kan dra min historia också.
haft körkort i 8 månader nu, och E30'n är min 3'e bil
hade lagt ut min mercedes på blocket, och setat och spanat av blocket efter E30's jag vill ha.
till slut så hittade jag en som jag skulle ha. en 325'a för 11 000, som såg riktigt fin ut på bild.
Sålde mercan ca kl 16 på eftermiddagen, kl 19 satte jag och en polare oss i en bil och åkte till sveg, ca kl 22.30 stod jag och tittade på bilen.
ca 02.00 var vi hemma igen, och upp kl 05.00 och jobba, jippie
fast man var glad över att äntligen äga en E30 iallafall
Vart ett köp på en gång, gick och letade hur mycket som helst, kunde inte hitta nån synlig rost överhuvudtaget. och motorn skulle vara nyrenoverad, samt bytt kamrem.
och begärde endast 11000 för bilen.
nu i efterhand så förstår jag varför den var så pass billig för E30 325...
den var sänkt med H&R kit enligt säljaren.
visade sig vara kapskiva och gummimellanlägg i fjädrarna.
bakaxeln satt löst
kardanstången hade kärvat ihop i mitten, där den ska glida var det tvärstopp = kardanstången blev böjd mer och mer när man körde i gupp.
jag körde ca 500 mil, sen blåste jag toppackningen, och kamremmen har nog inte blivit bytt senate 10 000 milen den heller...
Fast nu efter antal timmar av svordomar i garaget, och några tusen så börjar det likna nånting
enda jag saknar nu är en ny front, den som sitter där har fått varit med om en del..
och har faktiskt inte hittat nån rost på den än.