Karl_Kravall skrev:
beemern skrev:
tack så mkt för infon!
Uppskattas!
den uppfattning ja fått av de ja läst är oxå att 320i mest köpes för att plutta ner 325:ans motor, (Nej inte alltid men mångt och mkt då) slog upp försäkringar på båda och 325:an va faktiskt billigare.
Tyvärr så växer inte reko 325:or på träd till "hyfsade priser", och just nu växer dom inte alls för utbudet är klent på till salu marknaden
har som sagt en 320i 84:a i närheten, avställd sen 02, obes och oskattad och sprucket grenrör. tycker den är lite väl dyr för skicket.
bilderna ser ju "fina" ut dock.
http://www.blocket.se/vi/14767095.htm?ca=15_s325:an coupe 88:a och uppåt är den ja vill ha inser ja men då hakar man upp på 35 lackrisar minst för en relativt fin..
Man har ju hört att bilarna tål stryk och dom flesta har väll vid det här laget fått bekänna färg men en bil med 20-25 ägare för det priset..men visst, marknaden bestämmer.
angående strålkastarna fram föresten; är det helt andra fästen eller går det att använda tex 88:ans ljus på en 84 rakt av?
sen är det trummor bak på 320i va ja läst? (dom utan abs alltså)
stämmer detta?
Tycker de låter skumt..
hur är det med tex elektroniken föresten?
spökar den mer än någon annan?
hur är det med kylningen, hört en del om strul med viskokopplingen till fläckten?
vet inte hur dy lyckats få en 325 billigare i försäkring än en 320 men aja ingenting e omöjligt säger man ju.
tycker inte den där va så värst dyr om man kollar på skickat åså. e30 stiger ju bara i pris hela tiden då dom e mer populär nu än någonsin.
strålkastare passar inte överhuve taget från 88-91 till 82-87 karossen. samma gäller baklyserna. däremot så kan man byta frontplåten under kofångarn och kofångarn från 88-91 till äldre modellerna 82-87. men bak passar inte.
ja hade trumma på min från början, men håller på att byta nu, och som ja har förstått de så är de bara touring och 325 som har de orginal. kanske e tillval på de klenare, ja har ingen aning.
elektroniken e de mest lättmekade du kan hitta på ett bilmärke. har aldrig haft så lätt å meka å komma åt som på en bmw nångång.
och kylningen, den funkar bra om man kör som folk, men märke de i sommras då ja låg å körde 235km/h nån kilometer så ville den gärna bli lite varm, men de har ja löst nu genom att ta en kylare från en e28 528/535, passar rätt över ocj kyler bättre. viskokopplingen slits ju som allt annat, min funkade fint och den har då suttit där i 25tusen mil nu tills ja kapa av den å montera elfläkt
...
hoppas du fick svar på de du ville nu
...
Tackar tackar
Ja, ja har ingen teori heller varför 325:an va billigare för mej, kollade detta flera ggr och If (har ja för mej) va billigare på 325:an än 320, om de har att göra med olycks statistik eller nått vete fan men de va iallafall skillnad åt "rätt håll"
eftersom ja hajat att 87 och neråt har relativt pissljus så är det nått man får sätta igång och pilla med på en gång vid ett köp när det är svart som i graven och man ska bruka bilen.
Säkert rätt "lätt-löst" men många bäckar små..
Sen om de faller på en E30 får det bli en 325:a 88:a och uppåt, kanske en 320 om den faller rätt.
Fördelarna verkar överväga, orkar inte sätta igång nått större projekt det första man gör..
de leder bara till större och sånt har ja inte tid med
får åka i min "deathtrap k10 Micra" tills ja hittar nått som faller mej i smak med andra ord.
drar ju lite iallafall
316-318 modellerna är inte tänkbara, snittförbrukningen lär väll ändå bli rätt hög, kanske något mindre med 16 v versionen men...nej, 6 är 6
Hur många brukare har ni haft på era bilar innan den hitta rätt ?
hitta en 89:a som hade 37 st (!) till salu för ett tag sen.