2782
Sök

Idiot har backat på min kofångare bak, fått tag på skyldige, läs sista sidan.

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
j0hanna skrev:
Om din granne inte är samarbetsvillig och själv tar det på sin försäkring, polisanmäler du parkeringsskadan. Sedan kontaktar du ditt försäkringsbolag som skickar ut en blankett som du fyller i ang skadan. Parkeringsskador är det TFF ( trafikförsäkrings föreningen)  som ger ut ersättning för. Om de nu godkänner skadan som parkeringsskadan.. Du ska bifoga polisanmälan till TFF. Sedan om de nu godkänner den, så är det självrisk på 5% av basbeloppet ( ca 2000 kr).   Lycka till!
Det är ett helvete med alla idioter som inte kan parkera, och som sedan int tar ansvar för det......

/Johanna

Hej Johanna.

Tackar för informationen. Har nyss pratat med mitt försäkringsbolag och berättade hur det låg till och jag sa att jag skulle återkomma efter jag pratade med killen då jag vet vem det är. På något sätt så ska han erkänna att det var han som orsakade skadan och självklart ska han stå för hela kalaset, ajaj självrisk på 2000kr det var inte lite pengar de. Förhoppningsvis så borde de godkänna denna skada tycker man, men man vet aldrig så. Ja jag vet, men problemet är att idioten backade ur från sin parkering och körde på min bil, hur fan kan man missa en bil egentligen?

Ha de bra.

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
j0hanna skrev:
Förresten,om han inte tar ansvar för det ochdu inte får det godkänt som park.skada. ta det inte på din egen försäkring, blir dyrt.. Självrisken för vagnskada brukar uppgå till ganska många tusenlappar. Då lönar det sig säkert att fixa det själv!

Men fan jag är inte så jätte händig av mig, men om så fallet blir så köper jag ett kjolpaketkit till min bil, hittade ett riktigt nice kit för 7000kr och de är inte alls dyrt.
Tackar för tipset även där.

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
Sushikocken skrev:
My Bad roll

Tvivlar jag på wink

95 Inlägg
28 november 2007
Pappi skrev:
j0hanna skrev:
Om din granne inte är samarbetsvillig och själv tar det på sin försäkring, polisanmäler du parkeringsskadan. Sedan kontaktar du ditt försäkringsbolag som skickar ut en blankett som du fyller i ang skadan. Parkeringsskador är det TFF ( trafikförsäkrings föreningen)  som ger ut ersättning för. Om de nu godkänner skadan som parkeringsskadan.. Du ska bifoga polisanmälan till TFF. Sedan om de nu godkänner den, så är det självrisk på 5% av basbeloppet ( ca 2000 kr).   Lycka till!
Det är ett helvete med alla idioter som inte kan parkera, och som sedan int tar ansvar för det......

/Johanna

Hej Johanna.

Tackar för informationen. Har nyss pratat med mitt försäkringsbolag och berättade hur det låg till och jag sa att jag skulle återkomma efter jag pratade med killen då jag vet vem det är. På något sätt så ska han erkänna att det var han som orsakade skadan och självklart ska han stå för hela kalaset, ajaj självrisk på 2000kr det var inte lite pengar de. Förhoppningsvis så borde de godkänna denna skada tycker man, men man vet aldrig så. Ja jag vet, men problemet är att idioten backade ur från sin parkering och körde på min bil, hur fan kan man missa en bil egentligen?

Ha de bra.

Hoppas det ordnar sig! Ja, det kan man ju fråga sig =/ Jag har fått min bil påbackad en gång, och påkörd en gång  på en parkering under en period av två månader.. Utan någon lapp eller ngt sådant. För många som fått körkortet i cornflakespaketet. Hoppas att han erkänner, annars så får du väl ta till brutalare metoder wink

Ha det bra!
Mvh
Johanna Carlsson

6 Inlägg
28 november 2007
HÄMND!, ord står mot ord, PISSA I HANS TANK big_smile

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
j0hanna skrev:
Hoppas det ordnar sig! Ja, det kan man ju fråga sig =/ Jag har fått min bil påbackad en gång, och påkörd en gång  på en parkering under en period av två månader.. Utan någon lapp eller ngt sådant. För många som fått körkortet i cornflakespaketet. Hoppas att han erkänner, annars så får du väl ta till brutalare metoder wink

Ha det bra!
Mvh
Johanna Carlsson

Tack du, jag hoppas också att det ordnar sig, aja det var tråkigt att höra, men hur gick det för dig. Fick du allt på försäkringen eller? Ja börjar nästan tro att en del får sina körkort i cornflakespaket. Ja jag hoppas att han erkänner annars så blir de ju brutalare metoder vilket jag inte tvivlar på att använda smile

Tackdesamma.
Mvh Pappi

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
n0s- skrev:

Jepp ord mot ord är de, men jag ska få han att erkänna. Ne nu ska jag inte va så dum wink
Bättre att ta socker i såfall big_smile

95 Inlägg
28 november 2007
Pappi skrev:
j0hanna skrev:

Ha det bra!
Mvh
Johanna Carlsson

Tack du, jag hoppas också att det ordnar sig, aja det var tråkigt att höra, men hur gick det för dig. Fick du allt på försäkringen eller? Ja börjar nästan tro att en del får sina körkort i cornflakespaket. Ja jag hoppas att han erkänner annars så blir de ju brutalare metoder vilket jag inte tvivlar på att använda smile

Tackdesamma.
Mvh Pappi

Jag fick stötfångaren fram nerrepad första gången, sedan andra sönderskrapad och enda blinkersglaset spräckt. Jag tänkte ta via TFF, men för 2000 kr kunde jag fixa det själv. Jag har polisanmält det, men sedan ska jag lacka om stötfångarna och fixa lite annat på samma gång. Jag ska nog ändra försäkringen nu iaf, det är inte värt att ha helförsäkring för mig, man får nog aldrig användning av det ändå. Om jag skulle ta det på försäkringen, folksam, skulle det kosta mig 7000 kr! Och laga en stötfångare, och byta blinkersglas kostar inte så mycket på min bil.
Du får berätta hur det gick sen!
/Johanna

113 Inlägg
28 november 2007
Pappi skrev:
n0s- skrev:

Jepp ord mot ord är de, men jag ska få han att erkänna. Ne nu ska jag inte va så dum wink
Bättre att ta socker i såfall big_smile

Eh socker gör inte ett dugg:/ lr de fördärvar inget iaf, bättre att ta å köpa ngt starkt kemiskt medel å hälla itongue lr ännu bättre bryt upp huven å häll i grus idtället för olja hehehe:D

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
j0hanna skrev:
Jag fick stötfångaren fram nerrepad första gången, sedan andra sönderskrapad och enda blinkersglaset spräckt. Jag tänkte ta via TFF, men för 2000 kr kunde jag fixa det själv. Jag har polisanmält det, men sedan ska jag lacka om stötfångarna och fixa lite annat på samma gång. Jag ska nog ändra försäkringen nu iaf, det är inte värt att ha helförsäkring för mig, man får nog aldrig användning av det ändå. Om jag skulle ta det på försäkringen, folksam, skulle det kosta mig 7000 kr! Och laga en stötfångare, och byta blinkersglas kostar inte så mycket på min bil.
/Johanna

Tackar för informationen, men säg att jag blir tvungen att fixa det, ska jag ta då via TFF än Folksam eller, fan 7000kr är ett jäkla överpris tycker jag. Men jag ska säga till han att jag vill ha pengar, ska jag säga minst 4000kr eller vad tycker du. Ne nu ska jag iväg till OKQ8 och lyfta upp bilen så jag kan pilla lite, tack för all hjälp du, håller denna tråd uppdaterad på hur det går.

Mvh Pappi

95 Inlägg
28 november 2007
Pappi skrev:
j0hanna skrev:
/Johanna

Tackar för informationen, men säg att jag blir tvungen att fixa det, ska jag ta då via TFF än Folksam eller, fan 7000kr är ett jäkla överpris tycker jag. Men jag ska säga till han att jag vill ha pengar, ska jag säga minst 4000kr eller vad tycker du. Ne nu ska jag iväg till OKQ8 och lyfta upp bilen så jag kan pilla lite, tack för all hjälp du, håller denna tråd uppdaterad på hur det går.

Mvh Pappi

Ja, TFF blir ju billigare. 7000 kr var för mig, beror ju på åldern. Jag vet inte vad det kostar att åtgärda på din bil, men han tar det väl lämpligast på sin försäkring isf?
Var så lite så.
Ha det!

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
M3LK3R skrev:
Eh socker gör inte ett dugg:/ lr de fördärvar inget iaf, bättre att ta å köpa ngt starkt kemiskt medel å hälla itongue lr ännu bättre bryt upp huven å häll i grus idtället för olja hehehe:D

Jasså jag som hade hört att socker gör så motorn skär, men tydligen var det bullshit så big_smile
Men jag ska vara snäll ett tag framöver så, fan att han inte kommit hem än så jag kan dra iväg och prata med honom neutral

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
j0hanna skrev:
Ja, TFF blir ju billigare. 7000 kr var för mig, beror ju på åldern. Jag vet inte vad det kostar att åtgärda på din bil, men han tar det väl lämpligast på sin försäkring isf?
Var så lite så.
Ha det!

Jo självklart så varierar priset från bil till bil. Om han nu erkänner att det är han som kört på min bil, annars får jag hämta min morbror big_smile inte världens roligaste att ha och göra med.

Take care.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
28 november 2007
När du går upp o snackar med killen... glöm inte att spela in honom med mobilen.
Har hänt mig flera gånger att folk erkännt skit framför mig sen de suttit i förhör så blånekar de.
Jag har inte fått någon ersättning alls då.

Så mitt tips, vad du än gör, spela in så du har bevis.

Lycka till, och ge mig info om vart killen bor samt vad han heter så Jag inte råkar parkera min bil där i närheten. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
Jojje_ skrev:
När du går upp o snackar med killen... glöm inte att spela in honom med mobilen.
Har hänt mig flera gånger att folk erkännt skit framför mig sen de suttit i förhör så blånekar de.
Jag har inte fått någon ersättning alls då.

Så mitt tips, vad du än gör, spela in så du har bevis.

Lycka till, och ge mig info om vart killen bor samt vad han heter så Jag inte råkar parkera min bil där i närheten. wink

Det var en jävla smart ide faktiskt, mobilen ska med och allt ska spelas in som sägs. Får nog tänka på mitt språk isåfall. Tråkigt att du blivit lurad många gånger.

Vet inte vad han heter, men killen bor i Degerfors tongue

1 237 Inlägg
28 november 2007
skriv så fort du drar över till honom o snacka, han är typ o försöker dölja skadan i egen bil och därför inte hemma ;P

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
liquisole skrev:
skriv så fort du drar över till honom o snacka, han är typ o försöker dölja skadan i egen bil och därför inte hemma ;P

Jag skriver så fort jag pratat med honom, ska duscha nu sen ska jag ut och se om han kommit tillbaka, hoppas han gjort det då jag ska iväg och jobba 18:30. Skulle inte förvåna mig om han redan gjort rent på sin bakrekofångare osv för att dölja alla spår.

Pfffft
906 Inlägg
28 november 2007
nu pratar jag från ett ganska aggresivt tycke... men! leta upp honom/henne och spöa skiter ur honom.. eller henne för den delen! mkt illa.

Umadbro?

1 582 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
postorder_probe skrev:
nu pratar jag från ett ganska aggresivt tycke... men! leta upp honom/henne och spöa skiter ur honom.. eller henne för den delen! mkt illa.

Först så vill jag vara lite mänsklig och prata med honom smile hjälper det inte då jävlar ska han få se mitt rätta jag.

Pfffft
906 Inlägg
28 november 2007
Pappi skrev:
postorder_probe skrev:

Först så vill jag vara lite mänsklig och prata med honom smile hjälper det inte då jävlar ska han få se mitt rätta jag.

En vecka efter jag fått hem Proben går jag ut på parkeringen en disig sommarmorgon
Tar av någon anledning ett varv runt bilen och vad ser jag!?
Stor buckla och massa lack skrap i bakskärmen på passagerar sidan..
Fick torka tårarna alltså, blev vansinnig!
Så jag tar en runda på parkeringen för att kolla alla bilar efter silvrig lack, men ingen vad jag kunde se såg skrapad/skadad ut.. Inte mkt att göra åt...
Bara att bita ihop och se rosten växa i sprickan i lacken ='(

Umadbro?

Sök