2616
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

1 997 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
plumpen:
Bugar mig för den härliga kommentaren, Tack så mycket! Riktigt skoj att höra! big_smile
Parhus säger du... Vad håller ni på göra med det då? Jaa, de tycker ja du ska göra!
Tack igen! big_smile

n3rmin:

Jag skrev en kommentar. Kolla på din sida. smile
Tack så mycket! Haha, mer bilder? Tycker de är ganska lagom som de är. Eller? tongue

g60Racing:

Okej, okej. Meguilars? Låter som att de där "Meguilars" är nåt bra polermedel, blir till att leta på stan verkar de som, och sen köpa om de finns. Man kan väl använda autosol först, Eller det är kanske onödigt? Jaa, så vitt jag förstått så verkar det bra. smile
Tack för informationen förresten! big_smile

76 Inlägg
27 november 2007
jag gjorde som så att först körde jag med en roterande stålborste sen slipade jag allt med 400papper sen våtslipade jag med 1200 papper så man kunde se en suddig spegelbild efter det tog jag autosol och till sist detta medlet jag köpte idag. Blev ett riktigt bra resultat. Ska försöka knäppa en bild imorn så får du se hur det ser ut! smile

http://www.meguiars.com/?wheel-care/NXT … tal-Polysh En sån burk är det jag köpte!
Senast redigerat av g60Racing (27 november 2007)

1 997 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
Lite tankar kring framtiden...

Sitter och funderar vad jag ska göra på bilen, efter jag har polerat upp grejerna jag håller på med...

Jag har ju en massa planer, men de kostar pengar (Se första sidan av tråden)

Har funderat lite på fortsatta poleringsarbeten, säg gärna om du tycker de verkar bra eller dåligt, okej? smile

Det här är alltså det jag har funderat på...

Polera upp insugsrören. Alltså de rör som man skruvar fast insuget i, är gjort i gjutjärn, syns inte så mycket. Men skulle nog göra lite skillnad...

Polera upp locket till kylarvätskekaggen. Borde gå "snabbt". Är gjort av metall. Troligtvis aluminium eller liknande.

Polera upp bromsservon. Den stora runda metallgrejen.

Polera upp BLOCKET. Haha. De kan ju gå om man vill. lol De är nog lite drömmar där menmen... big_smile

Polera upp insidan av huven. Alltså de som syns av huven när man öppnar den. Kan lägga upp en bild så ni fattar.

Sen den sjukaste ideen av alla. Högglanspolera HELA karossen. INSE tiden de kommer ta. Haha. big_smile Men, de blir ju ganska mycke billigare än att lacka. Samma sak här, lite drömmar kanske... tongue

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/198839_3a5pg6.jpg
Insidan av huven, även undersidan. Tänk att man kollar på huven sen ser man motorn där. Vore rätt trevligt va? big_smile

Andra förslag eller klagomål är somsagt välkomna!
Kom gärna me kommentarer nu! Vill jättegärna höra vad ni tycker! big_smile
Senast redigerat av Galad8 (27 november 2007)

1 997 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
g60Racing skrev:
jag gjorde som så att först körde jag med en roterande stålborste sen slipade jag allt med 400papper sen våtslipade jag med 1200 papper så man kunde se en suddig spegelbild efter det tog jag autosol och till sist detta medlet jag köpte idag. Blev ett riktigt bra resultat. Ska försöka knäppa en bild imorn så får du se hur det ser ut! smile

http://www.meguiars.com/?wheel-care/NXT … tal-Polysh En sån burk är det jag köpte!

Okej, Tackar så mycket! big_smile
Lite klokare blev jag nog. Hehe.
Okej, gör gärna det, ska bli kul att se! smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
27 november 2007
Helt underbart detta ju.. huven va  en riktigt trevlig ide.. winkwink vågar knappt tänka på var detta projekt hamnat när jag är hemma i sverige på söndag igen.. hehe

1 997 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
GurraG skrev:
Helt underbart detta ju.. huven va  en riktigt trevlig ide.. winkwink vågar knappt tänka på var detta projekt hamnat när jag är hemma i sverige på söndag igen.. hehe

Tack ska du ha. big_smile
Joo de skulle va rätt trevligt tror jag med!
Haha, bäst att inte fundera så mycket. Du får väl se hur de ser ut när du kommer hem.
Hade så trevlit i Paris nu! smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
27 november 2007
Klart jag ska ha det trevligt.. big_smilebig_smile Men polera och fixa så huven glänser tills jag kommer hem.. för vad vore sierran i all sin glans om inte gustav bland glansen fanns?? tongue

1 997 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
GurraG skrev:
Klart jag ska ha det trevligt.. big_smilebig_smile Men polera och fixa så huven glänser tills jag kommer hem.. för vad vore sierran i all sin glans om inte gustav bland glansen fanns?? tongue

Måste ju bli klar me de andra först. Men jag ska ha det i åtanke! big_smile
Haha, nej precis. tongue

Svartrök Performance
40 Inlägg
27 november 2007
en sak som du måste tänka på i all dit polerande är ju att vanlig plåt börjar ju rosta om du högglanspolerar det.. går ju bara att polera rostfritt å alu.. för ska du högglanspolera vanlig plåt så måst du ju lägga på klarlack å de blir aldrig lika blankt åsså släpper det JÄTTE lätt..s

62 Inlägg
27 november 2007
Som ja ser på de så är de upp till dig hur långt du vill gå me polering m.m. Men ja kan garantera att du får nog sveriges finaste Ford om du gör de winkbig_smile Med tanke på poleringen under huven så cool

1 997 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
Grane_Dieselpower skrev:
en sak som du måste tänka på i all dit polerande är ju att vanlig plåt börjar ju rosta om du högglanspolerar det.. går ju bara att polera rostfritt å alu.. för ska du högglanspolera vanlig plåt så måst du ju lägga på klarlack å de blir aldrig lika blankt åsså släpper det JÄTTE lätt..s

Det va nåt att tänka på faktiskt...

1 997 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
Sputnikk skrev:
Som ja ser på de så är de upp till dig hur långt du vill gå me polering m.m. Men ja kan garantera att du får nog sveriges finaste Ford om du gör de winkbig_smile Med tanke på poleringen under huven så cool

Hahaha. big_smile
Den tackar vi för! Vi får väl se hur långt jag vill gå.

Men det som Grane sa var nåt att fundera på faktiskt...

4 506 Inlägg
27 november 2007
Tjenare Innan du går på hela bilen kan det vara bra å veta att du inte kommer att få köra med den i det skiket! PGA för mkt Bländningsyta! Du skulle bli som en stor spegel och blända varena en jäkel så dom kör av vägen haha smile

Kan du andas kan du dö.

1 997 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Tjenare Innan du går på hela bilen kan det vara bra å veta att du inte kommer att få köra med den i det skiket! PGA för mkt Bländningsyta! Du skulle bli som en stor spegel och blända varena en jäkel så dom kör av vägen haha smile

Hahaha. lol
De skulle ju va dumt om nån kör i diket på grund av "lacken"
Kanske inte ska polera upp den ändå. Men motordelarna skulle ju bli snyggt om man fixa upp tycker jag. big_smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
28 november 2007
Ohja, och du är ju en bra bit på vägen.. bara fortsätta nu ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

17 Inlägg
28 november 2007
tveka inte bara å börja :p

1 997 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Ohja, och du är ju en bra bit på vägen.. bara fortsätta nu ;D

Haha, har ju knappt börjat. tongue Men tack iallafall! big_smile
Vet inte om jag orkar skruva nåt ikväll. Har stått i rätt mycke i skolan idag och så. Men vi får se... smile

1 754 Inlägg
28 november 2007
Fixa bilen till utställningsskick kanske skulle vara en bra ide?

Jag kan inget om allt.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 november 2007
idén med insidan av huven kommer bli skitbra big_smile
Fortsätt polera bara smile

mvh impa

1 997 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
Jaacke skrev:
tveka inte bara å börja :p