3487
Sök

Missbruket av ordet ''stilren''

121 Inlägg
11 november 2005
Trådstartare
Är det bara jag som tycker att det är irreternade när folk skriver att t.ex en välbevarad orginal saab 9000 är stilren?
ingenting är ju gjort på den, det är skillnad på fint skick och stilrenhet.

Enligt mig är en bil stilren när den är smakfullt stylad ( nedlackad, sänkt, nya fälgar och ''renare'' dvs utstående plastgrejjer typ handtag bytta så man får en renare yta)

Missförstå mig inte

764 Inlägg
11 november 2005
Allt är ju relativt och ord kan ha flera betydelser.

TeQuilla

121 Inlägg
11 november 2005
Trådstartare
Klart att min defination av stilren inte är samma som din.
Men att kalla en orginal 9000 stilren känns ändå fel

1 417 Inlägg
11 november 2005
Jag har också funderat på det där.
och jag tycker:
Att ibland känns det som att det är för många som säger stilren, just för att man inte hittar ett ord som man tycker passar bättre. Att säga 'snygg' om alla bilar blir ju tjatigt det med. Och om man säger Stilren om något, så kan ju det innefatta väldigt mycket.
Att man kanske också använder stilren för att verkar mera insatt också.

smile

200sx Driver
366 Inlägg
11 november 2005
Jag tycker definitionen av stilren är när man inte stylat sönder bilens orginala "charm". Eller att den ska hålla samma stil invändigt som utvändig tongue
Det är svårt definera ordet stilrent :S

-=Nissan 200sx s13 =-

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
11 november 2005
_Street_ skrev:
Jag tycker definitionen av stilren är när man inte stylat sönder bilens orginala "charm".

Detta håller jag med om. smile
Det är lite min definition också när jag använder uttrycket stilrent om bilar.

Som Teq sa tidigare så kan stilrent betyda fler saker beroende på sammanhang.
Senast redigerat av Edge83 (11 november 2005)

//Edge

BMW Power
2 362 Inlägg
12 november 2005
stilrent stylad big_smile lite diskret sådär tongue

BMW, bogsering med wire :/

121 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
funderade på saken.. en annan defination skulle väll kunna vara att man har stylat mycket men att det inte syns
Senast redigerat av _golf_ (12 november 2005)

BMW Power
2 362 Inlägg
12 november 2005
_golf_ skrev:
funderade på saken.. en annan defination skulle väll kunna vara att man har stylat mycket men att det inte syns

nja det skulle man kanske kunna säga tongue. fast stilren säger jag nog mest när det är smakfullt stylat.. alltså inte för mycket skit och inte för lite.. lagom sådär smile

BMW Power
2 362 Inlägg
12 november 2005
många säger att min golf är stilren .. jadu.. vad menar dom då? tongue av dom definationer som vi har gått igenom.

121 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
tja din e ju rätt snygg..men skulle inte kalla den helt stilren

692 Inlägg
12 november 2005
_golf_ skrev:
Enligt mig är en bil stilren när den är smakfullt stylad ( nedlackad, sänkt, nya fälgar och ''renare'' dvs utstående plastgrejjer typ handtag bytta så man får en renare yta)

Missförstå mig inte

Håller med dig där, så ser jag det också som smile

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
12 november 2005
Ja olika personer hänger upp sig på olika saker själv tycker jag att ordet styla är så uttjatat på denna sida.

Och VARFÖR måste en bil vara ”stylad” för att den ska få kommenteras med stilren. För mig är en stilrent modifierad bil en bil som inte har en massa krusiduller i form utav stora vingar och groteska klistermärken. Och modifieringar som man inte kan peka på och säga att den har det och det utan man ser det först då man parkerar den vid sidan om en som är original. Sen kan man gö titta på min bil får man inte säga att den är stilren bara för den är original. Alla bilar behöver inte ha en massa plast för att de ska se snygga ut.

342 Inlägg
12 november 2005
förfinat orginal kan vara stilren tycker jag!
det är bäst när modifieringarna inte syns förrns man ställer sig brevid en bil av samma modell och den ser ful ut.. big_smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

198 Inlägg
12 november 2005
Alla har ju olika åsikter själv tycker ja att min volvo e STILREN på grund av andra fälgar sänkt och massor annat...En bevarad saab eller nått liknande e ju inte stilren utan snygg ovh vällbevarad...Men men alla tycker ju olika.Kolla gärna in min bil o bedöm själva vad ni tycker...

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

Maizer
12 november 2005
En stilren bil ska vara fet och diskret enligt min åsikt. Inga loggor, klistermärken eller annat krafs.

121 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
PERFORMANCE by EM skrev:
Alla har ju olika åsikter själv tycker ja att min volvo e STILREN på grund av andra fälgar sänkt och massor annat...En bevarad saab eller nått liknande e ju inte stilren utan snygg ovh vällbevarad...Men men alla tycker ju olika.Kolla gärna in min bil o bedöm själva vad ni tycker...

ja din skulle jag kunna leva med att nån kalla stilren wink

Nknn
12 november 2005
Ordet !"stilrent" innebär för mig (i bilkretsar) när man har stylat bilen med måtta. Den sticker inte ut för mycket, men har ändå en viss charm som gör att man kollar på den ochj kan tycka den är minst lika snygg som en råstylad nissan t.ex smile

Drummer
53 Inlägg
12 november 2005
Smoke skrev:
_golf_ skrev:

Missförstå mig inte

Håller med dig där, så ser jag det också som smile

Håller fullständigt med.

Min bil är helt klart stilren.....hehe....kanske : )

Mustangfrälst
199 Inlägg
12 november 2005
Stilren enligt mig är när en de prylar som är gjorda på bilen smälter samman som klipt o skuret så man nästan kan tro det är orginal.

Men det är ju min definition alla har ju ett eget ord på stilren wink

// Linde

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

Sök