
Lite mer former.. påminner lite om supra när inte ljusen e på plats..
emblem kommer ss supercharged t skärmarna med
färg bestämmd.. oginal me blå pearl i klarlacken syns dumt på bild.. bara skicka på lack plocka ihop allt åh ta tag i motorn igen kul kul
så bild på första färg provet.. ska modifieras lite mer e grön pearl i klarlacken kommer med koppar röd med sen en annan special effekt som lakeran hittat på vet inte vad en. men han e duktig som få. litar fullt på han.
på väg t lack..
nya intercoolern kom
Tillbehör..
Resultat
dit med intercooler med..
fixat plats..
Intercooler fäste åh ett st dump!
resultat
ny motor hemma 350 cui -96a plockars ner fixas till lite..
massa onödiga tillbehör!
mer onödiga saker..
lite grundfärg på blocket..
383cui allt nytt. bänkad t 460 hk utan kompressorn på sidan. åh 4port förgasare. tummen upp
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P28-02-10_16-1.jpg
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P14-03-10_1201.jpg
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P20-03-10_144901.jpg
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P20-03-10_145001.jpg
allt för nu men kommer mera bilder info när kommit längre me bygget :silly:
Kul att du kollade mitt projekt hoppas du gillar det //olss
Info
chevrolet camaro rs -92..
305 tbi från början uppgraderades t ett holley tpi system. så lite andra lätta modifieringar headers 3" brola.. msd tändning. och så en procharger centrifugal kompressor med intercooler.. som mappades av mig åh då blev det 366hk 485nm enligt g-tech riktig map så bör d va nära 400hk.. ´men inte lönt byta allt annat på 5l block för få d hålla när laddet ska upp.. så bilr en ny spis.. åh nytt e ju nytt så kommer ett fabriks nytt 383 block 6,3l.. sen så e lite annat uppgraderat me stötdämpare fjädrar stag mm cassi förstarkt.. mer info finns på min sida på garaget
383 cui Dart Block..
.Liter: 6.3
.CC: 6276
.4 bullt block med arp bulltar
4340 Forged steel crank - K1 / Carrillo
.4340 6.000 Forged H-beam rods - K1 / Carrillo
.Mahle or JE forged pistons
.Moly file fit rings
.New Dart block painted your choice of color
.Dura-bond cam bearings
.Block plug kit
.Oil filter adapter
.Comp Cams Solid roller cam
.True double roller timing set
.Custom gasket set
.Chrome timing cover
.Professional products balancer
.Balancer bolt
.Melling high volume oil pump
.Melling oil pump drive shaft
.Melling oil pump pickup
.Solid roller lifters
.Dart Pro 1 aluminum heads
.7/16 screw in rocker stud
.Comp push rod
.Aluminum full roller rockers
.ARP head bolts
.Chrome valve covers
.Custom oil pan
.Autolite spark plugs
.Oil filter
.12 pt bolt kit
.Block sonic checked for thickness
.Block pressure tested @40 psi
.Block stroker clearanced
.Block square decked w/BHJ fixturing
.Aligned hone mains
.Bored and honed w/torque plates
.All clearances checked to the nearest .0001”
.Rotating assembly balanced
.Engine blueprinted w/specs sheet on file
.Dyno tested 460hk 690nm
Insprutning: Holley Stealth Ram MPFI Systems
Insprutning Typ: Multi-port
Insugs Platta: 8st 45mm Insugs Kanaler Polerad Holley
Insugs Mattrial: Polerat Alu
Fuel Rails: Holley
Spjäll Hus: Holley 2st 58mm Spjäll 1,200 cfm
Spjäll Hus: Matrial: Billet Alu
Spridare: (lbs/hr): 24 lbs./hr *ska uppgraderas*
ECM: Holley
Holley: Bredbands Lamba
Bränsle Pump: Holley 120psi
Bränsle Trycks Regulator
MAP Sensor
IAT Sensor
TPS Sensor
IAC Motor
Ny Kabel Härva
Holley Comander 950 Data Box
Luft: ProCharger öppet filter Moroso vevhus vent
Överladdning: Procharger P1-cs intercoold system
kompressor:P1-CS
Intercooler: procharger 60x40x10cm 3"
soppa pump:borsch 135pis
soppa trycks regulator: procharger
Dump Ventil:procharger
tryck rör: 3" polerat
P1-cs Info
Volute Diameter: 9"
Max Supercharged HP: 925
Base HP Range of Motor:200-550
Max Flow: 1300 cfm
Max boost (psi): 32 *2,1bar*
Inlet Hose Diameter:3,75"
Inducer Diameter: 3,75"
Exducer Diameter:6,25"
Outlet Hose Diameter:3"
Outlet I.D:2,62"
Max Impeller RPM:65 000
laddtryck: 0,6bar på 305an uppgraderas t ? kompressor max 32psi *2,1bar* på 383an
Avgassystem: Borla 3” Rostfritt Från Katt.. sen egen byggt från bakaxel 3" ut till 2st centrerade ss style slutrör..
Headers: Pace Setters 1 8/5” Och 3” Ut
Katalysator: Rostfri Race (100 cell 3”)
Bakaxel GM 7.625.. och *Eaton Differential* på g..
Växellåda T-5 (manuell)*Under Uppgradering*
Fälgar, däck och bromsar:
Zenetti Five 20x10" bak 20x8,5" fram
Däck Falken 245-35 20 Bak 305-25 20.
bromsar SSBC slitsade skivor fram är amrikanskt så trummor bak men *Uppgraderas med nya bakaxlen t skivor 2 kolvs ok bak*
Chassi:
KYB AGX Adj 8 level rear 6 level front Shocks Struts
Eibach Springs 1,7"
förstärkt chassi med båge.. *
Mer Uppgraderingar på gång*
Interiör / Inredning:
2 sportstolar i läder. extra mätare t a-stolpen bränsle tryck laddtryck och luft/bränsle mix
sparco Fyrpunktsbälte
sparco växel knopp
sparco pedaler
Övrigt:
1992 innebar Camarons 25 års jubileum och sista årsmodellen för tredje generationen. Det var också sista årsmodellen som tillverkades i Van Nuys fabriken norr om Los Angeles, den enda Camarofabriken sedan Norwood stängde 1987. Versionen tillvärkades i 602 ex.
Sommar 06 hämtar bilen malmö.. efter fått för mig köpa en camaro
Sen så ville ha nya fälgar.. pratade om 18" först men va fan 18" e t volvo 240is.. slutade me 20x10 krom
Dax ställa av 06/07 kunne man ju inte låta bli bilen när den bara står.. blem nytt sprut mm mm
avgas uppgradering
Chassi
Klart för sommar 07
hösten 07.. slö bil hmm kompressor åh intercooler måste väl göra susen?
Blev d Skillnad? mja vi må pröv :woohoo:
det va dom 20" däcken d ja :blink:
bilen innan ställdes in för sommaren 07
och så kom vinter 07/08 där vi e nu.. på börjat nytt projekt
började me böja till en båge i sommras 45mm rör med 3mm gods för bli godkännt..
lackering själv..
bara börja riva inredning åh igång svetsa:)
va f*n går ju inte stänga dörren mer måste modifieras
motor 305 inge kul ju.. far kom med iden att byta t 350.. men inte kul nog.. slutade med fabriks ny motor byggd av företag i usa 383 dart block någ komp maskin för ta mer ladd
så kom på lika bra lägga ny lack motor rum när motor e ur?
Väntar på motor så hade inte så mycke göra.. så byggde fjäderbens stag bak.. rostfritt 35mm 3 mm gods..
Söndags kvällen gick till klippa åh böja lite alu plåt. Till extra mätare.
nya odern summit + heldel mer men orkade inte spara mer bilder
ACCEL 32 lbs./hr 336.0cc/min 14.4 ohms, Eaton Detroit Lockers, Fule Cooler, McLeod Street Twin Clutch Kits god för över 1200hk ,MSD MAP Sensors 3Bar
nya dumpen kom med.. Greddy Tper R
Kör platt-järn i plan-slipen.. ska bli fläns t dumpen..
Planad fint som snus trots slipen e från 60 talet..
Sågat ut min fläns bara slipa till hålet åh kanterna..
så där ja svetsat klart
Weastgate ombyggt för ta plats på tryckrör.. hoppas det funka..
Ute tvättad..
Tråkigt så lackade lite saker
kom hem par lådor me saker från summit racing
Koppling modell extrem twin för över 1200hk
Soppa Kylare
Grövre spridare
Inte så kul om kadanen far i marken..
plockade ihop gammla motorn körde med i sommar
Race kalmar..
Halt men piss vattnet dom kastar ut!
fick hem äntligen hem skärmarna mm väntat 4 månader på att företag i usa har gjutigt det
3.5" bak 2" fram.
dax börja kapa.. lite läskigt gå lös me kapen åh hand släggan
Delat. slå upp inneskärmen..
Punktat fast innerskärmen. bara kapa bort ytterskärmen med..
Test
lite mera plats får bli spacer på 20" men race däcken går in. brädda bmw plåtisar..
Modifiera dit orginal sidorna igen.. hmm kan bli många timmar med det..
för kort spoiler bygga på 20mm.
sido kjol fram spacklad slipad en gång..
plastat bak jävla pill me former mm.. men börja sakta men säkert byggas fram
mera glasfiber.. börja bli segt nu.. men en sida till på bilen sen..
Laga i efter emblem. pill
Ska det hålet va där? nja..
Där ska ju d hålet vara istället.
Börja se ut som något nu iaf.. efter 3 helger dyngnet runt i garaget
plastat gammal mot ny skärm
Lagom hjulhus
Så blir det me 20"ana
Inge kul montera saker som dom ska ju.. vingen e lutad bakåt för inte se ut som på andra bilar.. åh delad på kanten istället.. bilderna förklara bättre
Förlängd
Delad i lagom bitar
Så ska det bli bara plasta ihop allt..
Börja på ta form..
Bredad tröskel
åh så nya tanklocket på plats
Lite bredare
gjoter d sista snyggar till i hjulhusen
jaha blev d mer plats för hjulen.. mja 325or e för smalt iaf
Och efter 3 månaders kapande svetsande plastande åh slipande så e det äntligen klart för skicka på lack.. fått ett lack test.. kommer 4 till snart sen bestämma det på med färg.. sen kan man börja jobba med d roliga igen.. maskin.
hehe ser ut som epa
Mumma vilken röv ho fick
passform kallar ja det
så blir det..
Lite mer former.. påminner lite om supra när inte ljusen e på plats..
emblem kommer ss supercharged t skärmarna med
färg bestämmd.. oginal me blå pearl i klarlacken syns dumt på bild.. bara skicka på lack plocka ihop allt åh ta tag i motorn igen kul kul
så bild på första färg provet.. ska modifieras lite mer e grön pearl i klarlacken kommer med koppar röd med sen en annan special effekt som lakeran hittat på vet inte vad en. men han e duktig som få. litar fullt på han.
på väg t lack..
nya intercoolern kom
Tillbehör..
Resultat
dit med intercooler med..
fixat plats..
Intercooler fäste åh ett st dump!
resultat
ny motor hemma 350 cui -96a plockars ner fixas till lite..
massa onödiga tillbehör!
mer onödiga saker..
lite grundfärg på blocket..
383cui allt nytt. bänkad t 460 hk utan kompressorn på sidan. åh 4port förgasare. tummen upp
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P28-02-10_16-1.jpg
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P14-03-10_1201.jpg
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P20-03-10_144901.jpg
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P20-03-10_145001.jpg
allt för nu men kommer mera bilder info när kommit längre me bygget :silly:
Kul att du kollade mitt projekt hoppas du gillar det //olss
Senast redigerat av Olss (4 april 2010)
0
0
0
0