4623
Sök

Få bort kofångare på Golf II!!!!

337 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Kanske en dum fråga.
Men hur fan ska man få bort en kofångare på en Golf II -87.
Det sitter 2 skruvar långst ut, hur får man bort dessa??? Verkar som man måste ta bort hela motorn. Men det ska man väl inte behöva!

Hittat det nu. Var inte så svårt. HAr lite svårt att gnugga hjärnknölarna!!!
Senast redigerat av Reggin (21 november 2005)

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

75 Inlägg
15 november 2005
Nejnej, sitter med 4st bultar, som är iskruvade underifrån. Räkna med att du får ta i med hårdhandskarna, jag fick använda 2m rör på mitt spärrhandtag för att få bort den../Robin

Har bytt namn till ''Robininfocus'' pga bilbyte..

337 Inlägg
16 november 2005
Trådstartare
Underifrån????
Inte på min golf iallafall.... Sitter med 4 skruvar framifrån. Och de 2 yttersta är svåra att komma åt!!!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

"A Johlsson"
302 Inlägg
16 november 2005
Bild? Vad har du för front och vad är det för årsmodell på bilen? Den ska som tidigare sagt sitta med 4st rejäla "skruvar" underifrån som du drar lös, sedan lossnar hela balken och plast som du drar framåt.

337 Inlägg
16 november 2005
Trådstartare
????????

Titta på inlägget jag skrev först.... Det står -87. Det betyder att det är årsmodell 1987.. Sedan kan du ju gå in på min sida o kolla på bilen. Den ligger där!!!!!!!!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

337 Inlägg
16 november 2005
Trådstartare
Förresten. Jävligt snygg Golf R66 du har.

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

337 Inlägg
16 november 2005
Trådstartare
Jag ska kolla underifrån, men jag kommer inte åt där nu, måste hissa upp den först.

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

"A Johlsson"
302 Inlägg
16 november 2005
Sorry, helt off, mest van vid GTIKlubben och där kan det vara lite klurigt att kika in folks bilar etc, men jag ber om ursäkt för min klumpighet. wink
Man får tacka för komplimangen. smile

75 Inlägg
17 november 2005
Reggin skrev:
Underifrån????
Inte på min golf iallafall.... Sitter med 4 skruvar framifrån. Och de 2 yttersta är svåra att komma åt!!!

Kan inte vara möjligt. De måste vara till något annat, typ signalhornet. hehe /Robin

Har bytt namn till ''Robininfocus'' pga bilbyte..

337 Inlägg
17 november 2005
Trådstartare
Kan ju bara balken som sitter ihop med själva plasten???? Med de 4 skruvarna menar jag!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

337 Inlägg
22 november 2005
Trådstartare
Ok, framkofångaren är borta, e det samma uppsättning på bak-kofångaren??? Eller hur sitter den fast?

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

"A Johlsson"
302 Inlägg
22 november 2005
Samma princip, 4st under den in mot de genomgående balkarna.

Sök