camaro67 skrev:
GrebyAxel skrev:
camaro67 skrev:
Var är mustangen rå? Vad har ford lyckats med för bilar förutom mustangen? Cheva är det med mest själ. Kolla på gammla mustangen, den ser ju inte ut som en muskelbil och dessutom stod den på ett chassi tillhörande en traktor. Falcon!
Mustangen byggdes ju inte till muskelbil,,, de skulle bli en bil som ungdommar skulle ha råd att köpa när den kom plus att den skulle ha överkomlig prestanda. Om den nu byggdes på ett traktorchassi så va de väl under den första årsmodellen, eller första "halvårsmodellen".
Ford har ju lyckats med de mesta, de har dock inte så många muskelbilsmodeller. Mustang, Taurus, Thunderbird, Torino, GT40, cougar mm.
Sen kom cheva med camaro, ett rent plagiat av mustangen...
Å de där med att cheva skulle ha mer själ än Ford, glöm de,,,
Ett rent plagiat vill jag ju inte säga.. Mustangen såg löjlig ut. Inga runda fina linjer ut kantig, ful och tanig. Camaron hade runda linjer, feta skärmar och va betydligt biffigare. Sen är varesig Camaron, mustangen eller Challengern muskelbilar utan de är phonycars. Jag tycker att Mustangen är fruktansvärt överskattad.
APP APP APP ...
Det finns Mustanger som klassas som muskelbil med, tex Bossen på bild en bit upp. Sedan är ju inte du någe partisk i din synd på Mustangen vs Camaro iofs. Man jag tillhör ju den skaran som tycker att GambiaMotors knappt lyckats göra en bil ens värd att kalla "bil"...
Senast redigerat av MrTurbo (1 februari 2008)
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)