2773
Sök

Trimkam till bmw 320-85?

91 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
#1
Undrar om nån har någon bra länk med trim kammar elr annat trim jox till en bmw 320-85? ;D

- No shame

BMW Power
2 362 Inlägg
29 oktober 2007
#2
Byt snurra till en M20B25 istället och sen börja lägg ner pengar wink

BMW, bogsering med wire :/

863 Inlägg
29 oktober 2007
#3

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
#4
Kanske sant.. Men nog tror jag att en trimkam kan fås billigare än en 325 motor? smile




FugitivE skrev:
Byt snurra till en M20B25 istället och sen börja lägg ner pengar wink

- No shame

1 060 Inlägg
30 oktober 2007
#5
Dom har ALLT du letar efter till BMW http://www.schmiedmann.com/index2.htm Mycke nöje wink

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

1 277 Inlägg
30 oktober 2007
#6
släng i turbo direkt. En polare hade en E30 320 kombi som han drog jämt med en skyline med....vad han sa iaf....


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 oktober 2007
#7
BMW635_Robban skrev:
släng i turbo direkt. En polare hade en E30 320 kombi som han drog jämt med en skyline med....vad han sa iaf....

En trimkam kanske är lite lättare att få igenom besiktningen än en stressfläkt? tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
#8
Stämmer tongue

John87 skrev:
BMW635_Robban skrev:
släng i turbo direkt. En polare hade en E30 320 kombi som han drog jämt med en skyline med....vad han sa iaf....

En trimkam kanske är lite lättare att få igenom besiktningen än en stressfläkt? tongue

- No shame

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
30 oktober 2007
#9
Varför inte en V8? big_smile


91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
#10
Grabber skrev:
Varför inte en V8? big_smile

Fanns pengarna så varför inte? ;D

- No shame

BMW Power
2 362 Inlägg
30 oktober 2007
#11
jo visst kanske en trimkam till en 320 är billigare än en 325 motor.. men du får inga 170hk i 320in efter trimkamen smile

Sen är det inte säkert att trimkammarna är så billiga heller, vet tyvärr inte vad dom går på.


Edit: Hittade på PPF lite värre kammar som dom sålde för cirka 4.000:-

En M20B25 motor står olika i pris men här har du en t.ex:

"komplett m20b25, motorn är i ett fräscht skick och gick bra när jag tog ur den ur bilen.

Dr Shrick trimkam 272 graders

Lätt portat/putsad i toppen

Chippad

Drar ej olja eller liknande

pris 8500kr"

Och då har den redan en värre kam, chippad, och ja, som ägaren säger inte drar olja, då är det en jackpot wink

Mvh
Senast redigerat av FugitivE (30 oktober 2007)

BMW, bogsering med wire :/

91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
#12
FugitivE skrev:
jo visst kanske en trimkam till en 320 är billigare än en 325 motor.. men du får inga 170hk i 320in efter trimkamen smile

Sen är det inte säkert att trimkammarna är så billiga heller, vet tyvärr inte vad dom går på.


Edit: Hittade på PPF lite värre kammar som dom sålde för cirka 4.000:-

En M20B25 motor står olika i pris men här har du en t.ex:

"komplett m20b25, motorn är i ett fräscht skick och gick bra när jag tog ur den ur bilen.

Dr Shrick trimkam 272 graders

Lätt portat/putsad i toppen

Chippad

Drar ej olja eller liknande

pris 8500kr"

Och då har den redan en värre kam, chippad, och ja, som ägaren säger inte drar olja, då är det en jackpot wink

Mvh

Jao de låter ju faktiskt bra, men blir de inte problem med besiktning och liknande med en annan motor?

- No shame

12 Inlägg
30 oktober 2007
#13
du måst byta bromsar bak på den sen ska de nog inga va nå broblem i besiktningen med en 2,5a...

L.k

91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
#14
bmwm20 skrev:
du måst byta bromsar bak på den sen ska de nog inga va nå broblem i besiktningen med en 2,5a...

Byta till skivor bak okey.. , är de svårt montro när de sitter trummor i vanliga fall ?

- No shame

.......
2 655 Inlägg
30 oktober 2007
#15
bmwm20 skrev:
du måst byta bromsar bak på den sen ska de nog inga va nå broblem i besiktningen med en 2,5a...

nej här behöver man inte byta till skivor, går ändå. men ett plus är ju att göra de då de ser mycke snyggare ut, de du behöver för att ändra till skivbromas bak är


* bärarmarna
* ok/skivor
* komplett handbromsvajer
* sista biten me bromsrör måste bytas



lättaste sättet är ju egentligen att skruva ner hela bakvagn och ta en komplett ifrån en touring eller 325:a och bara flytta rätt över, men e man lite händig på att meka så är de inga problem smile. håller själv på att göra de, bild på de håller på att laddas upp på min sida smile...
Senast redigerat av beemern (30 oktober 2007)

91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
#16
beemern skrev:
bmwm20 skrev:
du måst byta bromsar bak på den sen ska de nog inga va nå broblem i besiktningen med en 2,5a...

nej här behöver man inte byta till skivor, går ändå. men ett plus är ju att göra de då de ser mycke snyggare ut, de du behöver för att ändra till skivbromas bak är


* bärarmarna
* ok/skivor
* komplett handbromsvajer
* sista biten me bromsrör måste bytas



lättaste sättet är ju egentligen att skruva ner hela bakvagn och ta en komplett ifrån en touring eller 325:a och bara flytta rätt över, men e man lite händig på att meka så är de inga problem smile. håller själv på att göra de, bild på de håller på att laddas upp på min sida smile...

Okej lät lite väl omfattande nu, men bara ja får låna ett kompisens garage med lyft borde de inte vara några problem smile Ska helt klart ta å kolla in ditt byte smile

- No shame

.......
2 655 Inlägg
30 oktober 2007
#17
Argen skrev:
beemern skrev:
bmwm20 skrev:
du måst byta bromsar bak på den sen ska de nog inga va nå broblem i besiktningen med en 2,5a...

nej här behöver man inte byta till skivor, går ändå. men ett plus är ju att göra de då de ser mycke snyggare ut, de du behöver för att ändra till skivbromas bak är


* bärarmarna
* ok/skivor
* komplett handbromsvajer
* sista biten me bromsrör måste bytas



lättaste sättet är ju egentligen att skruva ner hela bakvagn och ta en komplett ifrån en touring eller 325:a och bara flytta rätt över, men e man lite händig på att meka så är de inga problem smile. håller själv på att göra de, bild på de håller på att laddas upp på min sida smile...

Okej lät lite väl omfattande nu, men bara ja får låna ett kompisens garage med lyft borde de inte vara några problem smile Ska helt klart ta å kolla in ditt byte smile

de är inte jobbigt allt, 2 muttrar på bryggan precis framför bakdäcken, och 4st bultar på kardan, och en bult på varje dämpare sen är de bara riva ner, ja just, lossa handbromsvajrar och bromsrör, sen samma sak fast baklänges tongue...

91 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
#18
beemern skrev:
Argen skrev:
beemern skrev:

nej här behöver man inte byta till skivor, går ändå. men ett plus är ju att göra de då de ser mycke snyggare ut, de du behöver för att ändra till skivbromas bak är


* bärarmarna
* ok/skivor
* komplett handbromsvajer
* sista biten me bromsrör måste bytas



lättaste sättet är ju egentligen att skruva ner hela bakvagn och ta en komplett ifrån en touring eller 325:a och bara flytta rätt över, men e man lite händig på att meka så är de inga problem smile. håller själv på att göra de, bild på de håller på att laddas upp på min sida smile...

Okej lät lite väl omfattande nu, men bara ja får låna ett kompisens garage med lyft borde de inte vara några problem smile Ska helt klart ta å kolla in ditt byte smile

de är inte jobbigt allt, 2 muttrar på bryggan precis framför bakdäcken, och 4st bultar på kardan, och en bult på varje dämpare sen är de bara riva ner, ja just, lossa handbromsvajrar och bromsrör, sen samma sak fast baklänges tongue...

hehe du får det att låta så enkelt ^^ Nä men borde ju inte vara några problem om ja får låna garaget och sedan då som sagt få tag i en bakvagn från en med skivor smile

- No shame

12 Inlägg
1 november 2007
#19
Försök hitta andra bärarmar eller en hell bakvagn till 325 eller 323 iställe då måst du ju bara byta handbromsvajrarna.. och så tror ja nog att du får en motor som är i fint skick för samma pris som en trimmkam ti b20n.. ja byggde om min från 316 till 325.. köpte en skrothög ti 325a som ja tog grejjer från...

L.k

.......
2 655 Inlägg
1 november 2007
#20
bmwm20 skrev:
Försök hitta andra bärarmar eller en hell bakvagn till 325 eller 323 iställe då måst du ju bara byta handbromsvajrarna.. och så tror ja nog att du får en motor som är i fint skick för samma pris som en trimmkam ti b20n.. ja byggde om min från 316 till 325.. köpte en skrothög ti 325a som ja tog grejjer från...

här kan du inte bara byta från 4:a till en 6:a och besikta...


Sök