Hej, jag skulle vilja ha lite hjälp angående i första hand all elektronik när det gäller att byta motor, jag har en Sierra från 93 med en 2.0L EFI DOCH motor, och vill nu sätta in en 2.9L V6.a och låda från en scorpio.
Har läst runt men hittar som inge bra kommentarer om det hela, så svar uppskattas.
Så jag undrar över all elektronik eftersom jag vet att det finns ungefär hur många olika kontakter som helst på domdära motorerna, (har bytt motor i den förut, dock då till en likadan) så går det i princip bara ta "styrboxen" (vet inte exakt vad den heter men sitter i alla fall bakom handsfacked på sierror och Scorpios) och kablarna till den och koppla in i sierran bara, eller är det en massa modifiering som måste göras osv?
och sen får ni gärna komma med kommentarer om vad som annars kan vara nått att tänka på, som jag skulle ha nytta av att veta, och om ni har nå tipps på vad som kan behövas bytas när jag liks har motorn nere på golvet och är enkel att komma åt,
inga kommentarer är för stora eller för små. . . i princip
Tack på förhand
P.S. En fråga till alla som säger att det är billigare att köpa en cossie. . . . inte fan kostar det 80K att byta motor inte? då gör ni ju nå fel :o