3519
Sök

Var köper jag xenon-liknande lampor?

...
227 Inlägg
8 november 2007
Linusj skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=yVuSSdZNsZw roll

det där är iofs på engelska = england ... skicka en sida på svenska så kanske jag kan fundera på att plocka bort mina xenon ... (eller njae.. det lyser för bra för att inte finnas på bilen roll)

haha fast han va ju cp i slutet.. "more glare, less light" ... vadå mindre ljuse?! det lyser ju hur bra som hellst... men man får ju ställa ner ljusbilden lite mer mot vanliga lampor men det lyser ju ändå 100% bättre...

ONT: trådskaparen vill dock ha lookalike till dimljusena och dom har man ju inte på lika ofta (om man ska vara laglig...)

Ärligt talat stör jag mig mer på folk som kör med dimljusen och/eller felinställda lampor än folk som är vettiga och har gjort en xenon konvertion.
Senast redigerat av klinder (8 november 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Entreprenör
1 286 Inlägg
8 november 2007
Lindberg88 skrev:
NiKeMaN skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Är inte 1098 lite dyrt???

Är det dyrt????

Jämför gärna priserna med xenonkungen, xenonbutiken.se och dom andra konkurenterna så får du se. tongue

Jag tycker det är dyrt, har sett sidor som säljer för 995:- satsen och äger 3 sådanna satser och det har aldrig varit något krångel med dom, köpte dock mina via ebay och fick betala ca 750 kr satsen inkl. frakt.
mvh

Du HAR Sett för 995 ja - fast trimmabilen.se har hjöt till 1145 nu.. Och är alltså dyrare.

Från utlanden för dom pengarna du snackar om så har man i praktiken ingen garanti. Dessutom så kanske man får betala moms och tull för det också - och då är det inte lika billigt.

// Niklas Johansson

BilstereoNörd
576 Inlägg
9 november 2007
100% X-enon är oftast sant!!! För det är gasen som heter xenon som används i lampan..
Så det kan mycket väl vara 100% av den gasen, den är inte dyr på nått sätt..

Vill ni vara säkra på att det är "äkta" xenon så gå efter den rätta benämningen HID..
Är det inte HID så är det ingen riktig starkt lysande xenonlampa med 400Hz ljusbåge utan glödtråd.
HID = High Intensity Discharge...

// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Sök