3209
Sök

Problem med Min VW Polo 1,6i -97a...Dör efter en stunds körning

2 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Hej..
Har ett ganska jobbigt problem som ingen lyckas klura ut..
när jag startar min "pärla" och kör iväg så kan jag köra typ 5-10 minuter innan den tvärdör..motorn bara slocknar..Sen efter allt från 10 minuter till 30 så går den igång igen..Bensinpumpen går igång när jag slår på tändningen..
Har bytt tändspole då jag trodde det var felet på bilen, men det visade sej att det inte va, för när jag skulle till jobbet idag så hände samma sak..
Ibland så hugger bilen till lite precis innan den tvärdör, eller så om jag gasar till jättemycket så klarar den sej en stund från att dö..Är det någon annan här som haft samma problem???
har haft den hos en kille som är duktig på bilar, men när han hade bilen i 1 vecka så funkade den perfekt, då är det inte lätt att hitta något fel smile
har bytt fördelarlock och rotor och tändstift mm. inget hjälper..Det verkar som bilen ej får någon gnista när den tvärdör, så det måste väl vara något med tändningen, eller ??
Tacksam för svar...

654 Inlägg
23 oktober 2007
går motorn runt nnär du vrider på tändningen?(när motorn har dött).
kommer det soppa till motorn?
Provat att byta fördelare? (polaren har en ligger till billig peng annars:))(iofs,han har en hel motor som står:P).
Senast redigerat av Blida (23 oktober 2007)

2 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Alltså jag kan vrida om nyckeln och den maler och maler går nästan igång men startar inte..Men efter att jag låtit bilen vara ett tag så startar den som om det inte varit något problem alls..Har ju bytt fördelarlock rotor och allt det där...

654 Inlägg
23 oktober 2007
Okej,men om den "nästan! går igång så tolkar ja det som gnista för antändning finns.
Har du/nån kollat så den får soppa som den ska?
(allså inte om soppa pumpen går eller inte).
Senast redigerat av Blida (23 oktober 2007)

38 Inlägg
18 oktober 2008
Petan68 skrev:
Hej..
när jag startar min "pärla" och kör iväg så kan jag köra typ 5-10 minuter innan den tvärdör..motorn bara slocknar..Sen efter allt från 10 minuter till 30 så går den igång igen..Bensinpumpen går igång när jag slår på tändningen..
Har bytt tändspole då jag trodde det var felet på bilen, men det visade sej att det inte va, för när jag skulle till jobbet idag så hände samma sak..
Ibland så hugger bilen till lite precis innan den tvärdör, eller så om jag gasar till jättemycket så klarar den sej en stund från att dö..Är det någon annan här som haft samma problem???
har haft den hos en kille som är duktig på bilar, men när han hade bilen i 1 vecka så funkade den perfekt, då är det inte lätt att hitta något fel smile
har bytt fördelarlock och rotor och tändstift mm. inget hjälper..Det verkar som bilen ej får någon gnista när den tvärdör, så det måste väl vara något med tändningen, eller ??
Tacksam för svar...

DET KAN VARA RELÄ FOR MOTORSTYRNING ELLER PUMPEN. KOLLA OM DU FÅR STRÖM TILL FÖRDELNINGS DOSAN.

38 Inlägg
18 oktober 2008
BL skrev:
Petan68 skrev:
Hej..
Tacksam för svar...

DET KAN VARA RELÄ FOR MOTORSTYRNING ELLER PUMPEN. KOLLA OM DU FÅR STRÖM TILL FÖRDELNINGS DOSAN.

jag hade samma problem på min bil, köpte ett relä för 75 kr på en skrot smile

Sök