2932
Sök

Fortsättning om "invandrings politiken" från "lägenhets tråden"

Maskinförare
1 163 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Här, nu har jag gjort en ny och fin tråd där disskutionen om invandrings politiken kan fortsätta. så slipper vi pajja den tråden.

Själv anser jag att invandringen "räddar" sverige. Utan den skulle det gå åt helvete. p.g.a att när jag ska gå i pension så finns det inte nog med arbetskraft för att kunna hålla staten med pengar. så man får väl jobba tills man är 75 istället. Tyvärr så dör det fler än vad det föds här. Så jag tycker vi har mycket att tacka invandrarna för. Sen så är det med invandrare precis som svenskar. "Det finns bra folk, och det finns idioter"

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

8 883 Inlägg
27 oktober 2007
Måste hålla med dig i det du skriver, men tyvärr så är det flesta invandrarna från den senare kategorin du beskriver.

Gör som Australien med flera, inför krav på att dom ska kunna försörja sig under minst 1år innan dom släpps in.

Fotograf på tierpidag.se

Maskinförare
1 163 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Men samtidigt, jag tycker det är lite för mycket daltande från svensk sida. För jag har då svårt att tro att om min familj åker till ett land där det är "krav" på att kvinnor ska ha slöja. och t.ex min syster skulle skita i det. Inte fan står dom och daltar med "Nää, så får du inte göra. du måste använda sån." osv. det skulle bli enkel biljett ut ur landet eller fängelse. Men här i sverige ska dom få göra som dom vill ? Visst det är bra med mångkulturell i länder. men ska vi svenskar ha nån kultur alls, som vi kan kalla våran ? "Ta seden dit du kommer" Men jag har även stor förståelse för dom, hade jag kommit till sverige så hade jag också skitit i vad folk säger. För det händer ingenting. De snackas en hel del. Men sen står vi där.
Vill även påminna om att jag själv inte anser mig som rasist osv.
Senast redigerat av _Spawned_ (27 oktober 2007)

2 652 Inlägg
27 oktober 2007
Hamilton skrev:
Måste hålla med dig i det du skriver, men tyvärr så är det flesta invandrarna från den senare kategorin du beskriver.

Gör som Australien med flera, inför krav på att dom ska kunna försörja sig under minst 1år innan dom släpps in.

så du menar på fullt allvar att dom flesta invandrare är idioter ?
Senast redigerat av precision (27 oktober 2007)

Maskinförare
1 163 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Som jag skrev innan, finns puckon överallt. oavsett vars man kommer ifrån.
Sen tycker jag att dom som nu kommer till sverige, förmodligen av dvs skäl. Att begår dom en kriminell handling, enkel biljett hem. (Borde höja straffen i svensk lag rent generellt).

2 652 Inlägg
27 oktober 2007
_Spawned_ skrev:
Som jag skrev innan, finns puckon överallt. oavsett vars man kommer ifrån.
Sen tycker jag att dom som nu kommer till sverige, förmodligen av dvs skäl. Att begår dom en kriminell handling, enkel biljett hem. (Borde höja straffen i svensk lag rent generellt).

Självklart.

8 883 Inlägg
27 oktober 2007
precision skrev:
Hamilton skrev:

Ja

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2007
Hamilton skrev:
precision skrev:
Hamilton skrev:

Ja

Intelligent svar.
Du verkar inte vara så jävla klok du heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 883 Inlägg
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:
precision skrev:

Ja

Intelligent svar.

Mycket möjligt att jag inte är. Men jag har väll rätt att ha en egen åsikt?

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2007
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:

Ja

Intelligent svar.

Det är ingen åsikt, det är en grov förolämpning.

En åsikt är att säga vad man tycker om något.
Vilket är helt okej, men du sa rakt ut att alla invandrare är idioter.

reglerna skrev:
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 883 Inlägg
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:

Intelligent svar.

En åsikt är att säga vad man tycker om något.
Vilket är helt okej, men du sa rakt ut att alla invandrare är idioter.

reglerna skrev:
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

Gör om gör rätt!
Läs vad jag skriver..Ingenstans har jag skrivit det du påstår.
Kom sedan med dina regler, som jag förövrigt redan läst.

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2007
Han frågade dig ifall du på fullt allvar menade att de flesta invandrare är idioter och du svarade ja.

Hur menar du att jag inte förstått rätt?

Russel Crowe, Gladiator.

8 883 Inlägg
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Han frågade dig ifall du på fullt allvar menade att de flesta invandrare är idioter och du svarade ja.

Hur menar du att jag inte förstått rätt?

Ja till en början så skriver du
Citat:
men du sa rakt ut att alla invandrare är idioter.

slut citat

Får inte riktigt i hop det med vad jag skriver. För det första så kan ett svar på en fråga aldrig bli förtal.
Jag svarar Ja på en fråga och ingenting annat.
och att jag skulle ha skrivit att alla invandrare är idioter är ju också fel.
Du får nog läsa om igen för inte blev det rätt nu heller....

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2007
Inte förtal, förolämpning sa jag.

Och ja, jag erkänner att jag skrev fel och skrev "alla" när jag skulle skrivit "de flesta".

Oavsett vad så skrev du: "men tyvärr så är det flesta invandrarna från den senare kategorin du beskriver."
Den senaste kategorin är "idioter", eller har jag fel där också?

Russel Crowe, Gladiator.

8 883 Inlägg
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:

Och ja, jag erkänner att jag skrev fel och skrev "alla" när jag skulle skrivit "de flesta".

Oavsett vad så skrev du: "men tyvärr så är det flesta invandrarna från den senare kategorin du beskriver."

Du har inte fel där nej. Den senaste kategorin stämmer
Senast redigerat av Hamilton (27 oktober 2007)

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2007
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:

Du har inte fel där nej. Den senare kategorin stämmer

Har du träffat alla invandrare?
Om inte, hur kan du då veta detta?

Russel Crowe, Gladiator.

8 883 Inlägg
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:

Självklart har jag inte gjort det, inte du heller så du kan ju rimligen inte bevisa motsatsen.
Men av dom jag har träffat eller jobbat med så har det flesta, inte alla varit det.

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2007
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:

Självklart har jag inte gjort det, inte du heller så du kan ju rimligen inte bevisa motsatsen.
Men av dom jag har träffat eller jobbat med så har det flesta, inte alla varit det.

Har aldrig påstått motsatsen heller.
Kommer inte heller att göra det eftersom att jag inte har några som helst bevis för det.

Och jag kommer definitivt inte ta en liten smygrasist på orden och lita blint på dig, så du kan få leva i din lilla drömvärld om att sverige ska bli "rent" igen eller vad du nu väljer att hoppas på.

Russel Crowe, Gladiator.

8 883 Inlägg
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:

Har aldrig påstått motsatsen heller.
Kommer inte heller att göra det eftersom att jag inte har några som helst bevis för det.

Och jag kommer definitivt inte ta en liten smygrasist på orden och lita blint på dig, så du kan få leva i din lilla drömvärld om att sverige ska bli "rent" igen eller vad du nu väljer att hoppas på.

Inget jag vill att du ska göra heller.
Alla har vi olika åsikter och det ska vi fortsätta och ha.

Fotograf på tierpidag.se

Avstängd
50 Inlägg
27 oktober 2007
jag e själv invandrare och jag vet vad vi är för nått vi invandrare har förstört detta landet. det e bara att titta på efterlyst bara invandrare som e med detta programet

Sök