3264
Sök

Mustang terror

transportkonsult
284 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
Hampusd skrev:
camaro67 skrev:

Men hur mycke personbils chveor såg man förut? De va mer pickuper och vanar. Nu ser man ett par stycken personbilar varje dag. Lacettin är de en riktig cheva eller daewooh? Den kan nog bli rätt läcker om man sätter såg en i big_smile

Hmm chevrolet alero, transport och lumina?

En alero har jag nig inte sett och inte lumina.. Men Transport ser man ju rätt ofta

Ahh ok luminan är rätt udda. Men alero är ju rätt vanlig. Finns 35st på blocket just nu.

Bottles are for babys. Real men get blown.

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
Hampusd skrev:
camaro67 skrev:
Hampusd skrev:

Hmm chevrolet alero, transport och lumina?

En alero har jag nig inte sett och inte lumina.. Men Transport ser man ju rätt ofta

Ahh ok luminan är rätt udda. Men alero är ju rätt vanlig. Finns 35st på blocket just nu.

De va ingen av dom som va någon direkt hitt sad

transportkonsult
284 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
Hampusd skrev:
camaro67 skrev:

Nä... Tyvärr brukar mina cheva vänner replikera med ford ka.

Men skitsak samma. Jag är inbiten fordnörd. Men en riktigt välvårdad camaro69 är inte fel heller. wink

Bottles are for babys. Real men get blown.

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
Hampusd skrev:
camaro67 skrev:
Hampusd skrev:

Nä... Tyvärr brukar mina cheva vänner replikera med ford ka.

Men skitsak samma. Jag är inbiten fordnörd. Men en riktigt välvårdad camaro69 är inte fel heller. wink

Precis. Jag skulle väll inte tacka nej till en sen 60-tals mustang heller

Förjaevle Brao
555 Inlägg
2 februari 2008
charger e mycke grymmare  än mustang

1 353 Inlägg
2 februari 2008
camaro67 skrev:
GrebyAxel skrev:
Även om inte Ford är bäst så har bilarna alltid haft överlägsen känsla. Kolla bara på nostalgin bakom Ford, de kommer inte Cheva ens i närheten av...  Kan vara därför Ford "rockar". Inget bilmärke har ju någon bil som är så rå som mustangen. Den designen är oslagbar.

Var är mustangen rå? Vad har ford lyckats med för bilar förutom mustangen? Cheva är det med mest själ. Kolla på gammla mustangen, den ser ju inte ut som en muskelbil och dessutom stod den på ett chassi tillhörande en traktor. Falcon!

mustang har aldrig varit muskelbil heller,
Det var en sk.  Ponycar, dvs . liten bil med stor motor (:
musclecar var stor bil med stor motor, typ tongue

There's no replacement for displacement

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 februari 2008
camaro67 skrev:
Var är mustangen rå? den ser ju inte ut som en muskelbil och dessutom stod den på ett chassi tillhörande en traktor. Falcon!

http://images.forum-auto.com/mesimages/127278/pavot_1109625538_1969__boss_429.jpg

Vad jag ser så är det en muskel bil en riktigt fet sådan...
och detta är bara en boss 429 wink

*Redigerar för att undvika gnäll*

Man kan inte definera en "Muskelbil" i lista precis som begreppet sportbil så tycker alla olika Mustang är stor och har inga små pjäser i motoutrymmet därav är det en muskelbil enligt mig...

terazzi skrev:
En orginal Skyline R32 GTR drar ju en ny mustang orginal
Tycker om mustang men att den är överlägsen är ju inte sant!!

En ikon är den oavsett  o visst fan ger den respekt ^^

hoppas du inte menar på strippen?  wink Gt-500SS är nog väldigt svår att slå när mustangen har nästan tredubbla effekten wink
Senast redigerat av MeloveGolf (2 februari 2008)

blacken
2 februari 2008
terazzi skrev:
En orginal Skyline R32 GTR drar ju en ny mustang orginal wink
Tycker om mustang men att den är överlägsen är ju inte sant!!

En ikon är den oavsett wink o visst fan ger den respekt ^^

Prova och "mucka" med en  GT500 shelby. coolcool

´76
82 Inlägg
2 februari 2008
Performance_ skrev:

Det är faktiskt så att det finns Chargers som heter Shelby Charger, undrar bara vad som blev fel när dom gjorde den...

Ful som attans och framhjulsdrift... (Vet att du menar en tidigare Charger och  ja dom är rätt balla, men var tvungen att dela med mig av denna "skapelse" Tror just den där är en 87a...)

http://www.relentlessracing.com/images/customer_joey_burnout.jpg

Ace Ventura
1 240 Inlägg
2 februari 2008
http://www.madness-us-cars.com/fonds-ecrans-voitures-americaines/ecrans-voitures-americaines/divers/plymouth-superbird.jpg

Lite ot men det här är både mustangens och Camarons överman =P

Men i denna diskusion håller jag nog faktiskt på GM... =/

blacken
2 februari 2008
Aruzo skrev:
http://www.madness-us-cars.com/fonds-ec … erbird.jpg

Dom häringa får den "lite" trubbel med.

http://www.garaget.org/gallery/archive/47676/246364_lfialm.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/47676/246366_72x2vh.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/47676/246367_c9rwyf.jpg
Senast redigerat av blacken (2 februari 2008)

ElectroRaggare
885 Inlägg
2 februari 2008
ójojoj, detta kan hålla på i evighet.

Chevanörd här. Men kommer nån och ger mig en Boss 429, så gråter jag nog inte så hårt smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

269 Inlägg
2 februari 2008
Konstig att de olika märkena måsta ställas mot varandra, det är som den neverendig dispyten mellan jänk och japs.
Muskelbilseran i USA började väl i mitten av 60 talet och självdog i samband med oljekrisen 74-75, på dom tio åren så kom det fram många fräna bilar från de olika märkena, att man skall gå in och vara märkesbög och säga att cheva, ford, mopar etc etc var det fränaste märket är lite inskränkt tycker jag, en frän bil är en frän bil är en frän bil helt enkelt.............

Mopar or no car:)

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
2 februari 2008
Mopar har ju fränast modeller, charger, challenger, cuda mfl men att äga så är det GM man vill ha. Lättare att hitta delar, billigare och bäst motorer.

Ford finns ju också...  Det funkar ju med Ford men nån jättefavorit har aldrig Mustangen aldrig varit för mig iallafall. Ford har lyckats bra med den nya mustangen men att jämföra den med nya Camaron eller Challengern det är ingen större idé, de är bra mycket finare, synd att inte Challengern finns som cab hmm roll

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

blacken
2 februari 2008
gurragas skrev:
Konstig att de olika märkena måsta ställas mot varandra, det är som den neverendig dispyten mellan jänk och japs.
Muskelbilseran i USA började väl i mitten av 60 talet och självdog i samband med oljekrisen 74-75, på dom tio åren så kom det fram många fräna bilar från de olika märkena, att man skall gå in och vara märkesbög och säga att cheva, ford, mopar etc etc var det fränaste märket är lite inskränkt tycker jag, en frän bil är en frän bil är en frän bil helt enkelt.............

Det har du rätt i denna hära diskutionen började när Hedenhös rullade ut det första hjulet,big_smile men man kan iallafall enas om att jänke bilarna har mycket mera själ, än dom japanska turboladdade digitalsnurrorna.
När jag just hade träffat min tjej så var hon som kvinnor i allmänhet som kvinnor när det gäller bilar. Typ "o den är vit, fin" mao måttligt intresserad av det. En dag så tog jag med henne på Tullinge strippen och hon blev måttligt imponerad av dom japanska och europeiska bilar som framfördes där, och ville mestadels åka hem till Ikea katalogen.tongue Sedan så rullade det fram en aspreppad mustang, då blev det en annan klang i skällan, Eller som hon själv sade, "dom andra bilarna tja sådär men jänkarna WOW! kan en bil vara så grym, hade ingen aning om". Efter dess så är det bara grymma jänk som gäller som måttstock för henne när det gäller grymma bilar.

1 353 Inlägg
2 februari 2008
Aruzo skrev:
http://www.madness-us-cars.com/fonds-ec … erbird.jpg

och jag håller med dig där!
Plymouth Superbird,  Råaste amerikanaren som byggts smile

There's no replacement for displacement

Förjaevle Brao
555 Inlägg
2 februari 2008
Mr.TDI skrev:
Performance_ skrev:

Det är faktiskt så att det finns Chargers som heter Shelby Charger, undrar bara vad som blev fel när dom gjorde den...

Ful som attans och framhjulsdrift... (Vet att du menar en tidigare Charger och  ja dom är rätt balla, men var tvungen att dela med mig av denna "skapelse" Tror just den där är en 87a...)

http://www.relentlessracing.com/images/ … urnout.jpg

hehe. ok , den chargern va inge fin...

´76
82 Inlägg
2 februari 2008
gurragas skrev:

Words!

Nothing beats cubic inches!

945 Inlägg
2 februari 2008
dags för folk på sidan att uppgradera sina ford kunskaper ser jag *S*
Att mussen ska vara en muskelbil, är inget som ford själva har gått ut med, däremot så startade dom en ny era med den bilen, så kallade Pony cars, CAMARO är en av dom modeller Gm gjorde under pony eran, alltså en "plankning av mustangen. Chrysler hakade på med en uppsjö av modeller i pony stil, cuda, charger, challenger, duster, ja det är några av dom.
Att säga att fordar/ jänkare bara kan gå rakt fram ?!?..ja då är man av banan tycker jag...kolla  Le mans
Ford Gt 40 sopade banan med allt annat 4 år på raken.
Vad det gäller stela bakaxlar...någon som har hört talas om fords 9 tummare...?!?...eh?.....ska man ha en skottsäkrare bakaxel  så pratar vi en dana 60 axel, alltså en lastbil axel.
Vad det gäller utseendet på -stanger så är dom ju väldigt olika från år till år, vi som äger och har ägt mussar i ett antal år är väl insatta i olikheter ved det gäller mått och prestande på motorer osv osv.
Så att säga att alla mustanger ser si eller så ut tycker jag tyder på lite okunskap om hur dom olika bilarna ser ut.
Lite andra fordar att nämna kan ju vara AC cobran och alla dom shelby mustanger som åxå är tillverkade.
Den nya -stangen är väl byggd som replica utifrån en -69:a...alltså en urmach 1 !

blinka blått om du vill rejsa!

Sök