3013
Sök

Samma märke ger bättre ljud?

Bimit
4 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Själv har jag en "Mutant" bas och undrar om ljudet blir bättre om man har stereo och högtalare med samma märke:/

Även grisar skiter i vattnet

1 634 Inlägg
13 november 2007
Nej.

Numera Saab 9-5 Aero -00

324 Inlägg
13 november 2007
Klart det inte blir.
Senast redigerat av VolvoDanne_ (13 november 2007)

Eh? Jaha! Okej!

Körv
3 535 Inlägg
13 november 2007
KAN kan det väl.. Men det kan lika gärna vara bättre å blanda sina saker smile

Truckdriving Man

8 156 Inlägg
13 november 2007
Om du ska satsa på finljud så finns det en liten fördel att använda sig av samma märke när det gäller högtalare. Men det gäller inte stereon.

Gör inte misstaget att skaffa en budget-stereo. Köp en billig märkes-stereo istället.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Körv
3 535 Inlägg
13 november 2007
Mitt personliga favorit-märke är Pioneer smile

Truckdriving Man

Team Autohifi!
865 Inlägg
13 november 2007
Phaetoon skrev:
Om du ska satsa på finljud så finns det en liten fördel att använda sig av samma märke när det gäller högtalare.

Detta får du gärna utvekla lite.

Jag har hålt på med billjud i över 15år och ett sådant påstående skulle vara kull att höra grunden till.

Min upfattning är en annan!

50 Inlägg
13 november 2007
Det går inte att generalisera, men visst kan jag hålla med om att hålla sig till ett märke på mellanregister + diskant kan vara vettigt.
Det gäller att det funkar klangmässigt tillsammans!

210 Inlägg
13 november 2007
att köra utprovat system från samma leverantör som man vet fungerar är självklart en bra grej, men att köpa en dyr bas (rockford tex) och en budgetsteg (någon dålig modell av rockford steg) å en kass stereo från rockford ger självklart inte bättre ljud.

allt hänger på komponenterna som steg/stereo osv är uppbyggda av, så att prova sig fram med olika märken kan allt för oftast ge en bättre lyssnarvänlig bild än "helt system" av snordyra grejor från samma leverantör

(min egen uppfattning)

Sök