2971
Sök

Grovt vållande till annans kroppsskada och smitning, vad är straffet?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Ja, är det någon som vet vad det kan bli för straff för en sådan dom?

Det är alltså en som kört på en annna med avsikt och sedan smitit.
Kan tillägga att prövotiden på körkortet är kvar. Det borde ju spela roll i detta fall?
Borde väl bli av med körkortet?

Några idéer på straff?

/Petra

I do it my way

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
8 november 2007
Smitning blir man ju av med kortet oavsett om prövotid eller ej, det som skall skilja e ju att man får göra om alla prov om prövotid finns kvar

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Tjohoo!

Hrm... Hoppsan... Stackars tös wink tongue

Tack för svaret smile

I do it my way

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2007
Ifall personen är över 20 så skulle jag gissa på ett par månader med tanke på kombinationen av brott.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
8 november 2007
BadGirl_854T5 skrev:
Tjohoo!

Tack för svaret smile

jo hur jävla stort misstag man än gör lär det inte bli bättre av att man smiter, exakt vad var det som hände då?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Ifall personen är över 20 så skulle jag gissa på ett par månader med tanke på kombinationen av brott.

He he, hon är 21 år. Man kan ju alltid hoppas ;P

I do it my way

1 833 Inlägg
8 november 2007
SMitning är väl rätt grovt. Körkortet är det ju ingen talan om, det ryker, men frågan är vad mer som händer.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
v8rickard skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Tjohoo!

Tack för svaret smile

jo hur jävla stort misstag man än gör lär det inte bli bättre av att man smiter, exakt vad var det som hände då?

Mycket att skriva men jag ska försöka skriva så du förstår.

Tjejen som körde på den andra tjejen kan vi kalla för nr 1 (eller dumhuvudet för dem som vill).

Och den tjejen som blev påkörd nr 2.

Tjej nr 2 står på passargerar sidan där dörren är öppen hon står alltså innanför dörren eller vad man ska säga.

När tjej nr 1 helt plötsligt lägger i backen och gasar på vilket ju resulterar i att tjej nr 2 slås ner av dörren hamnar med en arm under ett däck som tjej nr1 alltså kör över.
Tjej nr2 fastnar på något sätt under dörren och släpas ca 1 meter men kommer tillsut loss.

Tjej nr 1 kör därifrån.

Några frågor? =P

Jag vet, jag är dålig på att beskriva saker. =P

I do it my way

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 november 2007
Jag har en fråga, har tjej nr1 nickat en handgranat? Hade hon ens ett syfte till varför hon gjorde så?

EDIT: spelar dock ingen roll om hon hade det men då kanske man får reda på varför hon gjorde det bara av nyfikenhet tongue
Senast redigerat av TFkarlsson (8 november 2007)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

66 Inlägg
8 november 2007
Dedär låter nästan också som misshandel i mina öron. icke speciellt smart kvinna dedär neutral

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2007
BadGirl_854T5 skrev:

då har vi en sak gemensamt lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2007
BadGirl_854T5 skrev:
FireTraXX skrev:

He he, hon är 21 år. Man kan ju alltid hoppas ;P

Då är det ingen omöjlighet att hon får fängelse.

Eftersom att hon är över 20 så kommer garanterat åklagaren att yrka på det.
Jag lyckades slippa undan fängelse för att jag bara var 19 när jag åkte fast för misshandel.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fundersam
126 Inlägg
8 november 2007
BadGirl_854T5

var ettan och tvåan ovänner eller varför får man en sådan idé och skada den andre? Åkte de i samma bil?

galet...

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Jag har en fråga, har tjej nr1 nickat en handgranat? Hade hon ens ett syfte till varför hon gjorde så?

EDIT: spelar dock ingen roll om hon hade det men då kanske man får reda på varför hon gjorde det bara av nyfikenhet tongue

Du undrar alltså varför tjej nr 1 körde över nr 2..?

Fanns ingen anledning, tjej nr 1 är förmodligen psykiskt störd. Skojar inte men så är det. He he.

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
BadGirl_854T5 skrev:

då har vi en sak gemensamt lol

Göttans ;P

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Texi skrev:
BadGirl_854T5

var ettan och tvåan ovänner eller varför får man en sådan idé och skada den andre? Åkte de i samma bil?

galet...

Nja, ovänner och ovänner...

Nr 1 är tillsammans med nr 2 s ex pojkvän (nr 2 och killen har barn tillsammans) och nr 1 har barn tillsammans med en annan kille lol Ja jag vet, mongo från kongo...

Detta är Mariestad mina vänner... ^^

Det hade ju varit annat om nr 2 kört över nr 1 men så är ju inte fallaet... Nr 2 har ju inte gjort nr 1 något.

Och ja, nr 1 borde klassas som spykiskt störd på riktigt. Detta är inte det enda hon gjort.

Blir arg bara jag tänker på fanskapet... roll

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Dem åkte inte i samma bil heller.

I do it my way

1 453 Inlägg
8 november 2007
Vad menar du med "grovt vållande" ?

654 Inlägg
8 november 2007
Undrar lite mer saker:
Fanns det nått agg,hat eller liknande mellan Nr1 och 2 under stunden/tiden detta inträffade?
Märkte Nr1 inte att Nr2 hängde med under/längs med bilen?
Blev det nån form av aggresioner vid tidpunkten som fick henne att köra på det sättet hon gjorde?
Hade Nr 2 gjort något provoserande mot Nr 1 vid tidpunkten?
Hur allvarligt skadad blev Nr 2?
Stannade Nr 1 vid platsen efter att hon upptäckt vad som skett/hon gjort trots att hon ine stannade ögonblickligen?

En tanke kring det hela (innan man vet mer om händelse förloppet) är att Nr 1: åker dit på: vållande av skada på annan,misshandel med motor buret fordon,avsiktligs skadande av person.osv osv.
MEN,vore bra att veta mer om det hela så man kan "gissa" lite närmare om vad som kommer ske.

Sen hurvidare hon hade prövotid kvar eller inte har inte spelar ingen roll i denna sitvation.
Inte heller hur gammal hon är iom att man blir straffmyndig vid 15års ålder idag.

Et senario kan va/bli att Nr 1 var "upptagen" distraherad av att kolla vart hon körde och inte uppmärksammade att nr 2 fastnade i bilen när hon körde iväg.
Sen skall även en ev åklagare ta ställning till hurvidare Nr 1 VERKLIGEN märkte vad som hände.
mer än att nr 1 vart arg och slängde i bakcen och körde bakåt och slog till Nr 2 med sin dörr.
Och sen inte märkte att denne hängde kvar på bilen.

Troligtvis så blir det frågan om vårdslöshet,ev uppsåtlig misshandel med fordon osv.
Senast redigerat av Blida (8 november 2007)

Sök