vad är felet på dom som kör volvo 740.

_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
22 oktober 2007 · 365 Inlägg

HAHAHA (I format ASG) roligaste tråden sedan sist...

Nä men allvarligt det är inget fel med att köra 740, dock så kan man ju ibland gissa hur respektive förarens prilla ser ut. Dock så snusar ju även jag däremot väljer jag att hålla mig till det mindre formatet.

Och på tal om "epa raggare", måste man vara "epa raggare" bara för att man har en LGF på luckan?
Finns ju städat folk som åker/åkt epa/ A-traktor (refererar till mig). Så problemet är ju att man drar allt och alla över en och samma kant. Och då är det ju inte respektive föraren det är fel på, eller?

Senast redigerat av _TiNcO_ (22 oktober 2007)

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Tengu1969
22 oktober 2007 · 1 396 Inlägg

MikeAero skrev:

NiclasT skrev:
Jag kör 740 för att jag kan klämma mig igenom överallt med den, för att alla är rädda om sina bilar, utom jag. Jag kör 740 för att den kostar mig knappt någonting att köpa, äga och köra. Jag kan sparka in dörren på den om jag blir förbannad, en ny kostar en 500 spänn på skroten. Jag kan köra den utan vatten i en vecka utan att den går sönder. Jag kan sätta mig i den med oljiga händer och kläder, jag kan röka i den, jag kan använda den som papperskorg, jag kan leka av mig med den när det är blött eller köra lite rally på grus utan att NÅGONSIN oroa mig för att det blir dyrt att laga om den går sönder.

Här är ett praktexempel på varför 740-ägaren har fått stämpeln! De som tänker så här! Det är de som märks mest! Har absolut inget emot 740 personligen! Hade kunnat tänkt mig ett fint exemplar och göra vackrare!

De som märks mest? Jag kör min bil fram och tillbaka från jobbet, annars kör jag Volvo S80, känns skönt att slippa byta om från arbetskläder till vanliga kläder för att bara köra hem.. Volvo 740 är den perfekta bilen för den som vill kunna ta sig från punkt A till punkt B!

De som märks mest är dom som står och burnar med sin 740 överallt, vilken tid på dygnet som helst, som sitter med arslet ut genom rutan och dricker folköl med Eddie Meduza på högsta volym....

Senast redigerat av NiclasT (22 oktober 2007)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
henkebenke
22 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

Det är albsolut inget fel på Volvo 740. Det är en lysande bruksbil.
Däremot är det fruktansvärt irriterande när dess 18åriga ägare lyfter bilen till skyarna i varenda tråd som handlar om hur snabb/tålig/snygg bilen verkligen är.

Kan vi inte nöja oss med att säga att Volvo, oavsett märke, är ett bra fordon för att frakta sig från A till B, no further questions aked. Vissa är snabbare och har mer potential än andra.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
TobbeTT
22 oktober 2007 · 948 Inlägg

Inget fel alls på 740 har själv haft en 740T 85:a som gick riktigt bra 182 hk orginal, så chip, sportfilter tre tums avgassystem och lite uppställt laddtryck så gick den ganska bra smile så man kan ju säga att man får mkt kul för en billig peng för köpte bilen för 6000:- beg trim chip 1500 annat luftfilter c:a 500 och egen tillverkat avgassystem. Så väldigt billigt om man jämför med andra märken, lätt att få tag i delar, lättskruvat (nåja wink ) och tycker inte en 740 är så jäkla ful men då ska den vara så här sänkt (inte för mkt) rensad på dekaler och emblem, turbo grillen, svarta dörrlisterna, 17 eller 18 tums fälgar helst polaris eller jp mk 18 och gärna breddade smile och INGA tonade rutor eller vingar å sånt tjafs (kanske volvos orginal addon) och fram och bakkofångaren "nedlackade" i bilens färg, vita blinkers runt om men inget måste bara att lampor å glas ser nya ut

_Norrland_ Bilvårdstekniker
22 oktober 2007 · 766 Inlägg

henkebenke skrev:
Det är albsolut inget fel på Volvo 740. Det är en lysande bruksbil.
Däremot är det fruktansvärt irriterande när dess 18åriga ägare lyfter bilen till skyarna i varenda tråd som handlar om hur snabb/tålig/snygg bilen verkligen är.

Kan vi inte nöja oss med att säga att Volvo, oavsett märke, är ett bra fordon för att frakta sig från A till B, no further questions aked. Vissa är snabbare och har mer potential än andra.

Håller helt klart med, har själv kört 740 och är en perfekt förstabil !
Men att det ska vara världens bästa bil som en del försöker framhäva kan jag dock inte hålla med om hehe . Men alla bilar har sina för och nackdelar smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Volvo_Mannen Volvoskadad
22 oktober 2007 · 6 017 Inlägg

FireTraXX skrev:
Och det är sådana som dig som tror att din 745 skulle klara av en helt ny M3, SL55 AMG eller något annat superdupersnabbt vidunder som jag retar mig på.

kolla under "Effekt och prestanda (ingående):" på denna volvo

http://www.garaget.org/?car=39096

Jonas
NJ_
22 oktober 2007 · 2 118 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

FireTraXX skrev:
Och det är sådana som dig som tror att din 745 skulle klara av en helt ny M3, SL55 AMG eller något annat superdupersnabbt vidunder som jag retar mig på.

kolla under "Effekt och prestanda (ingående):" på denna volvo

http://www.garaget.org/?car=39096

den va inte dum du ;D

D.i.l.l.i.g.a.f
richardoo290 VOLVO for life..
22 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

FireTraXX skrev:

joel_h skrev:
Verkar som dom som gnäller mest inte ens har någon bil att visa upp är dom verkligen så?

Såhär ser min bil ut nu eftersom att både den och fälgarna är till salu.
(Fälgarna står på lagret och väntar på en köpare)
http://www.firetraxx.se/DSC05137.jpg

hahaha den har du jue verkligen köpt själv för dina hårt insparade pengar också! lol


nu: 740 är den absolut fulaste bilen i världen idag! den är soppa törstig och klumpig att köra..
dessutom som så många påpektat körs den av många raggare med eddie meduza musik.
och fattiga jäklar som inte har råd med annat.

men!  det finns ju dom som har råd med villken bil som helst fast ändå köper sig en 740, eftersom dom tycker den är snygg eller så prioriterar dom en bil som mindre viktig "pryl" och använder sina pengar till så mycke annat som resor/festande/52 tums lcd tv.. osv...

och idag är den ful, men när den kom var den jättejättefin! alla köpte den! .. men "bil-modet"
förändras också, och idag ses den som jätteful... (av många)  men vafan.. de flesta andra bilar från 88:a är inte heller snygga... 

och om man kollar på driftsäkerheten bland allmänna bilar från 88:a i samma prisklass.. så är 740 en mkt bra bil... men nu är den gammal.. 

tex: sossebil, raggarbil..osv stämmer in på många 740 ägare..  MEN INTE ALLA!
visst fine by me om ni vill skrika äckliga raggare till en som kör 740 me eddie medusa på, och försöker så världsrekord i största o flest prillor i käften på samma gång...

men dra inte alla över samma kant, de finns normala sjhysta höginkomstagare som kör 740 med... nu tycker jag tråden bör låsas.

PUNKT!

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Ingvar Kamprad kör ju 245:a.. och han är väl inte fattigast i Sverige wink

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
EpsiloN Trägnagare
22 oktober 2007 · 185 Inlägg

De som märks mest är dom som står och burnar med sin 740 överallt, vilken tid på dygnet som helst, som sitter med arslet ut genom rutan och dricker folköl med Eddie Meduza på högsta volym....


Fan de roligaste inlägget i hela tråden, men absolut inte sagt att det är sant...

All show and no go!
Tengu1969
22 oktober 2007 · 1 396 Inlägg

FireTraXX skrev:

Zeth_Filth skrev:
det går inte att döda en volvo helt enkelt.

bmw har super dåliga toppar på sin bilar.

och mercedes kör baka LB reggat å diesle sket..

visst bmw är bland dom snabbaste bilarna.
och har sett mercedes som går bra oxå men inget slår en volvo medd turbo sus wink

Volvo går i alla väder...

Och det är sådana som dig som tror att din 745 skulle klara av en helt ny M3, SL55 AMG eller något annat superdupersnabbt vidunder som jag retar mig på.
För ni är många, bara i min sketna Audi har jag fått upp 740:s bredvid vid ljusen som velat dra en repa.
Och jag har piskat skiten ur varenda en gammal skrothög änsålänge.

Varför retar du dig på det? Det finns minst lika många som retar sig på dig, som skriver skit om Volvo i varenda tråd du kan hitta, och som själv kör en snikmodell från Audi?

Och du har "piskat skiten" ur varenda 740 du har tävlat mot, Grattis. Det måste kännas skönt att köra ifrån en Volvo 740 vars starkaste och värsta modell hade 180 hk (TIC) och som då på 80-talet gjorde 0-100 på 8,8 sekunder....

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
HoKkee
22 oktober 2007 · 845 Inlägg

om volvo 740 är så hatad bland folk.. vad är d inte en volvo 240i? tongue sätt många som kör råsänkta 240/740, men itne bryr jag mig om de.
huvudsaken
är väl att amn är nöjd med sin bil och de..
sen hur vissa nötter i denna värld behandlar bilar och kör dem de är deras problem..

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

NiclasT skrev:

FireTraXX skrev:

Zeth_Filth skrev:
det går inte att döda en volvo helt enkelt.

bmw har super dåliga toppar på sin bilar.

och mercedes kör baka LB reggat å diesle sket..

visst bmw är bland dom snabbaste bilarna.
och har sett mercedes som går bra oxå men inget slår en volvo medd turbo sus wink

Volvo går i alla väder...

Och det är sådana som dig som tror att din 745 skulle klara av en helt ny M3, SL55 AMG eller något annat superdupersnabbt vidunder som jag retar mig på.
För ni är många, bara i min sketna Audi har jag fått upp 740:s bredvid vid ljusen som velat dra en repa.
Och jag har piskat skiten ur varenda en gammal skrothög änsålänge.

Varför retar du dig på det? Det finns minst lika många som retar sig på dig, som skriver skit om Volvo i varenda tråd du kan hitta, och som själv kör en snikmodell från Audi?

Och du har "piskat skiten" ur varenda 740 du har tävlat mot, Grattis. Det måste kännas skönt att köra ifrån en Volvo 740 vars starkaste och värsta modell hade 180 hk (TIC) och som då på 80-talet gjorde 0-100 på 8,8 sekunder....

8,8sek? de var slött, sierra 2,9 på 146hk och 229nm gör 0-100km/h på 8,6sek enligt fabrikationsuppgifterna roll

sorry för off topic... men jag tycker det är lite omogna inlägg i den här tråden, jag menar det är många som drar alla överen och samma kant, jag känner många som är sånna så kallade raggar svin som ni påstår men dom är fan trevligare än många andra så sluta klaga på folket och låt dom leva som dom vill, right? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
richardoo290 VOLVO for life..
22 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

steifan skrev:
Ingvar Kamprad kör ju 245:a.. och han är väl inte fattigast i Sverige wink

ne, men han är en ruskigt smart snubbe.. tongue

RobinMoberg
22 oktober 2007 ·

p2p skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

du e rätt jävla efterbliven va? du kör runt i en jävla volvo atraktor  som ser ut som fan o babblar på som fan i alla möjliga trådar om hur bra bmw är?? du måste ju fan vara riktigt korkad .. mm men skaffa dig en riktig bil som du har råd o köpa sen äga SJÄLV sen trimma den kan vi se hur många roliga volvos som k****ar upp din Bmw ordentligt




Förlåt moderatorer för språket men vissa behöver d

nej jag är inte korkad, det enda jag inte förstår är varför du försvarar volvo 740 och menar att de är så himla bra. och ja när jag blir 18 så SKA jag köpa en bmw eller merca, för inte fan ska ja ha en 740 iaf !lollollol

RobinMoberg
22 oktober 2007 ·

Joo skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

HAHA Du är ganska patetisk, du är 16 år (är du ens det?) och har inte ens tagit Traktor körkort än haha, vad fan vet du om pengar? vänta tills du börjar tjäna dina egna pengar och inte sitter hemma i ditt pojkrum och lever på mamma och pappa, hur länge fick du skrika på pappa innan han gick med på att köpa dig en fjortis traktor? vad gör du ens på denna sidan din mes? sitter och kommenterar andras bilar och säger att dom är skit så har du ingen egen, och så sitter du och försvarar merceders, visst du är säkert uppväxt med det ocjh då älskar man ju dom bilarna, men oj vilken fin merca som står bakom din fjortis traktor, hur gammal är den? från 1985? och värdet ligger på ca 15,000 och så påstår du att andra är fattiga, Risig fjortis traktor och risig Merceders, det är vad ni i eran familj verkar ha, ni verkar vara jätte rika ni, haha!!

Väx upp din pojkspoling och skaffa dig ett jobb och köp dig en bil, sen kan du komma och argumentera med andra bilägare.

å va vill dudå din wannabe ? ta ut på mig att blev mobbad i mellanstadiet eller vad ?lollol min traktor är inget fjortis åk !! HAHAH de e du som e en fjortis grabben.. btw mercan är inte värd 15000!!! den kosta 7000 med skatten betald...(4200) smile den e inte direkt vårt flåd åk, men den är i vilket fall bra mycket mer "status" som du värkar villa uppnå med dina 740 fasoner... tongue plus jag arbetar in mina egna pengar. ägd fjolla.

richardoo290 VOLVO for life..
22 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

RobinMoberg skrev:

p2p skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

du e rätt jävla efterbliven va? du kör runt i en jävla volvo atraktor  som ser ut som fan o babblar på som fan i alla möjliga trådar om hur bra bmw är?? du måste ju fan vara riktigt korkad .. mm men skaffa dig en riktig bil som du har råd o köpa sen äga SJÄLV sen trimma den kan vi se hur många roliga volvos som k****ar upp din Bmw ordentligt




Förlåt moderatorer för språket men vissa behöver d

nej jag är inte korkad, det enda jag inte förstår är varför du försvarar volvo 740 och menar att de är så himla bra. och ja när jag blir 18 så SKA jag köpa en bmw eller merca, för inte fan ska ja ha en 740 iaf !lollollol

men snälla...  när du växer upp märker du men ja kan försöka förklara iallfall...

du kan ha hur bra utbildning som helst..  det skiter arbetsgivarn i..  (nästan)  om du har MVG eller G i alla ämnen spelar absolut ingen roll...  vad nästan alla vill är att du har ett par års erfarenhet inom yrket..  ganska svårt att börja jobba då va?

vad man får göra i början är att ta riktiga jävla skittjobb, eller försöka "genom kontakter o vänner"  klämma sig in på ett hyfsat arbete..  som tex: butiksbiträde eller liknande...
sen jobbar man sig uppför stegen...  när du e mellan 18-20 är det för "nästan alla" mkt mkt svårt att köpa ny  fin bil...  som de flesta av oss kommer du köpa dig en bil i 10-20 tusen kronors klassen..  och sen ska den försäkras och skattas varje år...  och sen bensinkostnader... hyra på lägenheten.. mat som ska köpas flickvännen ska ha skor.. och morsan din fyller år och nu e du vuxen och ska köpa nått fint.. osv....  har du så mkt pengar?  vill du verkligen spendera så mkt isåfall på en bil? ... 

som sagt..  väx upp innan du argumenterar på ett forum!  hade jag vart moderator på denna sidan skulle jag bannat dig nu så jävla dumt och mesigt och fjortis-aktigt du skriver..

VÄX UPP!

Senast redigerat av richardoo290 (22 oktober 2007)

Sir_x
22 oktober 2007 · 945 Inlägg

RobinMoberg skrev:

Joo skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

HAHA Du är ganska patetisk, du är 16 år (är du ens det?) och har inte ens tagit Traktor körkort än haha, vad fan vet du om pengar? vänta tills du börjar tjäna dina egna pengar och inte sitter hemma i ditt pojkrum och lever på mamma och pappa, hur länge fick du skrika på pappa innan han gick med på att köpa dig en fjortis traktor? vad gör du ens på denna sidan din mes? sitter och kommenterar andras bilar och säger att dom är skit så har du ingen egen, och så sitter du och försvarar merceders, visst du är säkert uppväxt med det ocjh då älskar man ju dom bilarna, men oj vilken fin merca som står bakom din fjortis traktor, hur gammal är den? från 1985? och värdet ligger på ca 15,000 och så påstår du att andra är fattiga, Risig fjortis traktor och risig Merceders, det är vad ni i eran familj verkar ha, ni verkar vara jätte rika ni, haha!!

Väx upp din pojkspoling och skaffa dig ett jobb och köp dig en bil, sen kan du komma och argumentera med andra bilägare.

å va vill dudå din wannabe ? ta ut på mig att blev mobbad i mellanstadiet eller vad ?lollol min traktor är inget fjortis åk !! HAHAH de e du som e en fjortis grabben.. btw mercan är inte värd 15000!!! den kosta 7000 med skatten betald...(4200) smile den e inte direkt vårt flåd åk, men den är i vilket fall bra mycket mer "status" som du värkar villa uppnå med dina 740 fasoner... tongue plus jag arbetar in mina egna pengar. ägd fjolla.

200kr på att Robin Moberg är avstängd inom 12 timmar. Tillbaks till sandlådan pojken.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
mrcelica
22 oktober 2007 · 1 639 Inlägg

Vill bara påpeka att det inte är något fel att Lyssna på Eddie, han är störtskön... RONKAAAAAAA!!!!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang