3119
Sök

Mustang terror

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 november 2007
Mustang är mycket fin, å ganska rå... Inget mer.
Blir ifrånkörd av mycket, personligen tycker jag en Camaro e bra mkt råare.

Ännu en tråd baserad på "min-bil-e-bäst-syndromet" sorgligt...

Sky´s the limit...

"Lay It Low"
82 Inlägg
10 november 2007
THE BOSS 302

http://www.garaget.org/gallery/archive/9435/187751_qqenb4.jpg
THE BOSS

Behöver nog inte säga så mycke bara att njuta smile

LowLife Army

8 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Ford Mustang 2005 Converitble (screaming yellow) m Do you thing a compare, or, enjoy thee RIDE,,,liro

Mustang lover...

8 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Best CAR SOFAR Golf gti 2000,, BUT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mustang lover...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
1 februari 2008
Ford Mustang, den levande legenden. Det finns inget bättre!!!

http://www.mustangpower.se/289.jpg
http://www.mustangpower.se/mustang14/03/01/008.jpg
http://www.mustangpower.se/mustang15/06/06/14.JPG
http://www.mustangpower.se/crusing2007/10.jpg

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

terazzi
1 februari 2008
En orginal Skyline R32 GTR drar ju en ny mustang orginal wink
Tycker om mustang men att den är överlägsen är ju inte sant!!

En ikon är den oavsett wink o visst fan ger den respekt ^^

43 Inlägg
1 februari 2008
Mustangen är en och alltid varit ikon i usa! Det är den enda rätta bilen! wink dess V8 har alltid varit överlägsen! lol Så fort jag själv hittat ett dugligt jobb så ska jag själv köpa en ny musse big_smile Mustangen äger! wink ingen absolut ingen e så grym som den! RESPEKT cool

The Ford Mustang.. The Legend Lives On..

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
GrebyAxel skrev:
camaro67 skrev:
GrebyAxel skrev:
Även om inte Ford är bäst så har bilarna alltid haft överlägsen känsla. Kolla bara på nostalgin bakom Ford, de kommer inte Cheva ens i närheten av...  Kan vara därför Ford "rockar". Inget bilmärke har ju någon bil som är så rå som mustangen. Den designen är oslagbar.

Var är mustangen rå? Vad har ford lyckats med för bilar förutom mustangen? Cheva är det med mest själ. Kolla på gammla mustangen, den ser ju inte ut som en muskelbil och dessutom stod den på ett chassi tillhörande en traktor. Falcon!

Mustangen byggdes ju inte till muskelbil,,, de skulle bli en bil som ungdommar skulle ha råd att köpa när den kom plus att den skulle ha överkomlig prestanda. Om den nu byggdes på ett traktorchassi så va de väl under den första årsmodellen, eller första "halvårsmodellen".

Ford har ju lyckats med de mesta, de har dock inte så många muskelbilsmodeller. Mustang, Taurus, Thunderbird, Torino, GT40, cougar mm.

Sen kom cheva med camaro, ett rent plagiat av mustangen...

Å de där med att cheva skulle ha mer själ än Ford, glöm de,,,

Ett rent plagiat vill jag ju inte säga.. Mustangen såg löjlig ut. Inga runda fina linjer ut kantig, ful och tanig. Camaron hade runda linjer, feta skärmar och va betydligt biffigare. Sen är varesig Camaron, mustangen eller Challengern muskelbilar utan  de är phonycars. Jag tycker att Mustangen är fruktansvärt överskattad.

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
TheDragon skrev:
Mustangen är en och alltid varit ikon i usa! Det är den enda rätta bilen! wink dess V8 har alltid varit överlägsen! lol Så fort jag själv hittat ett dugligt jobb så ska jag själv köpa en ny musse big_smile Mustangen äger! wink ingen absolut ingen e så grym som den! RESPEKT cool

Var är fords v8 överlägsen? Vilken av motorerna menar du? De fanns ett par..

Better than God \o/
1 883 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
GrebyAxel skrev:
camaro67 skrev:
Var är mustangen rå? Vad har ford lyckats med för bilar förutom mustangen? Cheva är det med mest själ. Kolla på gammla mustangen, den ser ju inte ut som en muskelbil och dessutom stod den på ett chassi tillhörande en traktor. Falcon!

Mustangen byggdes ju inte till muskelbil,,, de skulle bli en bil som ungdommar skulle ha råd att köpa när den kom plus att den skulle ha överkomlig prestanda. Om den nu byggdes på ett traktorchassi så va de väl under den första årsmodellen, eller första "halvårsmodellen".

Ford har ju lyckats med de mesta, de har dock inte så många muskelbilsmodeller. Mustang, Taurus, Thunderbird, Torino, GT40, cougar mm.

Ett rent plagiat vill jag ju inte säga.. Mustangen såg löjlig ut. Inga runda fina linjer ut kantig, ful och tanig. Camaron hade runda linjer, feta skärmar och va betydligt biffigare. Sen är varesig Camaron, mustangen eller Challengern muskelbilar utan  de är phonycars. Jag tycker att Mustangen är fruktansvärt överskattad.

APP APP APP ...   wink  Det finns Mustanger som klassas som muskelbil med, tex Bossen på bild en bit upp.   Sedan är ju inte du någe partisk i din synd på Mustangen vs Camaro iofs. Man jag tillhör ju den skaran som tycker att GambiaMotors knappt lyckats göra en bil ens värd att kalla "bil"...  tongue
Senast redigerat av MrTurbo (1 februari 2008)

2 600 Inlägg
1 februari 2008
skit i prestandan ford ha ju inte byggt denna underbara bil för den saken skull smile  dom mulra ser så jäkla snygga ut det räker smile speciellt gt 500 (;

gör som jag kör gubba racer=)

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
MrTurbo skrev:
camaro67 skrev:
GrebyAxel skrev:

APP APP APP ...   wink  Det finns Mustanger som klassas som muskelbil med, tex Bossen på bild en bit upp.   Sedan är ju inte du någe partisk i din synd på Mustangen vs Camaro iofs. Man jag tillhör ju den skaran som tycker att GambiaMotors knappt lyckats göra en bil ens värd att kalla "bil"...  tongue

Oxh alla andra här är inte partiska åt andra håller? tongue En gång traktor alltid traktor big_smile De märks eftersom de bygger bilar ihop med volvo big_smile

Better than God \o/
1 883 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
TheDragon skrev:

Ta en 351 Cleveland v.s 350 Konsummotor tex. Vilken tror du pallar med mest effekt utan att man måste bearbeta blocket, byta vev, stakar eller toppar? cool

Sedan har ju både Ford och GM enn uppsjö av motorer, en del är bättre en del är sämre från båda sidor då.

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
klimpan skrev:
skit i prestandan ford ha ju inte byggt denna underbara bil för den saken skull smile  dom mulra ser så jäkla snygga ut det räker smile speciellt gt 500 (;

Den får man ju tacka Caroll Shelby för. Samma sak med cobran. Inget som Ford ska ta äran för

Better than God \o/
1 883 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
MrTurbo skrev:
camaro67 skrev:

Oxh alla andra här är inte partiska åt andra håller? tongue En gång traktor alltid traktor big_smile De märks eftersom de bygger bilar ihop med volvo big_smile

GM bygger Daewooh och kallar dem CHEVROLET..  reeespekt  hihhi

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
MrTurbo skrev:
camaro67 skrev:
TheDragon skrev:

Ta en 351 Cleveland v.s 350 Konsummotor tex. Vilken tror du pallar med mest effekt utan att man måste bearbeta blocket, byta vev, stakar eller toppar? cool

Sedan har ju både Ford och GM enn uppsjö av motorer, en del är bättre en del är sämre från båda sidor då.

Jag är partisk och säger att 350in håller bäst big_smile Men 350 är ju igentligen inte någon bra racemotor.. Det är ju en personbilsmotor tillskillnad från 351C

transportkonsult
284 Inlägg
1 februari 2008
villon skrev:
Mustang överlägsen?

Gammalteknik i nytt skal, stelbakaxel fortfarande! Det enda dom kan är o åka rakt fram snabbt inget annat, dock bra ljud i motererna, o misstolka inte mig, jag gillar amerikanska muskler, men dom borde lägga mer på tekniken.

Hmmm 1.25.35 med stel bakaxel.
http://www.garaget.org/?car=56337

Hmmm z06an är en av dem mest prisvärda svängabilarna. Den har du bladfjädring på.

Uppenbarligen funkar gammal teknik.

Ang Ponycars. Så är ju tom hela segmentet döpt efter mustangen.

Precis som tex GTIklassen är från Golf GTI.

Bottles are for babys. Real men get blown.

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
MrTurbo skrev:
camaro67 skrev:
MrTurbo skrev:

GM bygger Daewooh och kallar dem CHEVROLET..  reeespekt  hihhi

Det är för att få in en fot på svenska marknaden vilket åxo har funkat. Men det är ju inget man går runt och skryter om direkt.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
klimpan skrev:

Den får man ju tacka Caroll Shelby för. Samma sak med cobran. Inget som Ford ska ta äran för

Var det inte en Ford som var grunden? Var det inte Ford som betalade kalaset? Vems motorer användes?  cool

transportkonsult
284 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
MrTurbo skrev:
camaro67 skrev:

Jag är partisk och säger att 350in håller bäst big_smile Men 350 är ju igentligen inte någon bra racemotor.. Det är ju en personbilsmotor tillskillnad från 351C

Ja men då kastar vi väl in 302an. Världens mest byggda motor.

Tål rätt bra med pulver den med. Även fast det är en personbilsmotor. wink

Bottles are for babys. Real men get blown.

Sök