3112
Sök

Frågor angående trim till 230 f motor !!

39 Inlägg
12 december 2007
ska du köra på etanol så måste du höja soppatrycket till 4-5bar. ställbar btr är det som gäller. och när ta spridare från v70t 2.5t 334cc de bruna, kolla alla slangar att de inte är spruckna. när du börjar köra på e85 så efter några mil kommer bilen säkerligen bärja gå som skit o du får byta soppa filter minst 3 gånger (210kr styck) ,skitgöra. helst sänka tändningen, min spika satan. jag har hållt på halva dan i dag med att få min att gå bra.. gjort rent ledningar de helt nya spridarna o fuelrail o alllt. tycker verkligen inte att det är värt allt slit.
köp en k-kam o en 531 topp, kläm ihop btr 2mm, extraktor eller porta orginal grenrör , o matchporta insuget. öppet filter.. om du planar toppen mer än ca 1.2mm så ändras tändningen 2.2grader ungefär.. och kamremmen blir slapp. finns med en kugg mindra att köpa på kg..
det är det bästa tycker jag till rimligt pris. då går den rätt bra , lätta inte något svänghjul för då tappar du massa NM (vrid) om man åker på höga varv kan det vara till fördel med lätt svänghjul.
kämpa påå.

varvstopp är bättre än sex:)

812 Inlägg
13 december 2007
funderar på hur dom kan få en bil att gå med fördelaren i bak kant genom  att kapa i en kam från en gammal model som är kortare?? nån som kan besvara de??

man lever bara en gång..

39 Inlägg
13 december 2007
jag kolla på 2 kammar härom dagen o de var lika långa , en med spår o en utan så har man livlig fantasi så går det nog, men härdningen kan man ju säga ajöss till_P

4 670 Inlägg
13 december 2007
skulle bara vilja fåga. hur mycket skulle allt gå på som han skulle behöva göra på sin bil för att få upp dom där hästarna han är ute efter?

Och hur mycket skulle det gå på om han istället satte på en motor med stress fläkt? bara en fråga!

39 Inlägg
13 december 2007
skriv en egen tråd vettja, han vill ju inte ha turbo utan som sagt riktiga hästar:)
Hans tråd du vet:P

4 670 Inlägg
13 december 2007
Fubbarn skrev:
skriv en egen tråd vettja, han vill ju inte ha turbo utan som sagt riktiga hästar:)
Hans tråd du vet:P

ja det är hans tråd det var bara en enkel fråga...

Sök