jo men har du brännt nån bas med de nya steget ? och har du kollat så att du har bra med spänning hela tiden ? före kondensatorn ?
dock så är min generator dålig, ett exempel 1: jag startar bilen och låter den stå på tomgång då laddar den ca 12v. exempel 2: när jag startar bilen och varvar upp den till 3000v/m och släpper gasen och låter den gå på tomgång så laddar den ca 14v (vilket är normalt)
de är de ända men de borde inte spela någon roll för jag basar ju inte direk jag startar bilen?
och så länge ingenting går under 12v ska de väll fungera?
har ju 2 batterier och 1 kondning de borde ju inte få ner strömmen till steget heller?
Som du säger själv så verkar din generator inte vara speciellt frisk. Har själv en BMW 520 -92 och den laddar 14,4 volt hela tiden, ändrar sig knappt något när man gasar lite. Testa å spela på lite på tomgång när du har en multimeter inkopplad å se hur lågt spänningen sjunker, under 12 volt är inte bra.
jo men har du brännt nån bas med de nya steget ? och har du kollat så att du har bra med spänning hela tiden ? före kondensatorn ?
dock så är min generator dålig, ett exempel 1: jag startar bilen och låter den stå på tomgång då laddar den ca 12v. exempel 2: när jag startar bilen och varvar upp den till 3000v/m och släpper gasen och låter den gå på tomgång så laddar den ca 14v (vilket är normalt)
de är de ända men de borde inte spela någon roll för jag basar ju inte direk jag startar bilen?
och så länge ingenting går under 12v ska de väll fungera?
har ju 2 batterier och 1 kondning de borde ju inte få ner strömmen till steget heller?
Som du säger själv så verkar din generator inte vara speciellt frisk. Har själv en BMW 520 -92 och den laddar 14,4 volt hela tiden, ändrar sig knappt något när man gasar lite. Testa å spela på lite på tomgång när du har en multimeter inkopplad å se hur lågt spänningen sjunker, under 12 volt är inte bra.
tänkte höra med dig om den dära laddlampan, du menar lampan som ska lysa när generator slutar ladda?
jag bytte kolen och relä men ingen skillnad då, blir nog att köpa en ny generator:( (dyrt)
bil: bmw 520 e34 -91 sedan
Okej. Som ogge89 skriver så ska den där lampan tändas när man har tändningen påslagen, annars kan inte generatorn börja ladda på vanligt sätt. När man varvar upp motorn ordentligt så tvingar man igång laddningen, men det ska inte behöva göras därför att då är någonting fel.
Du skriver att generatorn ändå laddar 14V när du varvar upp motorn, då är det ju egentligen inget fel på den utan felet ligger någon annanstans. Tex laddlampan eller kabeln från lampan ner till generatorns D+.
Hur var det nu med laddlampan, lyser den när du bara har tändningen påslagen?
ska gå ut till bilen och kolla de imorn hör av mig då
sinus teget kräven mycket ström för att komma till sin rätt.. (kan jagh lova)
det du skrev om att du bara har halv gain på steget.. (det är ganska orelevant) hur nära max på din cd ligger du?
jag kör 2st sinus 3000 i min fiat panda med 33amp generator och 1 batteri.. och spel,ar jag "högt" så sjunker min spänning aldrig unde 12.5volt när jag kör bilen dvs.
om du ligger nära max på cdspelaren så höjj gainen på steget något och sänk på spelaren. (dom distar som fan på max)
om du undrar mer kan du skicka ett PM eller liknande.. svara gärna på alla frågor kring sinus stegen..
jag kollade den dära ladd lampan ni pratade om, men de ända jag hittade på min instrument panel var de som finns på bild (ligger på galleriet på mina fordon) bmw e34 520 sedan -91
sinus teget kräven mycket ström för att komma till sin rätt.. (kan jagh lova)
det du skrev om att du bara har halv gain på steget.. (det är ganska orelevant) hur nära max på din cd ligger du?
jag kör 2st sinus 3000 i min fiat panda med 33amp generator och 1 batteri.. och spel,ar jag "högt" så sjunker min spänning aldrig unde 12.5volt när jag kör bilen dvs.
om du ligger nära max på cdspelaren så höjj gainen på steget något och sänk på spelaren. (dom distar som fan på max)
om du undrar mer kan du skicka ett PM eller liknande.. svara gärna på alla frågor kring sinus stegen..
okej ström har jag nog av kan jag tänka mig, eller iaf när jag bytt min generator som tjorvar lite. på huvudenheten kör jag ganska så nära max (38 / 40) på min förra körde jag max, men ska koppla steg till fram och baksystemet då kommer inte min huvudenhet ligga på max iaf=)
jag måste varva upp bilen till ca 3000/4000 då börjar den ladda (14v) annars 12v, och abs lampan lyser direkt jag startar men efter jag varvat upp den slocknar den?
jag har 35mm ström/jord + kondensator + 2 batterier (80amp) + genrator (80amp). MEN DOCK så var färdi dragna kablar till batteriet under sätet de är därifrån jag tar ström.
Jag vet inte hur det brukar se ut på BMW:s instrumentpanel, men nog borde det väl finnas en sorts batterilampa någonstans tycker jag.
tror inte just den lampan funkar på min bil, ska öppna och byta lampa dära idag/imorn okejdå tillbaka till saken nu, när jag väll fått lampan att funka vad ska jag göra då?