vad är felet på dom som kör volvo 740.

absolute_teddan
21 oktober 2007 · 247 Inlägg

jag fattar inte varför det ALLTID är sånna här diskutioner, nån som kan förklara detta?

FireTraXX DFFL
21 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

joel_h skrev:
Verkar som dom som gnäller mest inte ens har någon bil att visa upp är dom verkligen så?

Såhär ser min bil ut nu eftersom att både den och fälgarna är till salu.
(Fälgarna står på lagret och väntar på en köpare)
http://www.firetraxx.se/DSC05137.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
twin_cam Smålänning
21 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Klart att folk som kör 704 är konstiga! Annars så hade inte jag vart sugen på att skaffa en ju big_smile

Tror att felet ofta är att ungdomar ägt dom, lärt sig meka på dom, och då är dom kanske inte hopsatta som dom ska alltid, och sen så skramlar det kanske lite och sådär, sen så beter sig ofta ägarna som svin, men det har inte med bilen att göra, att det är just 740 beror kanske på priset? Drivande hjulparet?

OT: Själv så planerar jag ett eventuellt köp av andrabil, nu när man kört av sig på sin förstabil, som f.ö har hållit precis lika bra som en 740 hade gjort, så vill jag ha en större bil. Kraven är:
Stor bil, dragkrok, hög dragvikt, driftsäker, bekväm, tyst, hållbar, billiga delar, lättmekad, billig i inköp och försäkring och helst svensk.
Finns två bilar som passar in: Saab 9000 och volvo 740/940.
Eftesom jag redan har saab och är mycket nöjd så vill jag testa nåt annat smile Då blir 740 kvar, för den är enligt mig snyggare än 940. wink
Dock så måste det vara en vettig motor i den, så det blir en 16 ventilare, har en på G till våren, som en polare har som vinterbil tongue
Tror det blir den smile Ska bli kul att se om den är så bra som "alla" säger. big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Saab-Fredde
21 oktober 2007 · 285 Inlägg

Det går att bygga en exakt kopia i lego.. Det säger väll allt:P kantigare och fulare bil får man fan leta efter, och inte blir det bättre av att "vissa" skruvar dit en stor ost hyvel på bakluckan.
(Detta inlägg har inget att göra med att jag kör saab) Har alltid hatat 740.

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
camaro67 Meister
21 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Jag har kopierat ett av dina tidigare inlägg i tråden.

Firetraxx skrev:
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.

Det var därifrån jag fick flottiga bondsvin.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
steifan DR!FTT3KN!K3R
21 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

..och själv är man nån slags Volvo-entusiast.

Så felet med mig är väl att farsan slutade åka SAAB
strax efter att man föddes och har kört Volvo sen dess.
Så man har tvingats växa upp åkandes i Volvobilar (240-740).

Sen är ju den kantiga designen rätt så skön och stiligt gjord.
Typ som VW Golf II osv, sticker ut lite från mängden.
Om man bortser att det finns / har funnit så j*vla många tongue

Sexig bild från en 80-tals Volvobroschyr (kan dock inte avgöra om det är en 200 eller 700 wink)
http://www.forumbilder.se/images/laadbiiil.jpg


Edit: Sen är det ju alltid skoj att bryta av lite från mängden smile
Ingen jag känner (utanför bilintresset) har eller kör en Volvo 740.

Senast redigerat av steifan (21 oktober 2007)

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
camaro67 Meister
21 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

RobinMoberg skrev:

camaro67 skrev:

RobinMoberg skrev:

du värkar tro massa saker. ska du säga, du har bilder på en moped smile köru moppe fortfarande eller ...

Vad tror jag för någe? Jag har bilder på min moped och vad spelar det för roll? Billigt färdmedel och väldigt bra när man inte har körkort. Men den är tillsalu om någon är intresserad wink Men kan du berätta vad det är jag tror för någe?

vet du själv inte vad du själv tror !? klaga inte på mig då!

När du skriver: Du tror. Så vet jag inte vilket av allt jag tror på du menar. Men säg vilket av allt de jag tror på som du menar så ska jag svara.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
FireTraXX DFFL
21 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag har kopierat ett av dina tidigare inlägg i tråden.

Firetraxx skrev:
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.

Det var därifrån jag fick flottiga bondsvin.

Jag är väl medveten om vad jag skriver och väljer mina ord väl.
Läs vad jag markerat med tjock text.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Zeth_Filth
21 oktober 2007 · 203 Inlägg

det går inte att döda en volvo helt enkelt.

bmw har super dåliga toppar på sin bilar.

och mercedes kör baka LB reggat å diesle sket..

visst bmw är bland dom snabbaste bilarna.
och har sett mercedes som går bra oxå men inget slår en volvo medd turbo sus wink

Volvo går i alla väder...

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.
Audi A4 b5 1,9 TDI "Caben" (1998)
Manne Jajjemen!
21 oktober 2007 · 1 512 Inlägg

steifan skrev:
http://www.forumbilder.se/images/laadbiiil.jpg

Klockren bild!
Å turbinfälgar med ballongdäck lol

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
steifan DR!FTT3KN!K3R
21 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Manne skrev:

steifan skrev:
http://www.forumbilder.se/images/laadbiiil.jpg

Klockren bild!
Å turbinfälgar med ballongdäck lol

Borde vara en 240 då kanske, dom har väl 80-profil original wink

decib3L Körv
21 oktober 2007 · 3 535 Inlägg

Herregud, den här tråden luktar fan mer lunarstorm än lunarstorm själv gör yikes

Truckdriving Man
Phaetoon
21 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Jag måste erkänna en sak. Jag förstår inte hur folk kan bli så upprörda över en bilmodell?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
turboforssen Telge Drifting Team
21 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag måste erkänna en sak. Jag förstår inte hur folk kan bli så upprörda över en bilmodell?

tror inte det handlar om bilmodell längre bara att reta folk

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Manne Jajjemen!
21 oktober 2007 · 1 512 Inlägg

steifan skrev:

Manne skrev:

steifan skrev:
http://www.forumbilder.se/images/laadbiiil.jpg

Klockren bild!
Å turbinfälgar med ballongdäck lol

Borde vara en 240 då kanske, dom har väl 80-profil original wink

Ja de har du rätt i smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
camaro67 Meister
21 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

FireTraXX skrev:

camaro67 skrev:
Jag har kopierat ett av dina tidigare inlägg i tråden.

Firetraxx skrev:
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.

Det var därifrån jag fick flottiga bondsvin.

Jag är väl medveten om vad jag skriver och väljer mina ord väl.
Läs vad jag markerat med tjock text.

Okej. Men det är synd att de alltid blir så här i volvo trådarna. Och man kan ju fundera på vad killen som startade tråden tänkte med? Om han inte visste att de alltid blir så här eller om han var ute efter det? wink

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
FireTraXX DFFL
21 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Zeth_Filth skrev:
det går inte att döda en volvo helt enkelt.

bmw har super dåliga toppar på sin bilar.

och mercedes kör baka LB reggat å diesle sket..

visst bmw är bland dom snabbaste bilarna.
och har sett mercedes som går bra oxå men inget slår en volvo medd turbo sus wink

Volvo går i alla väder...

Och det är sådana som dig som tror att din 745 skulle klara av en helt ny M3, SL55 AMG eller något annat superdupersnabbt vidunder som jag retar mig på.
För ni är många, bara i min sketna Audi har jag fått upp 740:s bredvid vid ljusen som velat dra en repa.
Och jag har piskat skiten ur varenda en gammal skrothög änsålänge.

Senast redigerat av FireTraXX (21 oktober 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Gone-in-60-sec
21 oktober 2007 · 83 Inlägg

Va follk gnäller... jag stör mig ingenting på 740.. Låt dom va.. om d är folk med 740 som vill lyssna på eddie meduza, dunka hög musik osv.. då kan de la få göra de?? 18 åringar som åker runt o raggar 15 åringar? skulle d finnas ngt konstigt med det? Ungdomar som kanske inte har pengar att köpa ngn annan bil, försöker så gott dom kan.. d är ju UNGDOMAR, låt dom leka av sig.. Kanyl express vid skolan... 740n.. hm.. som fick "det" utav höjdaren i grymmaste bilen med dyraste fälgarna..bilen lär ju kostat en förmögenhet. Men 740:n står för knarket på skolorna... hm.......skulle inte tro d...

Kör vårdslöst, oansvarigt... det vet jag sååååå många fler som gör och de e inte någon majoritet där som kör just 740.

Okej de flesta 740 kanske börjar se illa ut.. men de e gamla bilar, va förväntas utav dem???
Sen finns d 740 som är såå snygga också, som har ägare som verkligen lägger ner hela sin själ i att behålla dom i bra skick, tummen upp för er.

Dumt o kategorisera "idioter" in i en speciell bil... dom kör runt oavsett bilmärke...

Senast redigerat av volvo945a (21 oktober 2007)

har kontroll
Volvo 945 (1992)
snackcalahan
21 oktober 2007 · 482 Inlägg

volvo945a skrev:
Va follk gnäller... jag stör mig ingenting på 740.. Låt dom va.. om d är folk med 740 som vill lyssna på eddie meduza, dunka hög musik osv.. då kan de la få göra de?? 18 åringar som åker runt o raggar 15 åringar? skulle d finnas ngt konstigt med det? Ungdomar som kanske inte har pengar att köpa ngn annan bil, försöker så gott dom kan.. d är ju UNGDOMAR, låt dom leka av sig.. Kanyl express vid skolan... 740n.. hm.. som fick "det" utav höjdaren i grymmaste bilen med dyraste fälgarna..bilen lär ju kostat en förmögenhet. Men 740:n står för knarket på skolorna... hm.......skulle inte tro d...

Kör vårdslöst, oansvarigt... det vet jag sååååå många fler som gör och de e inte någon majoritet där som kör just 740.

Okej de flesta 740 kanske börjar se illa ut.. men de e gamla bilar, va förväntas utav dem???
Sen finns d 740 som är såå snygga också, som har ägare som verkligen lägger ner hela sin själ i att behålla dom i bra skick, tummen upp för er.

Dumt o kategorisera "idioter" in i en speciell bil... dom kör runt oavsett bilmärke...

du har så rätt

just real power
no turbo shit
blacken
21 oktober 2007 ·

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

Du har lite fel i ditt antagande. 740 är mycket bil för pengarna. Merca eller bmw är mycket pengar lite bil!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang