26 oktober 2007
Trådstartare
Jag jobbar natt, börjar 23:30 o slutar 06:00.. Har två stycken hundar, valpar, som jag o min tjej tycker väldigt mycket om. Dom e duktiga på att väcka mig o säga till att dom behöver gå ut, detta kan dom gör när jag bara sovit två, tre timmar typ.
Utanför där vi bor e en stor gräsmatta med träd osv på ena sidan och en lekplats på andra sidan,. Jag går alltid ut på den sidan med träd och gräs, det säger ju sig själv. Idag var jag ute med vovvarna vid elva tiden, på förmiddagen alltså. Man e trött o vill bara att dom ska göra sina behov snabbt så man kan vila lite till.
Jag börjar gå in mot lägenheten igen när en röst kallar på mig:
"Du, du låter väl inte dina hundar kissa här?"
Det e en fastighetsskötare som kommer gående.
"Vad menar du?" säger jag.
"Ja, här går ju en massa folk osv, du får ta ut dom på andra sidan" säger idioten.
"Skojar du med mig? Där e ju en lekplats där!"
"Då får du hålla in dom" sägr han.
Nu börjar jag bli förbannad..
"Hur fan ska jag kunna säga åt mina hundar att här får ni inte kissa?"
Inga skyltar eller så sitter uppe, då hade det varit annorlunda.
"Då får du väl gå med dom tidigare" säger denna jävla idiot.
Sen vräker jag ur mig en massa saker som jag kanske inte ska skriva här men ni vet själva, nyvaken o knappt sovit. Duktiga hundar som bara vill ut o sen sova igen. Fatta att detta e en sån person som garanterat klagar på allt o alla.
Ni som har hund/ar vet vad jag menar, det gör säkert ni andra oxå.. Tur man kan lägga lite band på sig själv,kunde slutat tråkigt för denna idiot...
Klart, hade jag inte plockat upp osv. då kan jag mer förstå vad han snackar om men liksom, komma från ett annat lägenhets hus o börja käfta.