Jag har ett problem med min T5:a; när jag laddar turbon ordenligt så börjar bilen att "hacka" sig framåt. Det händer ungefär vid 4500 varv på trean och liknande på fyran osv. Ettan o tvåan fungerar fullt ut, utan "hacket". Det är som att motorn "slocknar" i en tredjedels sekund o hoppar igång igen och hela bilen typ gör en snabb o kraftig motorbromsning för att sedan hoppa igång igen. Det känns som om laddtrycks eller lufttrycksmätaren eller vad det heter krånglar och att den stumt bara laddar tills turbon inte klarar mer o slår ifrån. Eller om det är tändstiften som tänder fel? Eller kan det vara att turbon börjar "ta slut" eller fel på dump eller wastegate grejen?
bytte luftmängdsmätare på min för 2 veckor sen. symptomen på den var att ibland när man laddade fullt så "dog" bilen sen efter ett par secunder tände den igen men bluddrade o turbon laddade inte. lamba lampan lös me då. är inte billigt att byta hoppas de var lite hjälp iaf.
Har precis samma problem som dig kimen12. Jag tror det är så att min bil tjuvnyper luft till wastegaten, för han som hade bílen innan mig har pillat lite där, vilket resulterar i att turbon lyckas ladda mer. När den väl laddar för mycket tror jag det är styrsystemet så slår ifrån, för att undvika överladdning Ska testa att mixtra lite med wastegaten för att se om det är det som är problemet. Det kan ju även vara krångel med laddtrycks mätare, så styrsystemet slår ifrån pga av att laddmätaren inte begränsar laddningen.