2627
Sök

3000 GT eller Corvette C5? Vad ska jag köpa?

7 120 Inlägg
27 november 2007
#41
Electronicd skrev:
Aerodynamik skrev:
Corvetten...

MEN, inte tittat på några andra bilar? Ex. Supra?

Jo, har kikat på många andra bilar men ett krav är att den måste vara vänsterstyrd och då åker supran bort rätt fort tongue Annars är supran en grym bil!

http://www.blocket.se/vi/13813686.htm?ca=18_s

http://www.blocket.se/vi/14330316.htm?ca=18_s

roll

993 Inlägg
27 november 2007
#42
OBS:

köp min... ska ändå bli av med den i veckan.. först till kvarn som gäller..
mycket väll skött bil, inte en enda repa eller buckla.
läs allt om den:

http://www.blocket.se/vi/14346189.htm?ca=23_11_s


1 723 Inlägg
27 november 2007
#43
EyeLighter skrev:
3000gt eller nått annat dock ingen korvät iaf. Polarens Audi och en annan nissan 200sx s14 käkar juh sånna till frukost! Köp nått redigt korväten har väl fortfarande inga rediga stötdämpare?? E de inte blad fjädrar på dom? iaf c5an.

so what om de käkar dem till frukost? vad åker man hellre? en audi, 200sx eller corvette?.... ööööh... vågskålen väger över rätt rejält mot C5an.

Den slår även 3000gt alla gånger. Den är rusktigt brutal när man trycker på gasen.

Masterworks
27 november 2007
#44
Robyn_021 skrev:
ja va ska man välja! de e ju självklart:) nån som sa att om du vill trimma ska du köpa corvette.. ojoj dom har aldrig åkt i en gt! corvette hmm... I say SEE YAAA !!!

Hur tänker du då? roll  cool

Meister
6 763 Inlägg
27 november 2007
#45
Robyn_021 skrev:
ja va ska man välja! de e ju självklart:) nån som sa att om du vill trimma ska du köpa corvette.. ojoj dom har aldrig åkt i en gt! corvette hmm... I say SEE YAAA !!! dessutom har vi en jävligt bra klubb med många kunniga menniskor och feta gt:bilar, mycke träffar mm....kom till oss:)

Jag skulle tro att du plockar ut effekt bra mycke billigare i en Corvette än en 3kgt. Du har 5,7liter mot 3 till att börja med. Sedan är trimm till amerikanska v8:or "billigt". Sedan är Ls1:an som sitter i C5.an en väldigt bra motor. 3000gt see yaa! cool


Meister
6 763 Inlägg
27 november 2007
#46
Aerodynamik skrev:
Corvetten...

MEN, inte tittat på några andra bilar? Ex. Supra?

De går ut för dig big_smile Andra gången på kort tid som jag ser dig föredra amerikanskt big_smile


Soubee
27 november 2007
#47
John87 skrev:
American Muscle med manlig V8 eller Japansk fyrkrafs med ettrig V6'a och Twin Turbo?

En ettrig Japansk bil förstås! big_smile

Senator
323 Inlägg
27 november 2007
#48
cörv1 såklart! man kan ju inte åka penisförlängare

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Masterworks
27 november 2007
#49
dr_weber skrev:
cörv1 såklart! man kan ju inte åka penisförlängare

Fan, o jag som trodde corren var en penisförlängare! roll  cool

329 Inlägg
27 november 2007
#50
Tveklöst vetten ! Rolig bil att köra med bra tryck i.

Hmm.
27 november 2007
#51
C5!!!!

217 Inlägg
27 november 2007
#52
3000gt lätt

220 Inlägg
27 november 2007
#53
Aerodynamik skrev:
EyeLighter skrev:
3000gt eller nått annat dock ingen korvät iaf. Polarens Audi och en annan nissan 200sx s14 käkar juh sånna till frukost! Köp nått redigt korväten har väl fortfarande inga rediga stötdämpare?? E de inte blad fjädrar på dom? iaf c5an.

Bladfjädrar på C6/Z06 också

lollollol

japp, det är bladfjädrar.. Och ändå så..say no more...  lollollol
Jag är helt opartisk, tro mej! cool
Senast redigerat av Mange_C5 (27 november 2007)

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

7 120 Inlägg
28 november 2007
#54
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
Corvetten...

MEN, inte tittat på några andra bilar? Ex. Supra?

De går ut för dig big_smile Andra gången på kort tid som jag ser dig föredra amerikanskt big_smile

De nyare bilarna har jag inte så mkt emot, sen är jag inte ett jättestort fan av stora klumpiga 3000GT tongue

2 123 Inlägg
28 november 2007
#55
Tror nog att vetten är grymmare på allt.
Väghållning, rakt fram, i svängarna, på bredden, lättare att trimma.
Precis som aerodynamik säger är den faktiskt rätt så stor och klumpig, väger bly och det kryllar av onödig elektronik.
Det enda GT:n vinner på är nog starten med hjälp av sin 4wd.
Men jag själv hade ju hellre köpt en 3000GT från 90-93 för 130k och byggt om den för 100k : )
Men det är ju jag.
MVH Fredrik

Eldknast
915 Inlägg
28 november 2007
#56
Har kört en C5 cab och den kändes ungefär som en lastbil att köra. Nu går det säkert att göra något åt det med eftermarknadsprylar men jag blev inte speciellt imponerad. Min klumpiga audi a6 känns betydligt sportigare att köra.

När det gäller 3000GT har jag bara provat versionen utan turbo och den var ingen direkt höjdare heller måste jag erkänna men kan tänka mig att turbovarianten kan vara ganska trevlig.

Sen att C5ans kaross i min mening ser rysligt mycket fräschare ut än en 3000GTs är en annan sak.

Tiden är rolig när det går fort... :)

Masterworks
28 november 2007
#57
firefreak skrev:
Har kört en C5 cab och den kändes ungefär som en lastbil att köra. Nu går det säkert att göra något åt det med eftermarknadsprylar men jag blev inte speciellt imponerad. Min klumpiga audi a6 känns betydligt sportigare att köra.

När det gäller 3000GT har jag bara provat versionen utan turbo och den var ingen direkt höjdare heller måste jag erkänna men kan tänka mig att turbovarianten kan vara ganska trevlig.

Sen att C5ans kaross i min mening ser rysligt mycket fräschare ut än en 3000GTs är en annan sak.

Märkligt, jag jämför mellan min gamla Audi S4 och min C5 så är ju C5 betydligt piggare och rappare, knappast en lastbil iallafall! hehehe... cool

644 Inlägg
68 Inlägg
28 november 2007
#59
Hade utan tvekan valt corvetten smile

1 255 Inlägg
28 november 2007
#60
3000gt 185.000:-

Corren 250.000:-

Köp 3000gt o trimma för mellanskillnaden på 65.000 så har corren inte mycket o säga till om smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D


Sök