2326
Sök

Kvinnor på vägen en trafikfara eller ej?

1 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
Tja!!!

Kan börja me att säga att jagi nte har något emot att vissa kvinnor har körkort men hon som jag kommer berätta om  har jag väldigt stroa problem me att de har körkort yikes

Det hela började med att vi skulle in till stan som vanligt när man vill ha en parkeringsplats så är det fullt.
Så vi cirkulerade runt för att leta efter en ledig plats, så ser vi en som ska backa och köra där ifrån perfekt tänkte vi. Så vi stannade så var det lite för kort avstånd så han kom inte ut med sin bil, så börjar vi backa bakåt men tror ni inte KVINNAN i bilen bakom står kvar!
Så försöker min polare få igång att hon ska backa men istället kör hon upp millimeter när hans bak och hänger på signalhornet och blinkar med helljusen. Så försöker min polare igen att få henen att backa bakåt men de går inte.
Så flyttar han som skulle ut in sig så vi kommer för bi så tack vare en kvinna som köpt sitt körkort på en loppmarknad förlorade vi en parkering   

En sak fattar jag inte, ser man inte att folk backar bakåt för att släppa ut någon? Begriper mig inte på kvinnor med småbarn som kör sina stadsjeppar som de knappt kan kontrollera. De sitter och pysslar om sina små barn under tiden de kör. De e fan den sjukaste trafikfaran som finns på vägen.

Vad skulle ni göra i den situationen?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
3 november 2007
klivit bett en polare kliva ur bilen och fråga ifall kärringen visste vad en backväxel va för något och bett henne köra bakåt

Team Insane Racing

Son Of Murphy
782 Inlägg
3 november 2007
Jag skulle ha tutat o blinkat med backljuset... Kvinnan kanske inte uppmärksammade att ni backade.
Sen hade jag stannat när hon parkerat o skällt ut henne efter noter!

Stadsjeepar = No good!
Kvinnor i trafiken = Oftast No good!
Kvinnor i trafiken med stadsjeep = Ja vad säger man! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Hmm.
3 november 2007
Alla kvinnor kör inte sådär... Så klart som fan de ska ha körkort. Men hon i ditt exempel.... ja du ^^. Jag hade gått ut och bett henne backa biljäveln, och fråga varför i helvete hon tuta:P.

Ungefär så.

Det gäller ju att se vad som händer några billängder bort. Hon fattade väl itne varför du inte körde rakt fram utan ville backa där, haha.
Senast redigerat av Hmm. (3 november 2007)

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
3 november 2007
Kvinnor som kör brukar faktist vara rätt bra förare (dock inte alla) så de e nog inte mer trafikfara på så sätt. Men på sommaren när tjejer är lite lättklädda och går på trotoaren bredvid vägen, då är de trafikfara...

mvh Dennis

Thorssa
3 november 2007
Finns många skräckexempel i trafiken, både kvinnor och män. Oftast när det gäller såna här grejer där det antingen är illvilja eller ren dumhet så är det medelålders människor. När det gäller äldre människor är det snarare ålderna som tagit ut sin rätt.

874 Inlägg
3 november 2007
Om man inte kan köra bil så spelar det ingen roll om man är kvinna eller man, Jag kan irritera mig lika mycket på 80-åriga Agda som är ute å söndagskör som jag kan irritera mig på 18-åriga Anton som är ute och tok kör. hmm...hmm

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

874 Inlägg
3 november 2007
whitesnake skrev:
Kvinnor som kör brukar faktist vara rätt bra förare (dock inte alla) så de e nog inte mer trafikfara på så sätt. Men på sommaren när tjejer är lite lättklädda och går på trotoaren bredvid vägen, då är de trafikfara...

mvh Dennis

haha..sant sant big_smile

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
3 november 2007
Jag hade gått ut och frågat henne om jag ska lägga i backen åt henne

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

741 Inlägg
3 november 2007
Jag hade gått ur min bil o gått fram till hennes bil och öppnat förardörren, sedan hade jag vrålat kärringen i ansiktet tills jag blev illröd att hon ska backa bil helvetet sen slängt igen dörren och satt mig i bilen igen..
Senast redigerat av Joo (3 november 2007)

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
3 november 2007
Jag skulle kunna rabbla upp väldigt många exempel när kvinnor betett sig konstigt i trafiken.
Men jag kan likväl rabbla upp ett otal (många fler) exempel på när män, och då ofta män i de yngre åldrarna beter sig som att de aldrig satt sin fot i vägverkets lokaler.
Varför ser jag i 9 fall av 10, yngre män med "tokstylad"/"bonnstylad" bil som hetsar sina medtrafikanter?
Där kan man tala om att förstöra trafikrytmen.. faster Eda 78 år som håller 68 på 70-väg blir plötsligt obetydlig i jämförelsen.
Men, som alltid, är detta ett solklart exempel om rop från dessa enligt devisen:
"jag vill synas, höras och märkas", för annars finns man inte.. eller hur var det nu?

Kontentan är: Det spelar ingen roll om du är man eller kvinna, ung eller gammal – det kommer antagligen alltid att finnas människor i varje ”kategori” som kör som idioter!
Därav kan jag ej godta att trådskaparen efter ett exempel klassar kvinnor som ”de som kör sämre”.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 november 2007
den förlorade platsen, fick hon den, det är kanske därför hon väntade eller? när det gäller dåliga förare, har vi först unga killar som fick nyss körkort och tror att dom kan allting om hur det går i trafiken, inte ta ansvar och inte ser att finns andra trafikanter.
och som Whitesnake skrev är också rätt. det räcker att man vrider huvet  så är det kört. MVH.
Senast redigerat av alain (3 november 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
3 november 2007
Håller med jonesono.

/Gormanz

huh?
10 427 Inlägg
3 november 2007
Tycker tjejer brukar vara mer hetsiga och ouppmärksamma i trafiken.
Gamla tanter är ju värst, skiter i väjningsplikt och stirrar skräckslaget på
en när dom rullar ut mitt i ens väg när det är dom som ska väja. tongue

3 Inlägg
3 november 2007
www.frau-am-steuer.de  smile
värst tycker jag är killar 18-30 i pappas BMW, ett under att jag inte manglat dom men min buss än...

1 174 Inlägg
3 november 2007
kvinnor e inte bara farliga bakom ratten hurru wink

även fall det står något snygg tjej vid busshålls plattsen så händer det att man blänger lite över axeln å då kanske man vinglar till å kör in i en refug? wink

BMW-328I
3 november 2007
För mycket att skriva om, kvinnor ojojoj. lol

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
3 november 2007
maskinwallin skrev:
www.frau-am-steuer.de  smile
värst tycker jag är killar 18-30 i pappas BMW, ett under att jag inte manglat dom men min buss än...

hahaha http://www.frau-am-steuer.de/videos.htm

många roliga filmer på kvinnor som inte kan köra big_smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

295 Inlägg
3 november 2007
Det tycker ja inte.. snarare tvärt om..

helt galen
388 Inlägg
3 november 2007
Visst finns det kärringar som inte kan köra bil, parkerar innan varje rondell och väntar en minut eller så innan de vågar sig in i rondellen, som behöver en kvart på sig att ta sig ut från en parkering osv, men det är inte dem jag stör mig värst på.
En missad p-plats är aldrig kul, det kan jag hålla med om, men när Evert 85 år kör rakt ut i en korsning utan att se sig om, eller försöker köra mot trafiken, missar stoppljus, drar sig åt vänsterkanten för att svänga höger UTAN att blinka och kör rakt in i rondeller utan att se sig omkring, då är det FARLIGT.
Fler farliga typer är de grabbar som tror att de äger vägen och alla ska anpassa sig efter dem. Kör mkt hästtransport och ibland väntar man bara på att det ska smälla. Jag kör INTE som någon bromskloss, ligger och vinglar mitt i gatan osv men jag kör fortfarande levande last, har längre bromssträcka än normalt och kan inte blåsa på fullt i kurvorna. Att det finns mongon som roar sig med att kasta sig in rakt framför mig med mycket snål marginal och gärna ställa sig på hejdaren för att själv ha avstånd till bilen framför mig när jag ligger i runt 90 på 70väg, det gör att jag börjar fundera på hur folk är funtade. Lämnar man lucka på m,er än fem meter så SKA det bara in en bil där, oavsett om det är en, två eller tre filer... Och helst ska det tvärbormsas. Annat poppis är att krypa upp så nära i röven på trailern att hästen skulle få sällskap om jag behövde bromsa.
Idag träffade4 jag dock tomten som fick mit att tro att världen är full av idioter... I lång ganska brant uppförsbacke kommer han på en påfart, lägger sig jämnsides med hästtrailern framför mig - som släpper av en aning för att visa att han kan gå in framför, då BROMSAR han och fortsätter ligga jämnsides med bil/trailer. Nu är han nere i 75 km/h på en påfart till 110väg och bil med släp/levande last får bromsa hårt för att idioten inte har minsta grepp om samarbete...

Hellre 20 missade p-platser än att vara nära att smälla med släp för att folk har hittat sitt körkort i ett kornflakes-paket...

Varför åka fort när man kan åka brett?

Sök