nya vinterdäck.. däcknissensa att 195/65 R15 skulle passa på 900..(sommardäcken : 195/60 R15) visst passar dom .. men när jag sjussar mer än 1 ii baksätet och svänger så skrapar bakdäcken i karossen.. o jag vill inte slänga ut baslådan..
tips på lösning?.. sånna där fjäderdistanser lr va de heter som man kan ha om man ska köra husvagn.. kan de va nått?
65mm det var då rätt mycket, men om det är ogrinal 60mm på bilen så borde de gå om du inte har slinta dämpare.. antingen byter du till en hårdare fjäder bak eller så har jag hört att de finns nå gummi klossar man kan trycka in för att få det styvare bak men osäker på de, rätt mig om jag har fel?
MVH Erik
zwich skrev:
nya vinterdäck.. däcknissensa att 195/65 R15 skulle passa på 900..(sommardäcken : 195/60 R15) visst passar dom .. men när jag sjussar mer än 1 ii baksätet och svänger så skrapar bakdäcken i karossen.. o jag vill inte slänga ut baslådan..
tips på lösning?.. sånna där fjäderdistanser lr va de heter som man kan ha om man ska köra husvagn.. kan de va nått?
Däckradien blir bara ca 1 cm högre med vinterdäcken. Om den lilla skillnaden gör att det tar i skärmen så är nog fjädrarna rätt dåliga. Beror ju på hur tung lådan är förstås. Du kan ju sätta klossar(3 st/fjäder) som raggsockan sa, men jag tycker fjäderbyte.