2539
Sök

datakunnig? koppla data till tv, nu ännu mer bekymmer. hjälp!?

2 600 Inlägg
30 oktober 2007
höger klicka på musen gå in på egenskaper sen inställningar sen avancerat sen så ha du en massa inställningra ska det vara vet inte hur det är på ditt grafikkort. men du ska nog kunna ädra till tv eller nått där. men en fråga ta du bilden ur den vga ingång där du ha kopplat skrämen du ha till datorn i sånna fall ska det funka utan att göra nått.

gör som jag kör gubba racer=)

16 Inlägg
30 oktober 2007
om du höger klickar på skrivbordet så ska du kunna gå in i en ska som heter "ATI Catalyst Control center" sen där ska du gå in i "bildskärms hanteraren" där ska du kunna se att du har en TV ansluten till datorn. sen ska det bara vara att klona bilden till TV:n. kolla även vilka upplösningar som TV:n stödjer för jag tror att den kan vara känslig för sånt om det är fel upplösning så kanske det inte visas nån bild.

Lycka till!! tongue

elektriker
591 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
klimpan skrev:
höger klicka på musen gå in på egenskaper sen inställningar sen avancerat sen så ha du en massa inställningra ska det vara vet inte hur det är på ditt grafikkort. men du ska nog kunna ädra till tv eller nått där. men en fråga ta du bilden ur den vga ingång där du ha kopplat skrämen du ha till datorn i sånna fall ska det funka utan att göra nått.

har en bärbar så ingen separat skärm inkopplad, men ska kolla de du skrev

---------------> Kimpan

Sleeper
3 084 Inlägg
30 oktober 2007
köpte  en S-vid/scart kabel självklart så passar inte den -.- var 4 piggar har nio hmm jävla skite dock har min bärbara en sån sockel men inte fan går det få någon färg på tvn gråt. nästa gång blir det RGB.

måste snyfta av mig lite

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

elektriker
591 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
SoZe skrev:
om du höger klickar på skrivbordet så ska du kunna gå in i en ska som heter "ATI Catalyst Control center" sen där ska du gå in i "bildskärms hanteraren" där ska du kunna se att du har en TV ansluten till datorn. sen ska det bara vara att klona bilden till TV:n. kolla även vilka upplösningar som TV:n stödjer för jag tror att den kan vara känslig för sånt om det är fel upplösning så kanske det inte visas nån bild.

Lycka till!! tongue

hittade in där och det står att tvn är inkopplade och klonade den även men inte hände det nått hmm

Upplösningen verkar inte gå o ändra däremot 1280*800 är den på

---------------> Kimpan

Kockafan
224 Inlägg
30 oktober 2007
asso på min dator så har jag gf fx kort, sen kör jag med hdmi kblar från datprn till tv och det funckar klockrent.. innan hade jag svideo kabel det funckaa också bra.. asso de du behöver är en hdmi kabel lr en svideo kabel som går över till hdmi och sedan välja inställningar på grafik kortet.. jag kör duelview vilket jag tycker e bäst men du kan klona med.. om inte det funskar o köra så, så är de fel non annanstans.. när jag bytte till hdmi funcka det inte heller men det visade sej att kabeln var pajj och det händer rätt ofta så kolla de med..

Kocken

8 881 Inlägg
31 oktober 2007
Dum fråga med du har väll testat att trycka fn+F7
Det är knapp kombinationen för att växla mellan skärmarna.

Fotograf på tierpidag.se

583 Inlägg
31 oktober 2007
Jag gissar på att de är dina drivrutiner som spökar. Om du kör HP så tror jag på de.
Senast redigerat av Skyline_dennis (31 oktober 2007)

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

8 881 Inlägg
31 oktober 2007
Skyline_dennis skrev:
Jag gissar på att de är dina drivrutiner som spökar. Om du kör HP så tror jag på de.

Han skriver ju att han har ASUS var får du HP i från?...

Fotograf på tierpidag.se

elektriker
591 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:

Hur menar du?

Ska jag hålla in både f+n och sen F7?

Ingen som är dataexpert här som kan lösa detta?

Är jätte jätte tacksam till den som kan berätta vad jag ska göra för att få det att fungera

---------------> Kimpan

8 881 Inlägg
31 oktober 2007
_kimpan_ skrev:
Hamilton skrev:

Hur menar du?

Är jätte jätte tacksam till den som kan berätta vad jag ska göra för att få det att fungera

Ja Fn+F7 samtidigt, testa även de olika AV kanalerna.
För att vara på den säkra sidan så ladda ner de senaste drivrutinerna till dit grafikkort.
http://ati.amd.com/support/driver.html

Fotograf på tierpidag.se

elektriker
591 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
_kimpan_ skrev:
Hamilton skrev:

Hur menar du?

För att vara på den säkra sidan så ladda ner de senaste drivrutinerna till dit grafikkort.

Vart hittar jag dem i länken?

Ursäkta att jag fattar noll om det här tongue

---------------> Kimpan

Illustratör
826 Inlägg
31 oktober 2007
_kimpan_ skrev:
Hamilton skrev:
_kimpan_ skrev:

Hur menar du?

Du ser scrolmenyn? Klicka på vilket operativ du har. Då kommer det komma upp alt. att välja mellan till vänster. Sen antar jag att du har ett radeon kort så klicka på radeon isf. Sen vilken modell o har o Voila! smile

Tänker...

elektriker
591 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Fallan skrev:
_kimpan_ skrev:
Hamilton skrev:

Du ser scrolmenyn? Klicka på vilket operativ du har. Då kommer det komma upp alt. att välja mellan till vänster. Sen antar jag att du har ett radeon kort så klicka på radeon isf. Sen vilken modell o har o Voila! smile

Min modell verkar inte finnas med hmm

---------------> Kimpan

8 881 Inlägg
31 oktober 2007
_kimpan_ skrev:
Fallan skrev:
_kimpan_ skrev:

Du väljer "Media Center Editon" --> "Integrated/Motherboard" --> "Radeon Xpress200"
Senast redigerat av Hamilton (31 oktober 2007)

Fotograf på tierpidag.se

elektriker
591 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
_kimpan_ skrev:
Fallan skrev:

Du väljer "Media Center Editon" --> "Integrated/Motherboard" --> "Radeon Xpress200"

Okej tack för det svaret men det gick inte att installera det programet hmm

Står att jag har fel version och måste installera "2.0" först men vart hittar jag den?

baaahh det är för mycket krångel med datorer tongue

---------------> Kimpan

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
31 oktober 2007
Data till tvn? Du kan väl köra en vanlig dvd istället, finns massa data på såna.

... förlåt, var bara tvungen. Men det ÄR skillnad på data och dator. :\

Whine whine!

8 881 Inlägg
31 oktober 2007
_kimpan_ skrev:
Hamilton skrev:
_kimpan_ skrev:

Okej tack för det svaret men det gick inte att installera det programet hmm

Står att jag har fel version och måste installera "2.0" först men vart hittar jag den?

baaahh det är för mycket krångel med datorer tongue

Du kanske har Windows XP?
Då ska du välja "Proffesional/Home" --> "Integrated/Motherboard" --> "Radeon Xpress200"
Är det framework 2.0 du menar? för den måste du ha för att det ska fungera.
Den hittar du här: http://www.microsoft.com/downloads/deta … laylang=sv

Installera den först och sedan drivisarna.
Senast redigerat av Hamilton (31 oktober 2007)

Fotograf på tierpidag.se

Dr Snuggles
956 Inlägg
31 oktober 2007
Om jag får låna tråden en snabbis så har jag ett litet problem också . Jag har kopplat så jag får datorns bild på tv´n osv, men bilden är alldeles för stor för tv´n, så jag ser inte hela skrivbordet eller vad man ska säga, på tv´n då. Har fipplat med inställningar och upplösningar hur mycket som helst, men inget hjälper ..
Nån som har någon idé ?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
31 oktober 2007
Att du inte kollar på Sweclockers istället?

Sök