3617
Sök

Fotbolls hulliganer

DFFL
9 020 Inlägg
12 november 2007
#21
Måste bara säga att killen satt i en bil och blev skjuten i nacken.
Polisen säger "Varningsskott", men jag har aldrig hört talas om "Warn to kill!".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
12 november 2007
#22
Är det inte så att dem så kallade hulligarna också bestämmer tid för att slåss även fast det inte är match just den dagen utan att dem slåss bara för att det är så himla roligt? Läste det i GT för ett tag sedan om 2 killar som var med i något huligan gäng där dem gjorde så.

I do it my way

DFFL
9 020 Inlägg
12 november 2007
#23
BadGirl_854T5 skrev:
Är det inte så att dem så kallade hulligarna också bestämmer tid för att slåss även fast det inte är match just den dagen utan att dem slåss bara för att det är så himla roligt? Läste det i GT för ett tag sedan om 2 killar som var med i något huligan gäng där dem gjorde så.
Nej, Firmor är inte organiserad brottslighet.
Det är match, ena laget vinner och det andra förlorar, båda lagens supportrar (Och firmor) påbörjar hemfärd men möts upp någonstans där känslorna svallar upp och det blir slagsmål.

Ta en titt på Green Street Hooligans, hyfsad skildring på hur det fungerar dock såklart lite hollywood i den.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
12 november 2007
#24
FireTraXX skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Är det inte så att dem så kallade hulligarna också bestämmer tid för att slåss även fast det inte är match just den dagen utan att dem slåss bara för att det är så himla roligt? Läste det i GT för ett tag sedan om 2 killar som var med i något huligan gäng där dem gjorde så.
Nej, Firmor är inte organiserad brottslighet.
Det är match, ena laget vinner och det andra förlorar, båda lagens supportrar (Och firmor) påbörjar hemfärd men möts upp någonstans där känslorna svallar upp och det blir slagsmål.

Ta en titt på Green Street Hooligans, hyfsad skildring på hur det fungerar dock såklart lite hollywood i den.
Okej. Men då tycker jag att det är lite konstigt att dem där 2 killarna sa att dem slogs även fast det inte var match, eller? =P

I do it my way

DFFL
9 020 Inlägg
12 november 2007
#25
BadGirl_854T5 skrev:
FireTraXX skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Är det inte så att dem så kallade hulligarna också bestämmer tid för att slåss även fast det inte är match just den dagen utan att dem slåss bara för att det är så himla roligt? Läste det i GT för ett tag sedan om 2 killar som var med i något huligan gäng där dem gjorde så.
Nej, Firmor är inte organiserad brottslighet.
Det är match, ena laget vinner och det andra förlorar, båda lagens supportrar (Och firmor) påbörjar hemfärd men möts upp någonstans där känslorna svallar upp och det blir slagsmål.

Ta en titt på Green Street Hooligans, hyfsad skildring på hur det fungerar dock såklart lite hollywood i den.
Okej. Men då tycker jag att det är lite konstigt att dem där 2 killarna sa att dem slogs även fast det inte var match, eller? =P
Ungefär som programmet på Discovery.
Bara bullshit från attention-whores.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

125 Inlägg
12 november 2007
#26
Polisen sa ju att skottet gick av från 200 m och han råka skjuta detta hade inget med huliganer och göra utan det var polisen som klanta sig.
Det var knappt bråk ju.

fritidsforskar
45 Inlägg
12 november 2007
#27
FireTraXX skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Är det inte så att dem så kallade hulligarna också bestämmer tid för att slåss även fast det inte är match just den dagen utan att dem slåss bara för att det är så himla roligt? Läste det i GT för ett tag sedan om 2 killar som var med i något huligan gäng där dem gjorde så.
Nej, Firmor är inte organiserad brottslighet.
Det är match, ena laget vinner och det andra förlorar, båda lagens supportrar (Och firmor) påbörjar hemfärd men möts upp någonstans där känslorna svallar upp och det blir slagsmål.

Ta en titt på Green Street Hooligans, hyfsad skildring på hur det fungerar dock såklart lite hollywood i den.
Vad har du får källa på det där?
Nyligen innan allsvenskan avslutades var det 3 fighter i olika delar av landet ingen av lagen spelade mot varandra i den kommande omgången.

Sleeper
3 084 Inlägg
12 november 2007
#28
Tror att fotbollen är en täckmantel för att de testosteronknarkade puckona ska få slåss.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

95 Inlägg
14 november 2007
#29
håller med vill dom slåss så kan dom lika gärna börja på en kampsport hellst MMA.. men dom är säkert rädda för att slås 1 mot 1


1 174 Inlägg
14 november 2007
#30
har ingen ork att läsa igenom folks patetiska åsikter om detta för många vet fan inte ett piss vad det handlar om! men å andra sidan förstår jag reaktionerna men man ska inte yttra sig så mycke som vissa gör när man inte vet ett piss!

som någon skrev tex: "håller med vill dom slåss så kan dom lika gärna börja på en kampsport hellst MMA.. men dom är säkert rädda för att slås 1 mot 1"

vet du något om vad det handlar om? tydligen inte, för då hade du aldrig skrivit så där.

Tack å hej! smile
Senast redigerat av Akka (14 november 2007)

95 Inlägg
14 november 2007
#31
Akka skrev:
har ingen ork att läsa igenom folks patetiska åsikter om detta för många vet fan inte ett piss vad det handlar om! men å andra sidan förstår jag reaktionerna men man ska inte yttra sig så mycke som vissa gör när man inte vet ett piss!

som någon skrev tex: "håller med vill dom slåss så kan dom lika gärna börja på en kampsport hellst MMA.. men dom är säkert rädda för att slås 1 mot 1"

vet du något om vad det handlar om? tydligen inte, för då hade du aldrig skrivit så där.

Tack å hej! smile
kan du inte förklara för mig då så kanske jag får mer förståelse?


fritidsforskar
45 Inlägg
14 november 2007
#32
Akka skrev:
har ingen ork att läsa igenom folks patetiska åsikter om detta för många vet fan inte ett piss vad det handlar om! men å andra sidan förstår jag reaktionerna men man ska inte yttra sig så mycke som vissa gör när man inte vet ett piss!

som någon skrev tex: "håller med vill dom slåss så kan dom lika gärna börja på en kampsport hellst MMA.. men dom är säkert rädda för att slås 1 mot 1"

vet du något om vad det handlar om? tydligen inte, för då hade du aldrig skrivit så där.

Tack å hej! smile
Killen med Hackettröja (antar att jag inte ens behöver nämna kepsjäveln) kan berätta lite om andra sidans åsikter då, för du är väl med i Gnagets yngsta (YYY) antar jag eller klär du bara upp dig i kläder som dom gillar?

Till Abbster, jag skulle tro att det är en annan sorts adrenalinkick och gruppkänsla (gemenskap) man får tillsammans med något man älskar.
Senast redigerat av indiehjaerta (14 november 2007)

95 Inlägg
14 november 2007
#33
indiehjaerta skrev:
Akka skrev:
har ingen ork att läsa igenom folks patetiska åsikter om detta för många vet fan inte ett piss vad det handlar om! men å andra sidan förstår jag reaktionerna men man ska inte yttra sig så mycke som vissa gör när man inte vet ett piss!

som någon skrev tex: "håller med vill dom slåss så kan dom lika gärna börja på en kampsport hellst MMA.. men dom är säkert rädda för att slås 1 mot 1"

vet du något om vad det handlar om? tydligen inte, för då hade du aldrig skrivit så där.

Tack å hej! smile
Killen med Hackettröja (antar att jag inte ens behöver nämna kepsjäveln) kan berätta lite om andra sidans åsikter då, för du är väl med i Gnagets yngsta (YYY) antar jag eller klär du bara upp dig i kläder som dom gillar?

Till Abbster, jag skulle tro att det är en annan sorts adrenalinkick och gruppkänsla (gemenskap) man får tillsammans med något man älskar.
okej har svårt att förstå mig på det ändå men för min del så får dom gärna banka på varandra så länge det inte skadar någon som inte är med på det.


226 Inlägg
14 november 2007
#34
Akka skrev:
har ingen ork att läsa igenom folks patetiska åsikter om detta för många vet fan inte ett piss vad det handlar om! men å andra sidan förstår jag reaktionerna men man ska inte yttra sig så mycke som vissa gör när man inte vet ett piss!

som någon skrev tex: "håller med vill dom slåss så kan dom lika gärna börja på en kampsport hellst MMA.. men dom är säkert rädda för att slås 1 mot 1"

vet du något om vad det handlar om? tydligen inte, för då hade du aldrig skrivit så där.

Tack å hej! smile
jaha, så vad handlar det om då? mer än att slåss? lr jag kanske har missuppfattat allting då, för vad folk får ut av att samlas och slåss för sitt lag lr vad dom nu slåss för.. det förstår jag mig inte på! att folk inte kan växa upp..

DFFL
9 020 Inlägg
14 november 2007
#35
fishn skrev:
jaha, så vad handlar det om då? mer än att slåss? lr jag kanske har missuppfattat allting då, för vad folk får ut av att samlas och slåss för sitt lag lr vad dom nu slåss för.. det förstår jag mig inte på! att folk inte kan växa upp..
Alla har vi olika åsikter på vad som anses roligt.
Jag tycker det är skitkul att slåss t.ex.

Uppenbarligen så gör inte du det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

226 Inlägg
14 november 2007
#36
ja det är sant, jag förstår bara inte vad som är det roliga, men som sagt vi människor är olika!

CarCass
627 Inlägg
14 november 2007
#37
Tycker också det är skitkul att slåss, men det gör så jäkla ont ibland! Inte för att jag slåss så ofta, händer sällan, eller kanske aldrig numera, eller nåt.

Angående huliganer, snubbar med annorlunda intressen. Antar att de inte filmar när de får en spark på smalbenet. Fotbollspelare som gör det borde få 5-6 matchavstängningar eller för den delen sluta spela. förstör mer än huliganer anser jag. Förstör hela spelet!

Join the Evolution

321 Inlägg
14 november 2007
#38
Bryr mig inte om det förekommer, så länge det hålls utanför arenan och oskyldiga inte skadas. De slåss ju på samma vilkor. Och om de nu gillar fotboll och slåss varför inte slå ihop det? Som sagt: Så länge det hålls utanför arenan och oskyldiga inte skadas.


121 Inlägg
15 november 2007
#39
HardCore skrev:
Bryr mig inte om det förekommer, så länge det hålls utanför arenan och oskyldiga inte skadas. De slåss ju på samma vilkor. Och om de nu gillar fotboll och slåss varför inte slå ihop det? Som sagt: Så länge det hålls utanför arenan och oskyldiga inte skadas.
Ehh, vissa gillar prostituerade och fotboll.. varför inte slå ihop det, då blir säkert alla nöjda?

Vadå slåss på samma villkor?
Har du någonsin slagits någon gång ett slagsmål?, handlar om att skada varandra inte leka!
Nä, låt dom göra upp i en ring istället för på gatorna för att poliser och vakter som gör sina jobb ska hamna i kläm.
ALLA ställen UTOM ringen så måste poliser och vakter och även medmäniskor gora sina jobb!


CarCass
627 Inlägg
15 november 2007
#40
Du skrev:
Vadå slåss på samma villkor?
Har du någonsin slagits någon gång ett slagsmål?, handlar om att skada varandra inte leka!
Men nog slåss man på samma villkor wink

Join the Evolution


Sök