dags för folk på sidan att uppgradera sina ford kunskaper ser jag *S*
Att mussen ska vara en muskelbil, är inget som ford själva har gått ut med, däremot så startade dom en ny era med den bilen, så kallade Pony cars, CAMARO är en av dom modeller Gm gjorde under pony eran, alltså en "plankning av mustangen. Chrysler hakade på med en uppsjö av modeller i pony stil, cuda, charger, challenger, duster, ja det är några av dom.
Att säga att fordar/ jänkare bara kan gå rakt fram ?!?..ja då är man av banan tycker jag...kolla Le mans
Ford Gt 40 sopade banan med allt annat 4 år på raken.
Vad det gäller stela bakaxlar...någon som har hört talas om fords 9 tummare...?!?...eh?.....ska man ha en skottsäkrare bakaxel så pratar vi en dana 60 axel, alltså en lastbil axel.
Vad det gäller utseendet på -stanger så är dom ju väldigt olika från år till år, vi som äger och har ägt mussar i ett antal år är väl insatta i olikheter ved det gäller mått och prestande på motorer osv osv.
Så att säga att alla mustanger ser si eller så ut tycker jag tyder på lite okunskap om hur dom olika bilarna ser ut.
Lite andra fordar att nämna kan ju vara AC cobran och alla dom shelby mustanger som åxå är tillverkade.
Den nya -stangen är väl byggd som replica utifrån en -69:a...alltså en urmach 1 !
blinka blått om du vill rejsa!