3112
Sök

Nizzan (200sx S13) - Bänkad och klar

1 752 Inlägg
9 januari 2008
#161
Du är så flitig du Jens!!big_smile Kan du inte smitta av dej lite på en annan eller??tongue Vad är det som är prio nummer 1 just nu då??smile

//Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 741 Inlägg
9 januari 2008
#162
Oboy6 skrev:
tecman skrev:
Hur kan hennes motorrum bli lika fint då hon överger ca18det motorn tongue

hur många meter avgasbandage blev det för ditt grenrör?
Vem ha sagt att det ska vara en CA18DET? smile

Köpte en rulle på meknomen. Vet inte hur mycket jag använde då det blev en stump över..
Hmm.. Ok för mig så kunde jag bara linda halva grenröret med en rulle. Men det var 25mm brett och 15m långt.


Det ser ju helt klart bra ut det du gör.
(Ingen motor är finare än ca18det bör ni veta tycker jag smile )
Senast redigerat av tecman (9 januari 2008)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

369 Inlägg
9 januari 2008
#163
sätt i båda stolarna om du ska besikta smile

jag besiktade med en stol senaste jag var och besiktade och då gick den inte igenom så va på den säkra sidan och montera båda 2 så går det nog bra ska du se smile


1 503 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#164
Hehe, måste ju få färdigt på bilen Kalle smile Kul med alla uppmuntrande kommentarer, får mig verkligen att jobba ännu mer. Blir till att besikta med 2 stolar då, onödigt att få anmärkning på den skitsaken tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

kevlar_soul
9 januari 2008
#165
Nu ska jag vara helt jävla ärlig.. Jag är avundsjuk på dig.. Du har verkligen lyckats med motorrummet. Du skall vara stolt när du visar upp motorn i sommar!

Lycka till!

4 670 Inlägg
9 januari 2008
#166
kevlar_soul skrev:
Nu ska jag vara helt jävla ärlig.. Jag är avundsjuk på dig.. Du har verkligen lyckats med motorrummet. Du skall vara stolt när du visar upp motorn i sommar!

Lycka till!
Han har lyckats riktigt bra me motorutrummet.. man får hoppas att man kan få de någolunda snyggt i ens eget men blir nog svårt!


1 503 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#167
smile Du vet att ditt me ser skitbra ut Kim!! Men tack i alla fall smile

Och Micke, jag är säker på att ditt kommer bli kanon. Kör på gult som du sa, kommer bli skitsnyggt!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
9 januari 2008
#168
Oboy6 skrev:
smile Du vet att ditt me ser skitbra ut Kim!! Men tack i alla fall smile

Och Micke, jag är säker på att ditt kommer bli kanon. Kör på gult som du sa, kommer bli skitsnyggt!
man får ju hoppas på de...
men se till o få in den till plåtslagarn så du kan lacka skiten.. så kan ja hjälpa dig matta ner den..


1 503 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#169
mickius skrev:
Oboy6 skrev:
smile Du vet att ditt me ser skitbra ut Kim!! Men tack i alla fall smile

Och Micke, jag är säker på att ditt kommer bli kanon. Kör på gult som du sa, kommer bli skitsnyggt!
man får ju hoppas på de...
men se till o få in den till plåtslagarn så du kan lacka skiten.. så kan ja hjälpa dig matta ner den..
Hehe, jo den ska banne mig in snart. Tack för att du erbjuder hjälp men jag vill ju göra så mkt som möjligt själv vet du smile Farsan måste hjälpa att lacka, plåtis att byta skärmkanter och Niina som alltid hjälper till är det enda jag tillåter. Vet inte varför men man känner sig mkt nöjdare när man skapat bilen själv, jag i alla fall..Men jag vet att du alltid är villig att hjälpa till och det är jag tacksam för.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
9 januari 2008
#170
Oboy6 skrev:
mickius skrev:
Oboy6 skrev:
smile Du vet att ditt me ser skitbra ut Kim!! Men tack i alla fall smile

Och Micke, jag är säker på att ditt kommer bli kanon. Kör på gult som du sa, kommer bli skitsnyggt!
man får ju hoppas på de...
men se till o få in den till plåtslagarn så du kan lacka skiten.. så kan ja hjälpa dig matta ner den..
Hehe, jo den ska banne mig in snart. Tack för att du erbjuder hjälp men jag vill ju göra så mkt som möjligt själv vet du smile Farsan måste hjälpa att lacka, plåtis att byta skärmkanter och Niina som alltid hjälper till är det enda jag tillåter. Vet inte varför men man känner sig mkt nöjdare när man skapat bilen själv, jag i alla fall..Men jag vet att du alltid är villig att hjälpa till och det är jag tacksam för.
klart måste ju ställa upp för vännerna... men ja förstår dig med.. ja tycker me de e roligare o göra saker skälv.. för då vet man att man gjort allt skälv o kan känna sig stolt!


julgran
214 Inlägg
9 januari 2008
#171
Ser lovande ut, följer detta projekt med spänning. Ska bli kul att se hur det slutar. smile


1 503 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#172
Idag har det blivit ännu blåare i motorrummet. Blev ett paket blå vacumslang som monterades.

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/228634_tvltj7.jpg

Har även börjat med tändkåpan. Ska jämnas till och sedan kläs med kolfiberfilm. Kommer bli så snyggt smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/228638_q6wsa7.jpg

Nu börjar lackeringen närma sig. Har suttit och funderat över många olika kombinationer över hur det ska bli. Och nu har jag det färdigt, men bara i mitt huvud smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/228658_dqf3m0.jpg

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
11 januari 2008
#173
Bara te o berätta big_smile


1 503 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#174
mickius skrev:
Bara te o berätta big_smile
big_smile Nedå, bara till att vänta och se!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
11 januari 2008
#175
Oboy6 skrev:
mickius skrev:
Bara te o berätta big_smile
big_smile Nedå, bara till att vänta och se!
haha blev snyggt i motorutrymmet.. hur många meter gick åt?


1 503 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#176
mickius skrev:
Oboy6 skrev:
mickius skrev:
Bara te o berätta big_smile
big_smile Nedå, bara till att vänta och se!
haha blev snyggt i motorutrymmet.. hur många meter gick åt?
Köpte ett färdigt paket på 2 m och det räckte precis. Skulle kunna tänka mig en bit till om man ska ha till vattenkylaren. Men det blir att inhandla från biltema nästa gång man har svängarna förbi då den slangen behöver ha en något större diameter.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

kevlar_soul
11 januari 2008
#177
Motorrummet blir ju så jävla snyggt!smile JAG ÄLSKAR DET RENT UT SAGT! Det ända jag kan ogilla är luftfiltret som ser igendammat ut på något sätt.. Varför inte köpa något flashigare, helst något blått?

1 752 Inlägg
12 januari 2008
#178
Fan vad vackert det blir Jens!!!big_smile du har inte lust o putsa lite i mitt motorrum med?tongue Men tycker allt att du ska avslöja lite mera om hur lackeringen kommer o bli iaf..!wink O så vill jag oxå passa på o hålla med Cim!smile Ett blått luftfilter vore kanoners!wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

325 Inlägg
12 januari 2008
#179
blått är bara såå porrigt under huven tongue men tycker också det skulle platsa med ett nytt filter wink keep up!


Dann3
12 januari 2008
#180
Tjena Jens dann3 här wink

Tycker det ser lovande ut ditt projekt tongue

Angående bilen så tycker jag du sall polera upp insuget så det matchar motorn hehe sedan så kunde du nog som dem andra också sagt köpa ett nytt filter det du har nu ser lite skabbig ut wink

Du kommer inte hinna blir klar till ELMIA 2008? eller?

Tror jag kommer köra dit med Calibran!


Sök