4375
Sök

Baslåda bygge. (golf2)

17 Inlägg
7 november 2005
Trådstartare
Hejsan.

Jag hade tänkt och bygga en baslåda till min golf, jag anväder mig av dubbla mds fanatic fatboy 10".  Men vet inte hur lådan ska byggas för att få ut det bästa ljudet. Ni som har lite koll på detta med golf bygge kan ju höra av er. mhv ludde

Honda Civic Hatchback -95
6 Inlägg
8 november 2005
Ta kontakt med "åkeson" här på garaget. Han hade ett jävligt bra bygge i sin golf 2:a med två dls 10" om jag inte mins fel. Din låda bör väl vara liknande även om det är MDS.

SOT Car Club Sweden
www.sot.ccs.8m.com

4 554 Inlägg
8 november 2005
hade en eclipse10a i en sluten 40liters låda.. fungera kanon.. se bara till å ha nått rejält som driver dom så kan dom spela bra.. men va försiktig me just fatboy då dom gärna vill spricka i membranet men antar du har garanti

BMW Power
2 362 Inlägg
8 november 2005
har 2 st jblor gt i en 93liters låda tongue . fast som sagt inget "ljudbygge" om man så kan kalla det.. bara en fet låda i skuffen.. och nej du får ingen yta över.. kanske för en plastpåse.

BMW, bogsering med wire :/

21 761 Inlägg
8 november 2005
På mds.se finns både lådförslag och ritningar på olika lådor.

17 Inlägg
8 november 2005
Trådstartare
Tack för alla tips smile. Vad blir bäst tro, funderar på och sätta basarna på en viklad sida, så att ljudet stutsar mera mot bakrutan, tycker det borde blir bättre ljud då. vad tycker ni?

859 Inlägg
9 november 2005
I en golf spelar det mindre roll hur du vinklar basen, men testa om du har möjlighet.

MVH Theo

"A Johlsson"
302 Inlägg
9 november 2005
Vinklad mot bakrutan gav bäst ljud, iaf enligt min mening och erfarenhet, testat olika vinklar med dubbla 12'or/enkel 12'a och när den spelade upp mot bakrutan så fick jag bäst ljud med kitt val av utrustning. Spelande rakt bakåt är oxå ett alternativ, det ska jag gå efter med nästa bygge i mina mk2'or.

75 Inlägg
10 november 2005

Har bytt namn till ''Robininfocus'' pga bilbyte..

Sök