3206
Sök

färgbyte på instrumentbräda och knappbelysning.

11 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Tjena, tänkte ta och kolla efter lite.
Har lite funderingar och tankar på att försöka få till ett färgbyte på knappar och instrumentbrädan.. dvs de saker som lyser. är det ett stort ingrepp eller är det bara att byta dioder?
Har haft några snack med vänner som vet lite  allt möjligt om sånthär och de har sagt att det antingen är färgfilter som sitter i själva knapparna eller så är det färgade dioder som lyser grönt.. som det är nu..
Tack på förhand.

8 156 Inlägg
18 november 2007
Jag har kollat på ett antal saabar här på garaget nu (mer än 350st)
och jag har inte hittat en enda som visat att dom har annan färg på instrumentbrädan än original. Så jag antar att det är ett färgfilter? Men du kan ju kolla. Vore väl kul om du var bland dom första att upptäcka hur det är?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

11 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Det har du faktiskt rätt i!
Får ta mig en heldag och knåpa och dokumentera om jag nu lyckas med färgbytet..
Vore ju trevligt att vara relativt tidig med att få en annan färg också.. smile

8 156 Inlägg
26 november 2007
Tycker helt klart att du ska lägga upp det som en projekt.
Tänk på att dokumentera det hela väl wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 207 Inlägg
26 november 2007
Om jag inte minns helt fel så var det antingen en 9000- eller en 9-5ägare som bytte färg på färddatorn. Det var då ett färgfilter som satt där, men eftersom det räknas som en skärm så...
Men jag tror också bestämmt att det är färgade dioder i instrumentpanelen. Jag har nämligen två stycken små färgade dioder i en påse i handskfacket och så glappar instrumentbelysningen vid 170-250 markeringarna på hastughetsmätaren, den tidigare ägararen hade nog köpt nya dioder ihopp om att det skulle lösa sig..

This is me
334 Inlägg
26 november 2007
Går det dimra belysningen? Isåfall är det garanterat glödlampor med färgfilter då det inte går att dimra dioder, eller?

Sök