Fan va less jag vart när jag läste denhära projekt tråden!!
inte på tobias eller jocke för deras eviga slit i garaget utan för att det är ett jävla gnäll på hur saker och ting görs!!
Jag är inte utbildad mekaniker eller lackare eller någonting i den stilen... jag kan 1 sak och det är att svetsa... men vem fan som hellst kan väll lista ut att allting kanske inte blir perfekt första gången?!
har sett många stå å snacka skit om folk som sätter på kjolpaket på bilar och stylar med grejjer från biltema... Vem i helvette bryr sig om vars grejjerna kommer ifrån?! funkar det... JA är det snyggt.. JA (can't find the problem...)
för det första vill jag fråga herr dorkster gällande vad hans kunskaper om bilar är?
är du utbildad bil mekaniker, lackare, plåtslagare eller bara allmänt grinig? och när vi ändå är inne på det,
>Spackel drar som du vet åt sig fukt. Nu undrar jag därför, varför du går vidare med slipningen, med
>”fetaste smilet” av dina sidokjolar när du vet att du gör allt jobb i onödan?
>Du kommer behöva göra om allt i alla fall.
om nu spackel blir så oerhört dåligt av att bli fuktigt
VARFÖR I HELVETTE VÅTSLIPAR MAN DET?!?!?!?!?eller jo det är nog för att lacken ska släppa... visst var det så eller?!
att skruva rakt in i karossen kanske inte var det smartaste
ok... när det blir problem ska jag gladeligen hjälpa en så schysst kille som tobias på alla sätt jag kan att fixa fästen på annat vis.
Att det kan bli skillnad i nyansen på lacken är en självklarhet. men eftersom att du får en skarvlinnje mellan dörrarna och sidokjolen eller huven och fronten, bagaget och bakspoilern så kommer det behövas en jävla granskning innan någon märker det!!!
jag är helt på tobbes sida och kör på "prova och se om det går" istället för att åka omkring i en standard bil som varenda jävel i hela stan kan puttra runt i! Tobias lägger ner mycke tid och pengar på att få bilen så som han vill ha den! jag tycker det är helt riktigt... för en dag kommer tobias stå brevid sin bil som han själv har bestämt hur den ska se ut. medans alla övriga som inte har tid eller ork eller bara tycker orginal är bäst sitter i sin standardbil och muttrar surt om tuning och styling!
Nu gick det lite långt om detta så nu tar vi det vesentliga!
Tobias:
Jag kan göra en schysst panel till dig i glasfiber/kolfiber ifall du vill ha något snitsigare till killswitcharna,
tror även att du borde koppla Xenonet till orginal lysknappen (har för mig att man måste ha lys blink)
Hör av dig om du behöver hjälp i garaget!
Jocke:
Hoppas du inte tar åt dig av något som sagts då det inte stämmer in på den sidan jag fått se av dig!
det knacklar sig fram sakta men säkert. Dock så var lackningen av tobbes bil idag kanske inte den brightaste idén någonsin
kör erat race och se vart Dorkster står i slutet av byggnationen...
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Om någon anser att jag har gjort fel i att skriva vad jag tycker så PMa så ska jag självklart redigera det!
//Quixir