Hej igen .. projekt 3 på g , då bror håller på med sin volvo 850 med både stereo och en del annat som skall fixas bit för bit.
han vill ha lite hjälp av mig och då man har lite dötid ibland så klart man hjälper till..
bilen skall "troligen" motivlackas senare mot sommaren, dock finns inte tiden eller platsen för det för mig under vintern, men temat skall vara fantasy drak inspirerat,
då han ville ha Graverade fönster så började jag där, lite bilder på bilen och vad jag gjort so far, dock är detta en långtids projekt..
offret i dess skönhet..
ok över till vad jag gjort so far.. han har valt ut ett par drakmotiv som skall graveras på sidfönstrena fram.
då jag kommer köra trace på motiven så fäster jag motivet på utsidan av fönstret och graverar sen på insidan..
[img][http://www.customengraver.se/bigimages/carsound2/IMG_1252.jpg[/img]
första steget är att göra en grov "skiss" i glaset för att senare gjämna ut kanter och se till att solfilmen inte ger med sig när man graverar..
skiss klar och nu skall det "dottas" för om man senare vill lägga in en belysning för att få enbart gravyren att lysa upp så blir det ruskigt nice
här har vi den 90% färdiga gravyren, enbart lite smådetaljer som skall kirras..
blev rätt ok. lite kaffe sen på det och göra det sista..
detta motiv var ingen jätte grej dock men det kommer mera..
denna är lite mer advanced .. bara en bild för att visa vad man kan göra om man vill
kommentera gärna