3102
Sök

Försök allt med Slutsteg & Högtalare! Finns det någon räddning?

Newbie
15 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Jag har verkligen försökt allt nu.. steget vill bara inte gå igång, ens reagera. visst när jag stänger av stereon lös röd lampa, vilket indikerar att något är fel.
Fick låna ett annat slutsteg av en bekant och kopplade på exakt samma sätt. Det funkar som det ska och lampan lyser Grönt.
Okej, let's koppla in högtalarna då! Men vad händer? jo, ingenting! aja tänkte jag då, nu när min kompis steg funkar borde ju allt vara som det skulle, men icke!
Kan det vara fel på högtalarna också? Jo jag tog + & - (högtalar) kablarna från "hatthylle-högtalarna" o kopplade in i mina nya högtalare, och gissa vad som hände? Rätt gissat.. Nada!! Man blir ju deprimerad, ska det vara så jäkla krångligt för en nybörjare att få någorlunda bra ljud i bilen?! Eller är jag bara en idiot? (ni får kalla mig idiot).
Chansen att både steg och högtalare inte ska funka måste ju vara en på miljonen, så något grovt fel måste jag ha gjort från hela början.
Eller är det fel på grejerna..?

Paketet är MaxGear Baspaket från Totalljud 1995:-     Ren skit eller..?

Over and out

1 585 Inlägg
2 november 2007
om du tar ditt steg i din polares bil då? kan det vara så att du har kopplat fel i stereon då fungerar inte högtalarna:P svårt att bara säga så dära vad felet kan vara men man får helt enkelt hålla på och prova sig fram.. ta gärna hjälp av folk som kan mycket om billjud åk till nån som säljer billjud så hjälper dom dig nog..smile

Sök