Jahapp, nu har jag köpt en ny bil som skall plågas med måtta nästa säsong. Valet blev en R32 GT-R med en del gjort åt väghållning och motor.
Målet är att prova på att köra lite bana samt dra av nån repa på strippen. Men till mestadel kommer den användas på de nattliga aktiviteterna
I denna tråd kommer ni få följa bilens utveckling, det som står på listan är:
- Uppfräschning av motorrummet
- Nya framstolar, då Bride förarstolen är VÄLDIGT liten
- Putsning och polering
- Effektmätningar
- Stripptider
- Bantider
- mm...
Lite info om bilen då.
Importerades till Sverige sommaren 2006, haft en ägare sen dess. Tidigare ägare var en Mekaniker på den Brittiska importfirman Newera. Han har även satt på de flesta modsen som bilen har i dagsläget! Bilen skall även bara bänkad av den brittiske firman, den ska då ha lämnat 440hk vid 1bar. Detta skall bekräftas till våren med en bänkning hos Motornord!
Liten lista på vad som är gjort åt motor:
Nismo R34 GTR N1 Turbos (.60/.64)
Adjustable Actuators
HKS SPF Induction Kit
HKS Intercooler Hard Pipe Kit
HKS Metal Exhaust manifold Gaskets
HKS Metal Inlet Gaskets
HKS Turbo Elbows
Trust Decat Pipe
Trust Full Exhaust
Trust Downpipe
Splitfire Coilpacks
Oil Catch Tank
Apexi Power FC & Commander
Walbro 270Lph Fuel Pump
Sard 700cc Injectors
OS Giken Twin Plate Clutch
Cusco Rear Diff
Tomei Short Shift Kit
Skylab Torque Split Controller (Ställbar 2 / 4 hjuls drift)Samt väghållning:
Tein CS Coilovers
Apexi Springs
ARC Front & Rear Anti-Roll Bars
ARC Anti-Roll Bar Links
Cusco Front & Rear Strut Braces
Cusco Rear Upper Arms
Tein Front Tension Rods
Hicas Removal Bar
Karossen och balkarna är fyllda med Stolon Tight
Cusco Master Cylinder Brace
DBA Skivor runtom, 324mm fram
Carbotech belägg runtomSka försöka hålla denna tråd uppdaterad med bilder och info så ofta det går. Så ni intresserade är välkommna att kika in lite då och då