4374
Sök

Chevrolet S10 xtreme

Najs
8 november 2007
Trådstartare
tjena.
Funderar på o köpa en Chevrolet S10 xtreme.
o har lite fråger
* Finns det några små grjejer man ska tänka  på när man köper dom
* Vad kostar dom "typ" i försäkring

e tacksam för alla tipps o trix jag får.. så skriv gärna även sånt jag inte fråga om men som kan vara bra o veta om just S10 xtremen

tack på förhand

Mvh// Jonte "Najs"

15 Inlägg
8 november 2007
Har inte hållt på så mkt med s10:orna men det är väl som alla andra chevor.. smile

Kolla lådan, så den växlar mjukt å fint när du kör lugnt, och reagerar hårt och snabbt när du gör kickdown, Kolla även så att lock-upen går i som den ska, vid ca 72 km/h.  Chevas växellåder brukar ge sig vid ca 30,000 mil, finns dom som har rullat mer å mindre så klart.

Annars är det väl som vilken bil som helst wink

Försökringen har ja ingen anning om, jag betalar 3000 kr för trafik på min caprice -95 och den står på fassan som är snart 50 iaf.

Mvh simon
Senast redigerat av metal-skalman (8 november 2007)

1 723 Inlägg
8 november 2007
det här är vad jag HÖRT... alltså ingen fakta... s10orna ska visst vara riktiga rackelhögar. Men som sagt, det är hörsägen. Köp en pickis med V8 istället, för det sitter väl en trist V6a i alla s10or? Så blir det både roligare och mer lättsålt när du inte vill ha kvar den.

15 Inlägg
8 november 2007
Inget slår v8 vet du wink  Hade jag varit dig hade jag köpt en Typ 454 ss istället, dom går bra som fan me:)

Najs
9 november 2007
Trådstartare
vist e de skoj som fan me v8 o 454:an e inte fel
men de e de att dom kostar mycke i försäkring men dom kanske inte skiljer så himla mycke..

mvh /Jonas "najs"

Sök