Godmorgon!
Nu kanske många tycker jag e tjatig o gnällig, men jag måste ändå få yttra mig å denna punkt!
Jag är ju som sagt lastbilschaffis, ligger ute på vägarna o ser mycket.
VARJE dag sitter jag o blir förbannad och uppgiven över vardagsbilisten, denne vardagsbilist som gör sitt bästa för att locka ur en svordom ur min mun.
Vart e respekten för lastbilar?
För att ta några exempel!
När jag ska göra en skarp vänstersväng på en vanlig väg, försöker att inte ligga alltför mycket åt vänster så att ev smitare ska kunna knö sig förbi på höger sida, jag har ju ett överhäng som sticker ut en bit när jag svänger. Meeeen varje gång jag väl får en lucka för min vänstersväng, kommer de nån liten personbil som ska upp på trottoaren o klämma sig förbi och jag får vänta med min sväng då jag måste ta hänsyn till överhänget!
När jag ska backa in någonstans från en väg, ja då kastar sig både fotgängare o bilar emellan, och där blir jag ståendes!
Ligger på motorvägen i sedvanlig ordning, håller mitt beskedliga tempo, bilarna kör om, MEN varför MÅSTE vissa snedda så fruktansvärt när när dom ska in i högerfilen igen? jag måste för fan ibland väja!
Och de här med att "oj där kommer en lastbil, bäst att jag smiter ut före honom i en korsning" jaha och då får jag stå på bromsen som en tok o sega mig upp i hastighet igen...
Kan dra många fler exempel, men nu får jag sluta gnälla!
Ursäkta mig, men idag gnälls det så mycket på lastbilsförarna o deras fordon, men de verkar ju logiskt o gnälla på de mest rutinerad på vägarna istället för att se sina egna brister? Respekten! Sluta tro att vi är i vägen, inse att de vi gör är att transportera det du tar för givet i affären, på byggarbetsplatsen, konserter, eller ja överallt!
fan va skönt o få de ur sig! japp ha en najs lördag nu då o tänkt till lite extra nästa gång du passerar ett större fordon! tack för mig!